Sista delen av Final Fantasy VII-remaken kan släppas cirka 2028

Robot
Sista delen av Final Fantasy VII-remaken kan släppas cirka 2028
Medlem

Ska bli spännande att se vad den tredje delen faktiskt kommer att innehålla. Jag tippar på att det är först då vi kommer att få besöka Wutai samt att striderna mot Weapons kommer att finnas här, utöver en strid i Rebirth. Perfekt endgame och avslut på trilogin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Även om de är lika långt med del 3 nu som de var med del 2 vid remakens release betyder det verkligen inte att de kommer ta lika länge. Nu har dem största delen av världskartan klar. Covid är över vilket var det största hindret pga extrema regler i japan. Gissar senast 2027 med andra halvan 2026 som tidigast. Worst case kan vara att dem väntar på ps6 vilket jag tvivlar.

Medlem

But whyyyyy [alltså inte varför tar det så lång tid - utan varför gör ni det här över huvud taget?]

Final Fantasy VII Remake är fundamentalt ett annat spel än originalet.
Det är för nytt för att på något sätt egentligen representera dåtiden - och det är för gammalt eller trött för att känns som ett legitimt modernt och konkurrenskraftigt spel.

Det landar right in the sweet spot emellan att vara retro och att vara modernt.
Det landar i att vara en kuriositet helt utan dom historiska ben som original hade.

Gör en remaster om du vill erbjuda en äldre eller klassiskt upplevelse till en modern publik.
Gör en remake om du vill omformulera ett klassiskt spel men i modern tappning.

Ett exempel på en lyckad "Remake" är Breath of the Wild.
Ett exempel på en misslyckad "Remake" är Final Fantasy VII Remake.

Något som landar ungefär mitemellan dessa som jag ändå skulle ge tummen upp för är Resident Evil 2 remaken.
Det är ett av få fall där spelet har byggt upp från grunden med modernt teknologi fast samtidigt i väldigt stor grad bibehållit upplevelsen av originelet.
Har du spelat Resident Evil 2 Remake så har du ändå mer eller mindre spelat Resident Evil 2.
Har du spelat Final Fantasy VII Remake så har du spelat ett annat spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sugen på att spela dessa, men inväntar nog sista delen. Ska spela om sjuan på ps1 igen så jag har det någorlunda färskt när det är dags.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

But whyyyyy [alltså inte varför tar det så lång tid - utan varför gör ni det här över huvud taget?]

Final Fantasy VII Remake är fundamentalt ett annat spel än originalet.
Det är för nytt för att på något sätt egentligen representera dåtiden - och det är för gammalt eller trött för att känns som ett legitimt modernt och konkurrenskraftigt spel.

Det landar right in the sweet spot emellan att vara retro och att vara modernt.
Det landar i att vara en kuriositet helt utan dom historiska ben som original hade.

Gör en remaster om du vill erbjuda en äldre eller klassiskt upplevelse till en modern publik.
Gör en remake om du vill omformulera ett klassiskt spel men i modern tappning.

Ett exempel på en lyckad "Remake" är Breath of the Wild.
Ett exempel på en misslyckad "Remake" är Final Fantasy VII Remake.

Något som landar ungefär mitemellan dessa som jag ändå skulle ge tummen upp för är Resident Evil 2 remaken.
Det är ett av få fall där spelet har byggt upp från grunden med modernt teknologi fast samtidigt i väldigt stor grad bibehållit upplevelsen av originelet.
Har du spelat Resident Evil 2 Remake så har du ändå mer eller mindre spelat Resident Evil 2.
Har du spelat Final Fantasy VII Remake så har du spelat ett annat spel.

Det är dina tankar. FF7 remake projektet är det mest påkostade remake projektet någonsin. Del ett har givetvis sina brister det har alla spel.

Rebirth kommer vara det stora startskottet för triologin. Jag är helt öppen för förändringar. Har spelat orginalet 40+ gånger så jag vill bli överraskad precis som jag blev år 1997 igen. So far har dem gjort det. Vad de visat av Rebirth hitills har bara ökat suget för varje trailer mer och mer. Aldrig sett framemot ett spel så här mycket någonsin. Om remake var 10/10 av efterlängtat spel spränger rebirth det tiofaldigt.

Medlem
Skrivet av erson:

Det är dina tankar. FF7 remake projektet är det mest påkostade remake projektet någonsin.

To me this is more than anything a testament to the depth of their folly.

Försökte på svenska men hittade inte orden, suck it up.

Jag vet folk kommer säga "titta vem som snackar" men om man spelat igenom FF VII 40+ gånger är jag inte säker på att man är helt kry i sina prioriteringar och preferenser till att börja med xD

Iaf så känns det som att ens FF VII-relaterade åsikter inte troligt är osmittade av jäv.

Nej - den som har spelat igenom det flest gånger är den som har sundast åsikt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

To me this is more than anything a testament to the depth of their folly.

Försökte på svenska men hittade inte orden, suck it up.

Jag vet folk kommer säga "titta vem som snackar" men om man spelat igenom FF VII 40+ gånger är jag inte säker på att man är helt kry i sina prioriteringar och preferenser till att börja med xD

Iaf så känns det som att ens FF VII-relaterade åsikter inte troligt är osmittade av jäv.

Nej - den som har spelat igenom det flest gånger är den som har sundast åsikt.

ok

Medlem
Skrivet av Anton Q:

To me this is more than anything a testament to the depth of their folly.

Försökte på svenska men hittade inte orden, suck it up.

Jag vet folk kommer säga "titta vem som snackar" men om man spelat igenom FF VII 40+ gånger är jag inte säker på att man är helt kry i sina prioriteringar och preferenser till att börja med xD

Iaf så känns det som att ens FF VII-relaterade åsikter inte troligt är osmittade av jäv.

Nej - den som har spelat igenom det flest gånger är den som har sundast åsikt.

Lägg ner, du säger ingenting av substans.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Rant with no substance

Alla har rätt till sin åsikt, men spelet känns definitivt som ett nytt spel som ligger bra tillsammans med andra spel för sin tid.
Dom uppdaterade det lagom mycket för att ändå ha en känsla av det gamla kvar, men med ett nytt sätt att spela det och med en vriden story så man inte riktigt vet vad man får.

Skrivet av Anton Q:

Ett exempel på en lyckad "Remake" är Breath of the Wild

Okej. Där tappades all cred

Skrivet av Anton Q:

Det är ett av få fall där spelet har byggt upp från grunden med modernt teknologi fast samtidigt i väldigt stor grad bibehållit upplevelsen av originelet

Vilket va det dom ville göra så det känns rimligt. Blev lite sämre med RE3 tyvärr

Skrivet av Anton Q:

Har du spelat Resident Evil 2 Remake så har du ändå mer eller mindre spelat Resident Evil 2.

Sure. Det dom ville. Lyckades bra

Skrivet av Anton Q:

Har du spelat Final Fantasy VII Remake så har du spelat ett annat spel.

Sure. Det dom ville. Lyckades bra

Har rensat bort snack gällande droger. Skippa det - tack // uberpwnage2.0

Medlem
Skrivet av Anton Q:

But whyyyyy [alltså inte varför tar det så lång tid - utan varför gör ni det här över huvud taget?]

Ett exempel på en lyckad "Remake" är Breath of the Wild.
Ett exempel på en misslyckad "Remake" är Final Fantasy VII Remake.

Något som landar ungefär mitemellan dessa som jag ändå skulle ge tummen upp för är Resident Evil 2 remaken.
Det är ett av få fall där spelet har byggt upp från grunden med modernt teknologi fast samtidigt i väldigt stor grad bibehållit upplevelsen av originelet.
Har du spelat Resident Evil 2 Remake så har du ändå mer eller mindre spelat Resident Evil 2.
Har du spelat Final Fantasy VII Remake så har du spelat ett annat spel.

Håller med. Jag hade ju velat ha ett 7 remake som såg ut och lät som det vi fick men som i övrigt var som det gamla spelet. Vill man utöka kunde man lägga till nya vapen, limit breaks och mekaniker i spelets sidoquests. Inte ändra alla grundläggande mekaniker + storyn. Det går nog dock inte att göra alla nöjda i sådana här lägen. Alla spelare vill ha olika saker

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Okej. Där tappades all cred

Fuck, det som jag satt på så mycket av!

Såhär kan jag försöka se lite på det när jag vill vara medmänsklig: Äh, dom har bara liten annan världsbild och andra prioriteringar, det är väl helt okej!

Skulle ni inte kunna unna mig en liknande tolkning av mina åsikter och tänka att dom må väl få finnas & uttryckas.

Enda anledningen jag kan se att känna något annat är om mina åsikter skulle vara antingen i grunden baserade i att jävlas eller bara helt random.
Det vet jag att dom inte är.

Med Breath of the Wild-citatet... För att försvara det... Så kanske det begrips bättre som att det är en "reimagining" av vad Zelda är - fast grundat i samma principer som originalet och det originalet representerade.
Resident Evil 2 remaken är mer eller mindre originalet fast gjort med modern teknologi osv.
Final Fantasy VII remaken är typ en "reimagining", fast samtidigt som den är för bundet till originalet för att inte kompromissa helheten.

Det är fan en helt jävla rimlig åsikt, skit på er


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ordet ordbajseri, har ni funderat på det nångång?
Vet inte varför jag börja tänka på det helt plöstligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fuck, det som jag satt på så mycket av!

Såhär kan jag försöka se lite på det när jag vill vara medmänsklig: Äh, dom har bara liten annan världsbild och andra prioriteringar, det är väl helt okej!

Skulle ni inte kunna unna mig en liknande tolkning av mina åsikter och tänka att dom må väl få finnas & uttryckas.

Enda anledningen jag kan se att känna något annat är om mina åsikter skulle vara antingen i grunden baserade i att jävlas eller bara helt random.
Det vet jag att dom inte är.

Med Breath of the Wild-citatet... För att försvara det... Så kanske det begrips bättre som att det är en "reimagining" av vad Zelda är - fast grundat i samma principer som originalet och det originalet representerade.
Resident Evil 2 remaken är mer eller mindre originalet fast gjort med modern teknologi osv.
Final Fantasy VII remaken är typ en "reimagining", fast samtidigt som den är för bundet till originalet för att inte kompromissa helheten.

Det är fan en helt jävla rimlig åsikt, skit på er

Vem har försökt sätta stopp för dina åsikter?
Folk har åsikter om dom, och skriver det. Själv tycker jag det ser ut som en text man försökt få en ai att skriva.

Finns inget "försvar" på BotW. Det är ett nytt Zelda spel som man inte ens fullt kan placera i dess "lore". Det är luddigt kopplat till dom andra versionerna av Link. Det är inte ett nytt universum eller en nytolkning. Det är ett nytt Zelda.

Jo, du skrev redan det om RE2
Jo, du skrev typ det om FF7

Rätt bra jobb på dom båda, som jag skrev.

Du försöker för hårt att få det att låta genomtänkt när det är extremt ytligt. Lite random åsikter utan nå vidare substans nedkladdat på ett papper

Moderator | Testpilot

Har rensat lite inlägg och gett ut varningar. Skippa gärna kalla varandra en massa ord och håll diskussionen saklig istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag kommer vänta på att hela spelet släppts innan jag ger mig på det. Hade gärna sett en "remaster" version av originalet med 60 fps, 4K, högre upplösta bakgrunder och mer detaljerade karaktärer. Det där mobilspelet verkade ju lovande men det kom så mycket notifikationer när jag startade spelet att jag avinstallerade det.

Medlem

Och en samling med alla tre delarna, nå' slags Final Fantasy VII Complete Edition, lär släppas till PS6 med nyheter som 8K-upplösning.

Testpilot

Vore mer passande att släppa 2027 vid 30 års jubileet för första spelet och håll det gärna på PS5 också!

1
Skriv svar