Brothers: A Tale of Two Sons Remake

Robot
Brothers: A Tale of Two Sons Remake

Brothers är kanske inte den mest nödvändiga remaken, men den är välkommen.

#brothers-a-tale-of-two-sons, #josef-fares


Medlem

"Animationerna är också mer följsamma och mellansekvenserna mer filmiska. "

Vafalls! Jag jobbade ju som animatör på originalet.. Även om det inte behövdes en re-make kommer jag spela den, tycker det ser lovande ut.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Spelade genom det här med äldsta dottern när hon vari sjuårsåldern.

Tätt tillsammans på samma kontroll. Jag var storebror hon var lillebror. Supermysigt! Hon tyckte det var spännande och läskigt, men kul

Nu är yngsta dottern sju. Jag hoppas att det blir lika mysigt igen. Ännu mysigare hade ju varit om de spelade tillsammans 😊

Blir nog ett köp!

Inaktiv
Skrivet av ErikSvensson:

"Animationerna är också mer följsamma och mellansekvenserna mer filmiska. "

Vafalls! Jag jobbade ju som animatör på originalet.. Även om det inte behövdes en re-make kommer jag spela den, tycker det ser lovande ut.

Fick du träffa legenden Josef Fares och hur var det i så fall?

Medlem

Jag har inte spelat det än. Men fick nyss reda på att man kan spela det som singelplayer.
Finns det något rea pris om man äger originalet?

Medlem

Vad ligger priset på då PSN bara säger "kommande"? Hade varit kul med ett "nytt" co-op med sonen


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Vad ligger priset på då PSN bara säger "kommande"? Hade varit kul med ett "nytt" co-op med sonen

Det är tyvärr inget co-op spel, bara att man styr båds bröderna med varsin styrspak på en kontroller. Vilket är ett dumt val att inte göra om det till ett 2 spelar spel.

Skribent
Skrivet av N_micke:

Vad ligger priset på då PSN bara säger "kommande"? Hade varit kul med ett "nytt" co-op med sonen

Skrivet av Loading:

Det är tyvärr inget co-op spel, bara att man styr båds bröderna med varsin styrspak på en kontroller. Vilket är ett dumt val att inte göra om det till ett 2 spelar spel.

Håll i hästarna! Man kan visst spela co-op, det är en av nyheterna i remaken! 🙂

Funktionen dök först upp på Switch-versionen men har fått följa med i uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Håll i hästarna! Man kan visst spela co-op, det är en av nyheterna i remaken! 🙂

Funktionen dök först upp på Switch-versionen men har fått följa med i uppdateringen.

Det var det som gjorde mig nyfiken Plus att man läst att det är ett bra spel då såklart.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Håll i hästarna! Man kan visst spela co-op, det är en av nyheterna i remaken! 🙂

Funktionen dök först upp på Switch-versionen men har fått följa med i uppdateringen.

Skulle nog tillägga att co-op inte är rekommenderat för det här spelet, med tanke på sista tredjedelen. Att man spelar två karaktärer är ju del av poängen.

Vet inte hur det här spelet fick en fyra heller, originalet är en solklar femma för mig med tanke på att det gör saker med berättandet som få (om några) andra spel gör.

Skribent
Skrivet av Staenhus:

Skulle nog tillägga att co-op inte är rekommenderat för det här spelet, med tanke på sista tredjedelen. Att man spelar två karaktärer är ju del av poängen.

Vet inte hur det här spelet fick en fyra heller, originalet är en solklar femma för mig med tanke på att det gör saker med berättandet som få (om några) andra spel gör.

Jag håller med. Nämner samma sak i recensionen:

”Vill man så går det (numer) att spela två stycken tillsammans kooperativt och då kontrollerar man en broder var, men jag skulle vilja påstå att man bör spela detta ensam. Mest för den unika kontrollösningen men också för att man ska kunna fokusera på berättelsen och brödrarelationen.”

För mig är det en stark 4 som hålls tillbaka av detaljer som också nämns. 🙂

Medlem

Inga klarheter över pris?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skribent
Skrivet av N_micke:

Inga klarheter över pris?

Har letat men tyvärr inte hittat någon mer info 🙁

Medlem

Då jag i dagsläget endast har en Nintendo Switch hemma så fick det bli originalversionen för 35 spänn. 🤣

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Håll i hästarna! Man kan visst spela co-op, det är en av nyheterna i remaken! 🙂

Funktionen dök först upp på Switch-versionen men har fått följa med i uppdateringen.

Ojdå! My bad, sökte på detta och fick inget bra svar så trodde det fortfarande var ett singelplayer spel, läste recensionen lite för snabbt också. Men bra att dom gjorde om det för det saknade med originalet trots en viss del.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Fick du träffa legenden Josef Fares och hur var det i så fall?
https://www.youtube.com/watch?v=wVSOMAraWx0

Japp han var på kontoret på heltid med oss i Uppsala.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Hur är det med HDR på pc versionen?

Skribent
Skrivet av mondo:

Hur är det med HDR på pc versionen?

Har tyvärr inget svar på rak arm, kan undersöka saken då jag sitter vid rätt dator igen

Medlem
Skrivet av ErikSvensson:

"Animationerna är också mer följsamma och mellansekvenserna mer filmiska. "

Vafalls! Jag jobbade ju som animatör på originalet.. Även om det inte behövdes en re-make kommer jag spela den, tycker det ser lovande ut.

Haha men Halloj Erik 😁
Lång-Micke här. Misströsta ej, you did good på orginalet! 🤩

Hoppas allt är bra med dig!

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade verkligen originalet, men känner inget sug efter att spela om det. Nu när sonen har blivit sex år kanske det kan vara något att spela tillsammans ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av itsnotme:

Jag har inte spelat det än. Men fick nyss reda på att man kan spela det som singelplayer.
Finns det något rea pris om man äger originalet?

Är snarare så att man KAN spela det i co-op. Spelet var alltid menat för singleplayer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är snarare så att man KAN spela det i co-op. Spelet var alltid menat för singleplayer.

Ja haha jag är förvirrad. Jag tror jag har läst någon kommentar för länge sedan som sa "synd med co-op" och så tolkade jag det som tvärtom.

Spelet kostar 219kr på Playstation (175kr med Playstation plus)

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Ja haha jag är förvirrad. Jag tror jag har läst någon kommentar för länge sedan som sa "synd med co-op" och så tolkade jag det som tvärtom.

Spelet kostar 219kr på Playstation (175kr med Playstation plus)

Du är inte ensam, jag har också alltid trott att det va ett co-op spel precis som Josef Fares andra spel. 🤣

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Spelet kostar 219kr på Playstation (175kr med Playstation plus)

Tänkte just tipsa om det! Och 167 kr på Xbox, utan något slags abonnemang eller dylikt.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Vid nästa omspelning blir det helt klart remaken.

Medlem

Spela igenom detta coop med sambon någon kväll

1
Skriv svar