HOMM-sugen? Spana då in vackra Songs of Silence

Robot
HOMM-sugen? Spana då in vackra Songs of Silence
Medlem

Påminner mig mer om Age of Wonders än Heroes of Might and Magic

Medlem

Läckert! Hoppas att det blir bra! Enklare 4x-strategi av typen Heroes/AoW attraherar mig mycket mer än dagens moderna, som tenderar att vara smärre heltidsjobb att sätta sig in i.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade förväxlat det redan innan jag hann läsa underrubriken...

Medlem

Fanns inga som helst likheter med HOOM o Songs of Conquest.

Inget för mig. Striderna är inte ens närheten av HoMM, såg väldigt röriga ut.

Medlem

Verkar som de inspirerats lite av HOMM men siktar på ett mer snabbspelat spel med färre kartevents och där man bygger arméer men striderna är autobattles, där det går spela kort för att påverka. Det finns redan många HOMM spel och kloner, så skönt med lite variation i genren. Får se hur det går för det här spelet sent i år.

Finns demo på Steam för att testa.
https://store.steampowered.com/app/2195410/Songs_of_Silence/

Medlem

Songs of Conquest ligger på 10 euro denna helgen!

Medlem

Ett av mina mest efterlängtade spel tills de sköt upp releasen med två månader och ändrade sig från full release till Kickstarter med Early Access. Deras kombination av strategi och auto-battle är riktigt rolig och unik men gissar att det blir ett slutresultat utan djup.

Medlem

Vilken tabbe att striderna utspelar sig automatiskt. Flopp.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser bra ut, va länge sedan jag spelade den här typen av spel.

Testpilot

Detta spelet kittlar mitt intresse i alla fall!

Har numera sällan tid att sätta mig in i komplexa X4 eller Grand Space Operas, detta verkar mer lagom. Hoppas att det kommer till Steam inom kort, har ändå €65 att bränna efter refund av Dragons Dogma 2


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Köpte Heroes 3 (igen) förra månaden och har kört det ganska flitigt med nödvändiga moddar. Passade även på att installera det på mobilen genom VCMI och det fungerar oväntat bra.

Med det sagt så gillar jag vad jag ser här och de halv-automatiska striderna. Kommer definitivt att hålla koll på spelet.

HoMMs enda misslyckande, spel 1-3, låg alltid i att armen aldrig kändes större än den enskilda figuren som sprang runt på banan, det verkar ha åtgärdats här.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Detta spelet kittlar mitt intresse i alla fall!

Har numera sällan tid att sätta mig in i komplexa X4 eller Grand Space Operas, detta verkar mer lagom. Hoppas att det kommer till Steam inom kort, har ändå €65 att bränna efter refund av Dragons Dogma 2

Det är din förlust.


signatur

Memento Mori

Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Det är din förlust.

Känner inte att jag missar något, har gott om faktiskt färdiga spel att lira egentligen 😁


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Ser kul ut men €35?

1
Skriv svar