Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Saber-boss: "Alla verkar gilla att hacka på Embracer"

Robot
Saber-boss: "Alla verkar gilla att hacka på Embracer"

Lars Wingefors ska ha blivit orättvist kritiserad – "särskilt i Sverige".

#embracer, #lars-wingefors


Medlem

Det kallas jante-lagen. Inget man får ta så allvarligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kallas jante-lagen. Inget man får ta så allvarligt

Nog inte bara det, när ens noterade bolag rasar som ett korthus så förlorar många pengar och blir bittra.

Medlem

Dålig bussiness och försök till affärer med Saudierna kanske de får mindre skit än vad de faktisk förtjänar. Tror inte heller jantelagen spelar någon roll i Embracers rykte i Sverige.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Nog inte bara det, när ens noterade bolag rasar som ett korthus så förlorar många pengar och blir bittra.

Är ju inte Lars som är ensam skyldig till det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Dålig bussiness och försök till affärer med Saudierna kanske de får mindre skit än vad de faktisk förtjänar. Tror inte heller jantelagen spelar någon roll i Embracers rykte i Sverige.

Nej jante är när man är personlig, embracer är ett bolag.
Jag menade att det är jante mot Lars


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jante är när man är personlig, embracer är ett bolag.
Jag menade att det är jante mot Lars

Jo jag förstod vad du menade och vad det betyder. Nej tror inte på att Jantelagen är varför Lars får kritik utan sättet han och Embracer gjort bussiness och hur det gått är grunden till den mesta av kritiken.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är ju inte Lars som är ensam skyldig till det.

Onekligen, men det spelar ingen roll när det kommer till sånt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Onekligen, men det spelar ingen roll när det kommer till sånt.

Tyvärr är det ju så, när jag gick teknik på gymnasiet hade vi en lärare som lärde ut företagssamhet och sa att "som VD applåderar du alla dina anställda när det går bra, och tar all skit när det går dåligt" och även om inte alla lever efter det så ligger det ändå mycket i det. När det går dåligt är det kaptenen som styrt skutan som är ansiktet utåt och får ta ansvaret. Även om en person sällan är ansvarig helt för ett haveri.

Medlem

Okej då embracer, ni har övertalat mig.

Men bara en chans till! Annars! Annars kritiserar jag er på X!

Så pinsamt uppenbart att Saber-bossen läst mina tidigare inlägg här på FZ och nu känner ett behov av att försvara sin chef mot mina djuplodande, knivskarpa analyser. Helt ärligt Matthew, det är sånt här det finns PM för! Finns ingen anledning att ta det offentligt, det är ingen good look.

Releasehästryttare
Skrivet av Nyhet:

Lars Wingefors ska ha blivit orättvist kritiserad – "särskilt i Sverige".

#embracer, #lars-wingefors


Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Jo jag förstod vad du menade och vad det betyder. Nej tror inte på att Jantelagen är varför Lars får kritik utan sättet han och Embracer gjort bussiness och hur det gått är grunden till den mesta av kritiken.

Åjo
Var samma när det gick bra så drog jante över alla som missade tåget och stog kvar på perrongen.😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

saudi kopplingar är nog starkt bidragande till starten av förfall

Medlem

Jadu, gör man scetchy fucking deals med saudi-arabien och spenderar pengar man ännu inte har fått
Ja, då får man fan skylla sig själv.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Embracer har en utgivare under sina vingar som heter PLAION, som ska släppa ett spel 2024 som heter Nobody want to die.

Det intressanta med det spelet är att det ska innehålla naket, vilket jag av någon anledning fått för mig att Embracer inte pysslade med.

Citat:

This game contains strong language, violence, blood and gore, as well as nudity and sexual material. Individuals suffering from depression may not have a safe experience playing this game.

Spelet verkar vara en mörk historia med tidsmanipulering och är ett narrativt spel som utspelar sig i ett alternativt New York med noir-tema. Gjort i Unreal 5 och utvecklarna Critical Hit Games verkar själva vara stolta över det grafiska. Fick upp mitt intresse, inte för att jag på det minsta sätt rättfärdigar Embracer, men iaf, här är en trailer(SFW):

Medlem

Det är absolut inte Jante att kritisera Embracer. Utan väldigt enkelt+dom är eller påminner om ett äckligt investerings företag och sånna företag mår jag automatiskt dåligt av. Eftersom det i grunden handlar om att tjäna pengar på att försöka slå ut andra företag snabbt mm(självklart så vet jag inte om det stämmer här rent taktiskt). Det är helt enkelt ett äckligt sätt att driva företag på. Och sen gör dom ju jätte mycket missar som dom också är dåliga på att mörka. Dom är helt enkelt för blötta bakom öronen och det är värt att kritisera. Och eftersom dom expanderat för fort så misstänker jag att dom saknar skydd och strategier som andra företag har. Jag kan självklart bara spekulera efter dom missar företaget redan har gjort/allmänt känt. Och jag har inte ens letat fel.....

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Embracer har en utgivare under sina vingar som heter PLAION, som ska släppa ett spel 2024 som heter Nobody want to die.

Det intressanta med det spelet är att det ska innehålla naket, vilket jag av någon anledning fått för mig att Embracer inte pysslade med.

Spelet verkar vara en mörk historia med tidsmanipulering och är ett narrativt spel som utspelar sig i ett alternativt New York med noir-tema. Gjort i Unreal 5 och utvecklarna Critical Hit Games verkar själva vara stolta över det grafiska. Fick upp mitt intresse, inte för att jag på det minsta sätt rättfärdigar Embracer, men iaf, här är en trailer(SFW):

https://youtu.be/PDpsmhRBev8?si=QiluJeDTomWqBZop

Tack för tipset jag är för mörkare vuxen media med mer naket än blod. Har vuxit upp med serier som Magnum Heavy metal och svenska serier(eller vad dom hette) så jag är rätt van med naken media och tycker i princip att det är en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är inte så konstigt när de gör dåliga affärer. En VD är ju den som har högsta ansvaret för bolaget och har betalt för att ta skiten när det går åt skogen. Det är ensamt och utsatt på toppen men han har ju själv valt att stå där.
Sen vet jag inte om han sitter hemma på kammaren och gråter över betska kommentarer och nyheter men de förlorade miljarderna däremot, det svider nog.

Miljonärer / miljardärer är också människor, glöm inte det. Deras tårar droppar som champagne . . . Skämt åsidor, jag sörjer nedlagdaspel och hade gärna betalat 1000:- för ett nytt Deus Ex.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Det går absolut att kritisera massuppköpen och sedan massuppsägningarna, dock är det inte något konstigt i affärsvärlden att sådant sker, egentligen. Kanske är det till och med lite uppblossat, speciellt givet att anledningen till dessa uppsägningar är att studiorna som Lars köpte inte producerat något som kan rättfärdiga de prislapparna man har betalat för både studios och IP.

Det som däremot fått alldeles för lite kritik är deras inblandning med Saudi. Ett företag som försöker göra affär där (likt FIFA) förtjänar all skit som möjligen kan komma deras väg.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Tycker vi ska sjunga we shall overcome lite


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

För att vara tydlig så är detta min åsikt och inget annat.. Men jag tror det är ett fundamentalt feltänk att tro att det ekonomiska värdet ligger i att "köpa upp" varumärken inom spelbranchen. Det är duktiga utvecklare som utvecklar grymma spel, och inget annat. Köper du ett varumärke och kickar alla utvecklare så kommer du sitta med usla spel (med fina varumärken) som ingen köper. Utvecklarna går glatt vidare(med full plånbok) och utvecklar grymma spel i sin nästa studio, och som säljer massvis av spel. Förstår inte hur detta inte är uppenbart. Men tydligen.

Medlem
Skrivet av UtrotaEmbracer:

Wingefors är en äcklig pengakåt fitta utan moral.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem
Citat:

Alla verkar gilla att hacka på Embracer.

Med all rätt.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

För att vara tydlig så är detta min åsikt och inget annat.. Men jag tror det är ett fundamentalt feltänk att tro att det ekonomiska värdet ligger i att "köpa upp" varumärken inom spelbranchen. Det är duktiga utvecklare som utvecklar grymma spel, och inget annat. Köper du ett varumärke och kickar alla utvecklare så kommer du sitta med usla spel (med fina varumärken) som ingen köper. Utvecklarna går glatt vidare(med full plånbok) och utvecklar grymma spel i sin nästa studio, och som säljer massvis av spel. Förstår inte hur detta inte är uppenbart. Men tydligen.

Och när spel misslyckas är det inte utvecklarnas fel utan enbart de elaka cheferna som tagit dåliga beslut.
Haha skojar bara men ibland känns det som det är så folk tänker, de som gör spelen kan aldrig vara dåliga på sina jobb utan det är alltid någon annans fel när spel är dåliga. Ex de som äger studion.

1
Skriv svar