Uttalande väcker nytt liv i debatten om utomjordingar

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

youtube och googlevideo är som gjorde för ufo-filmer.. man ser ju inte ett skit vad det är.

signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

youtube och googlevideo är som gjorde för ufo-filmer.. man ser ju inte ett skit vad det är.

Precis, och det är ju det som är poängen! Hade det varit bra kvalitet hade man sett att det inte rörde sig om utomjordingar.

Om det nu är så vanligt med besökare från andra planeter kan man tycka att det skulle vara riktigt lätt att skaffa fram lite bevis, men icke.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Det är vad dom vill att du ska tro!!!!

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tror definitivt att det finns liv på andra planeter ute i universum.

Att tro att hela universum finns och skapats för att husa en liten skitplanet med ett primitivt folkslag som gör sitt bästa för att förstöra allt och alla omkring sig är ju sinnessjukt....Och väldigt kristet.

Men jag tror inte för en sekund att någon form av utomjordiskt liv besökt jorden (kanske någon bakterie eller dylikt från nån rymdsten), definitivt inte genom att smyga runt om natten och röva bort redan ensamma och "speciella" människor för att sticka upp sina instrumet i deras analer.

Kanske, väldigt väldigt kanske, kommer mänskligheten att få kontakt med någon utomjordisk ras någon gång långt in i framtiden men jag tvivlar. Jag tvivlar på att vi överlever så länge och om dessa utomjordiska raser har det minsta gemensamt med mänskligheten så tvivlar jag på att även dem överlever så länge.

Citat George Carlin:

"What are we gonna tell the intergalactic counsel och spacemen the first time one of our teenage mothers throws her newborn baby into a dumpster? Or explain that our ambassador is late only because his breakfast was cold and he had to spend half an hour beating his wife across the kitchen? Huh?

Or how are we gonna explain to them thats its just a local custom that 70 million women in the third world has had their clitoris forcefully removed to reduce their sexual pleasure to stop them from cheating on their husbands...

Cant you just sense, how eager they are for US to come around?"

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Greger:

Sant EliasN,det finns en sanning och det är Bibeln!
citerar Gortie (som i sin tur citerade Kalle & Hobbe, grymt bra serie måste jag säga) ;

Skrivet av Gortie:

För att citera Kalle i Kalle & Hobbe: Bästa beviset på intelligent liv i universum är att dom inte har kommit hit ännu.

Jag menar inte så. Det jag menar är att jag tror att det finns sanningar och inte bara uppfattningar. Även om citatet kanske är mer bildligt och något att tänka på, så menar jag att det finns saker som är sanna.

Inaktiv
Skrivet av Wikipedia:

The Fermi paradox is the apparent contradiction between high estimates of the probability of the existence of extraterrestrial civilizations and the lack of evidence for, or contact with, such civilizations.

The extreme age of the universe and its vast number of stars suggest that if the Earth is typical, extraterrestrial life should be common.[1] Discussing this proposition over lunch in 1950, the physicist Enrico Fermi questioned why, if a multitude of advanced extraterrestrial civilizations exist in the Milky Way galaxy, evidence such as spacecraft or probes are not seen. A more detailed examination of the implications of the topic began with a paper by Michael H. Hart in 1975, and it is sometimes referred to as the Fermi-Hart paradox.[2] Another closely related question is the Great Silence[3]—even if travel is hard, if life is common, why don't we detect their radio transmissions?

There have been attempts to resolve the Fermi Paradox by locating evidence of extraterrestrial civilizations, along with proposals that such life could exist without human knowledge. Counterarguments suggest that intelligent extraterrestrial life does not exist or occurs so rarely that humans will never make contact with it.

Är ju en ganska bra förklaring till varför jag ställer mig rätt tvekande till tanken på tekonologiskt liv utanför jorden.

signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Hoppas det han säger (att de är vänligt inställda)stämer när/om vi får kontakt och att det sker under min livstid . Det skulle verkligen vara häftigt

Citat:

"I want to believe!":D

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skriv svar