Robot
Pacific Drive

Visar att bilspel kan vara mer än att sätta fina varvtider i snabba sportkärror.

#pacific-drive


Inaktiv

Håller med. Det blev repetitivt bara av att titta på en kort gameplay utan någon känsla av något slag. Bilkänslan fanns ju inte där heller och att köra i 30 km/h utan fokuset från racingspel faller den biten. Eller ljudet som du säger. Där förlorade de nog en hel del från bilintresserade.

Konceptet har i alla fall potential. Även om jag avskyr att säga det, och det är än mer repetitivt, fick det mig att tänka på survival och battle royal version med samma atmosfär, mörker och att man ska få bilen att överleva till nästa nivå o meka på den med olika delar man hittar.

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Håller med. Det blev repetitivt bara av att titta på en kort gameplay utan någon känsla av något slag. Bilkänslan fanns ju inte där heller och att köra i 30 km/h utan fokuset från racingspel faller den biten. Eller ljudet som du säger. Där förlorade de nog en hel del från bilintresserade.

Konceptet har i alla fall potential. Även om jag avskyr att säga det, och det är än mer repetitivt, fick det mig att tänka på survival och battle royal version med samma atmosfär, mörker och att man ska få bilen att överleva till nästa nivå o meka på den med olika delar man hittar.

Det roliga, och nerven, kommer när man investerat mycket i bilen och stannar lite extra länge för att få mer material. Men som jag nämner tycker jag att man straffas lite väl hårt ibland. Gött att man kan justera svårighetsgraden själv!

Det hade också varit fint med ett tredjepersonsläge också, med kameran bakom bilen. Då försvinner ju viss realism och kontrollmetoden måste uppdateras, men då många spelar bilspel så tänker jag att det kanske vore uppskattat.

Medlem

Trist att det är repetetivt, såg fram emot att testa det imorgon men nu skippar jag nog det! Tack för recensionen.

Medlem

Lär patchas så det blir en lite bättre balans. Komma in med lite feedback från spelarna först bara

Medlem

Kollade igenom techtreet i spelet och jag tror det kommer bli markant enklare om du tar dig en bit in. Sen tömmer man vartenda hus i varje uppdrag och sköter bilen hyfsat, då tror jag du kan ha så mycket skärp samlat på lager att några wipes inte spelar någon roll.

Har man en njutbar spel-loop spelar det ingen roll om ett spel är "repetitivt" (Enligt mig är alla spel det i det stora hela) så länge jag får en belöning som gör min nästa run ny på något sätt så blire i alla fall att lira tills bilen är maxad!

Skribent
Skrivet av Megagurra:

Kollade igenom techtreet i spelet och jag tror det kommer bli markant enklare om du tar dig en bit in. Sen tömmer man vartenda hus i varje uppdrag och sköter bilen hyfsat, då tror jag du kan ha så mycket skärp samlat på lager att några wipes inte spelar någon roll.

Har man en njutbar spel-loop spelar det ingen roll om ett spel är "repetitivt" (Enligt mig är alla spel det i det stora hela) så länge jag får en belöning som gör min nästa run ny på något sätt så blire i alla fall att lira tills bilen är maxad!

Visst hjälper uppgraderingar, men dom nöts också och behöver lite omvårdnad.

Det är väl en smaksak och jag hade kanske maximal otur tidigt - men det är väldigt trivsamt att pyssla med bilen och att få fler nya uppgraderingar är definitivt en drivkraft framåt!

Medlem

Hade man kunnat ratta en Volvo 240 skulle jag köpt det direkt


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser intressant ut men det kanske är lite för läskigt/obehagligt för mig.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Ser intressant ut men det kanske är lite för läskigt/obehagligt för mig.

Du kan alltid göra dig själv immun mot skada, då blir det mindre att vara rädd för - men stämningen kommer ju finnas kvar. Finns en demo på steam tror jag om du är intresserad

Medlem

Blivit ca 2 timmar idag och jag gillar det!
Kul att köra runt och leta stuff och göra div uppdrag. Men ja, kan hålla med om att det är rätt oförlåtande ibland

Skribent
Skrivet av Holonyaa:

Blivit ca 2 timmar idag och jag gillar det!
Kul att köra runt och leta stuff och göra div uppdrag. Men ja, kan hålla med om att det är rätt oförlåtande ibland

Roligt att du gillar det!

Atmosfären gör väldigt mycket i kombination med nöjet att uppgradera bilen. Hoppas du klarar dig ifrån att misslyckas alltför hårt!

Medlem

Bra recension även om jag hade hoppats på ett högre betyg! Jag kommer köpa detta i april när det släpps på skiva.

Medlem

Såg intressant ut men håller redan på med ett survival spel där man befinner sig i en "zon" med anomaliteter osv 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Hann med några timmar i helgen och gillar det hittills. Är dock dålig på att harva mig igenom repetitiva spel, så vi får se hur länge resan varar.

Medlem

Jag spelade lite i helgen, gillar spelet men tycker det är lite väl o-optimerat för dess simpla grafik, mitt 1080gtx kort brukar leverera 80-120 fps i de flesta spel 1080p men i Pacific drive har jag strax över 30fps, ögonen blöder.
Hoppas det kommer patchas och de optimerar spelet lite, för spelets prestanda drar ner en hel del av helhets intrycket i ett ganska simpelt spel som bör vara lättdrivet.

Medlem

Testade i fredags men jag kom aldrig förbi första uppdraget. Alldeles för liten text för att spelas från tv-soffan och körkänslan är helt obefintlig vilket är märkligt med tanke på man kör ganska mycket. Spelet är dock väldigt tjusigt och jag gillar idén men nä, det här var tyvärr bortkastade pengar.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Testade i fredags men jag kom aldrig förbi första uppdraget. Alldeles för liten text för att spelas från tv-soffan och körkänslan är helt obefintlig vilket är märkligt med tanke på man kör ganska mycket. Spelet är dock väldigt tjusigt och jag gillar idén men nä, det här var tyvärr bortkastade pengar.

Jag vet inte hur liten din TV är och vad du läser spelet är så enkelt att det behövs inte läsas mycket bara känna igen symboler osv, första uppdraget är som en tutorial. Spelets charm tar vid först därefter, bil körkänsla blir mycket bättre och roligare så snart du lyckats uppgradera däck och motor.
Respekterar din åsikt smaken är delad men om du gillar spelet i grunden ge det en andra chans det är en hård karamel

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag vet inte hur liten din TV är och vad du läser spelet är så enkelt att det behövs inte läsas mycket bara känna igen symboler osv, första uppdraget är som en tutorial. Spelets charm tar vid först därefter, bil körkänsla blir mycket bättre och roligare så snart du lyckats uppgradera däck och motor.
Respekterar din åsikt smaken är delad men om du gillar spelet i grunden ge det en andra chans det är en hård karamel

Det var någon uppdragsbeskrivning som var svårläst. Texten var liten, vit och i lägre upplösning än resten av spelet. Första uppdraget efter att man hittar garaget så skulle jag köra runt och samla ihop något men jag hittade inget av det. Tillslut tröttnade jag. Ger väl det en till chans när jag får slut på spel.

Medlem

Går det laga verktygen man bär runt på? Scrapper t.ex. Eller måste man crafta en ny varje gång den blir dålig?

1
Skriv svar