Kan du tänkas bli vegetarian?

Medlem

Where's the beef ?

Inaktiv

det är inte så att jag bara sitter på forum, jag är även aktiv djurrätts aktivist och är ute å stan och upplyser folk om hur det ligger till.

idag tex samlade vi in namn på en protest lista emot sexuella övergrepp mot djur. http://www.stoppadjursexet.se

Medlem

stoppa djursexet? vad ska vi äta om de inte ens får yngla av sig!

Medlem

1. Ja, kanske
2. Gillar kött
3. Men, asså det finns så mycket grillat och sånt. men
Jag vet inte
4. Njaa, inte i mot men jag tycker att det ska "Gå fort" inte plåga djuren eller nåt, göra som det ska


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Kan aldrig sluta äta kött.:P


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

kolla på länken så kanske en glödlampa tänds

Medlem

Ska göra en film där jag hackar sönder försvarslösa gurkor och tomater, se dom plågas och hackas sönder i små små bitar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

klumpsmurfen: skojar bara

Inaktiv

The three stages of thruth

1. ridicule
2. violent opposition
3. acceptence

Inaktiv

Det har inget med sanning att göra. Köp kött från gårdar där dom tar hand om djuren.

Medlem

Har aldrig tänkt bli vegeterian.

Inaktiv

I framtiden ngn gång måste alla bli vegeterian för att rädda mänsligheten. Ni kan itne tänka " De är länge till, jag lever ändå inte då, så det drabbar inte mej "
Så kan man inte tänka. TÄNK dom som lever då då?
Ska dom behöva straffas för vad deras förfäder gjort?
Nej..
Det gäller klimathotet med.
Men det här med vegeterian, självklart skulle jag bli det. Försöker undvika kött så mkt som möjligt.
JA TILL VEGETERIANER

Medlem
Skrivet av JoZoLime:

I framtiden ngn gång måste alla bli vegeterian för att rädda mänsligheten.

Säger?

Medlem

skulle ALDRIG klara mig utan kött

Medlem

Ah men föffan nu när grillperioden närmar sej så kommer vi att konsumera kopiösa mängder kött, massar av små nassar kommer att bli offer för rovdjuret människan. Grillat kött + öl > sojabiff och öh... sojadrink?
Lägg ner nu OK?


signatur

yolo

Medlem

öl > köttöl iallafall!

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av Notumforce:

Om man inte avlar djur för slakt så lär det knappast heller springa runt zillioner med kossor i naturen

Hålla ner beståndet kan ju behövas i extrema fall.

Vilket kommer sluta precis som älgjakt.

Kojakt istället. Mycket intressant.

Hela den här diskussionen lamslår mig faktiskt ganska gött. skönt att man kan se folk som verkligen står upp för att dom är vegetarianer.

Har för mig att vi har en vegan här? har vi det?

Jag vill GÄRNA veta varför man är vegan.

Därför att mjölk/ägginudstrin är ungefär samma industri som köttindustrin. Kor som inte ger tillräckligt mycket mjölk och hönor som inte ger tillräckligt många ägg slaktas, så äter man ägg eller dricker mjölk stödjer man köttindustrin ekonomiskt (leder antagligen till lägre köttpriser, vilket leder till ökad köttkonsumtion) och till viss del även 'ideologiskt'.

Dessutom behandlas inte kor i mjölkindustrin, och ännu mindre hönor i äggindustrin, särskilt bra. Hönor sitter antingen i bur eller är sk "frigående", vilket innebär att tusentals hönor sätts i en lada, med 7-9 hönor per kvadratmeter (vilket också är maximalt tillåtna enligt lagen).

Men hellre 5 vegetarianer än 4 veganer och 1 köttätare, det är i första hand köttätandet som leder till massa lidande.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av JoZoLime:

I framtiden ngn gång måste alla bli vegeterian för att rädda mänsligheten.

Säger?

hans arguemnt är fel, men kött konsumptionen måste minska drastiskt per person i framtiden.
vi ser redan nu när kineserna och inderna börjar höjja deras kött ätande att mat priserna stiger.
och ändå äter dom flera gånger mindre änn vi i västvärlden.
att börja tillverka mer kött så det skulle täcka allt behov skulle betyda att skövla ohållbart många områden och vore ett direkt skott i foten om man tänker miljömässigt.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Jag var vegetarian i 10 år innan det var modernt.
Numera äter jag även kött igen dock vissa typer av kött.
Detta var under styrkelyftsperioden och det var inga problem alls.
Det finns vansinnigt många fullgoda alternativ till kött när man väl lär sig lite.
Korv, pölsa och en del annat är sådant som inte går ner.
Nedlagt byte såsom rådjur, älg etcetera går med lätthet ner, liksom en del fisk....och en kall öl är ju aldrig fel.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Medlem
Skrivet av JoZoLime:

I framtiden ngn gång måste alla bli vegeterian för att rädda mänsligheten. Ni kan itne tänka " De är länge till, jag lever ändå inte då, så det drabbar inte mej "
Så kan man inte tänka. TÄNK dom som lever då då?
Ska dom behöva straffas för vad deras förfäder gjort?
Nej..
Det gäller klimathotet med.
Men det här med vegeterian, självklart skulle jag bli det. Försöker undvika kött så mkt som möjligt.
JA TILL VEGETERIANER

Vänta nu... Rädda mänskligheten? Det där får du allt utveckla?

Ska peta komma och mörda alla köttätare eller hur menar du?

Medlem

Klimathotet?

HAHAHAhahaHHAHAhahHAHA... sluta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Klimathotet?

HAHAHAhahaHHAHAhahHAHA... sluta.

Har du aldrig känt dig hotad av klimatet? Tycker snön alltid ska försöka kyla ihjäl mig, eller att ösregnet försöker dränka mig...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

1. Nej.

2. Förutom att det finns så många goda maträtter som innehåller kött så är jag allergisk mot många av de vegetariska alternativen.

3. Grillad kyckling och revben. Vet inget som skulle kunna ersätta det.

4. Tycker inget speciellt om slakterien mer än att det är bra att de finns så man slipper göra jobbet själv. Givetvis ska djuren inte plågas i onödan. Vad vegetarianer beträffar så bryr jag mig inte. Folk får göra som de vill bara ingen försöker "konvertera" mig mot min vilja.

Medlem

Never ever in my life


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag skulle aldrig tänka mig att bli Vegge.
Man säger att mäniskan är ett djur, men det finns ju exmpl Lejon, dom är också djur, men dom äter zebror m.m!
Varför ska vi behöva slippa äta kött när andra djur äter?
Förresten man behöver fett i kroppen, kött är viktigt för kroppen.
Och Veganer är ju ännu värre, äter ingenting från djur, vad är det för trams?!? Man behöver det för att leva. Att tycka synd om djuren som äts upp ska man inte göra, det är en del av våran natur.

Jag läste en gång att en Kvinna i 18 årsåldern dog, eftersom hon åt bara sällad varje dag.
Tänl på det innan du citerar mitt inlägg.

Till alla Vegetariener och Veganer: Skärp er!!!

Medlem
Skrivet av JoZoLime:

I framtiden ngn gång måste alla bli vegeterian för att rädda mänsligheten. Ni kan itne tänka " De är länge till, jag lever ändå inte då, så det drabbar inte mej "
Så kan man inte tänka. TÄNK dom som lever då då?
Ska dom behöva straffas för vad deras förfäder gjort?
Nej..
Det gäller klimathotet med.
Men det här med vegeterian, självklart skulle jag bli det. Försöker undvika kött så mkt som möjligt.
JA TILL VEGETERIANER

Hur tänker du?
Tvärt om vi ska äta kött för att mänskligheten ska överleva, eller tänker du vänta tills antiloperna blir köttätare och börjar käka upp dig eller!?!?!
MAN BEHÖVER KÖTT FÖR ATT LEVA!!!

Inaktiv
Skrivet av Zefisu95:

Jag skulle aldrig tänka mig att bli Vegge.
Man säger att mäniskan är ett djur, men det finns ju exmpl Lejon, dom är också djur, men dom äter zebror m.m!
Varför ska vi behöva slippa äta kött när andra djur äter?
Förresten man behöver fett i kroppen, kött är viktigt för kroppen.
Och Veganer är ju ännu värre, äter ingenting från djur, vad är det för trams?!? Man behöver det för att leva. Att tycka synd om djuren som äts upp ska man inte göra, det är en del av våran natur.

Jag läste en gång att en Kvinna i 18 årsåldern dog, eftersom hon åt bara sällad varje dag.
Tänl på det innan du citerar mitt inlägg.

Till alla Vegetariener och Veganer: Skärp er!!!

Inte så konstigt att man dör om man bara äter sallad. Det krävs ju att man ersätter proteinet man får från kött med något annat, vilket finns i tex bönor och sojaprodukter. Man behöver inte tycka synd om djuren bara för att man e vegetarian eller vegan, utan det kan vara utav hälsoskäl. Sedan kanske det inte är just det att djuren äts upp som gör att folk avstår från kött utan det hur djuren behandlas vid slakt etc.

Ta en titt på denna så kanske du förstår:
http://youtube.com/watch?v=fjSlOOYIkCE
Självklart är det inte sagt att det går till så här överallt när djur slaktas, men att man som vegetarian eller vegan vill ta avstånd från den här typen av behandling av djur. Eller så tycker man helt enkelt inte att kött är gott

Medlem
Skrivet av Zefisu95:

Jag skulle aldrig tänka mig att bli Vegge.
Man säger att mäniskan är ett djur, men det finns ju exmpl Lejon, dom är också djur, men dom äter zebror m.m!
Varför ska vi behöva slippa äta kött när andra djur äter?
Förresten man behöver fett i kroppen, kött är viktigt för kroppen.
Och Veganer är ju ännu värre, äter ingenting från djur, vad är det för trams?!? Man behöver det för att leva. Att tycka synd om djuren som äts upp ska man inte göra, det är en del av våran natur.

Jag läste en gång att en Kvinna i 18 årsåldern dog, eftersom hon åt bara sällad varje dag.
Tänl på det innan du citerar mitt inlägg.

Till alla Vegetariener och Veganer: Skärp er!!!

ohhh...perfa. då ska vi börja våldta och mörda varandra höger om vänster med. det gör ju djur också.

samt tycker jag inte man ska springa runt och säga att saker är trams och fånigt när man inte sitter på nån som helst kunskap i ämnet. läs på och kom med argument som går att besvara. inte bara en massa nonssens som inte stämmer.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Fick en vegetarisk rulle en gång på nåt kebabhak efter krogen. den var godare än den vanliga kebabrullen tyckte jag, så jag och en polare slog vad om att jag skulle va vegetarian i en månad. dan efter bröt vi vadet och skylde på fyllan

Skriv svar