Varning för känsliga tittare!

Medlem
Skrivet av straxdax:

man läser ibland även i sverige där nån bonde har haft kor, hästar eller andra djur i vanvård,
där vetrinärer fått avliva djuren.

så vi är inga helgon här i sverige heller,
och norrmänen som klubbar sälungar är ju riktiga svin dom också.

www.sealhunter.com:P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

svin


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

En lika korkad sak:

Bonsaikitten

Ska iof tydligen endast vara ett korkat skämt

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:

svin

Precis.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem

sjukaste jag sätt! mår illa nu


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

en av de få gånger man inte kan se klart på ett videoklipp..
usch.. började må lite illa efter halva klippet.. Vilka idioter...


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Inaktiv

Stängde av då man såg den där starkars hunden som tittade upp blodig in i kameran.
Gick sen till toaletten och fick upp min frukost jag nyss hade fått i mig.

Och som Straxdax sa, man mår dåligt när man skällt på hunden då den gjort en sak fel och den ser så ledsen ut.
Förstår inte hur dom som jobbar där kan sova om nätterna och göra samma sak hela dagarna.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Jag gillar det absolut inte, men har inga större problem med att se filmen, man har ju sett det ena å andra irl, även om det inte är så här brutalt så är det en grund.

Sånna härna filmer är jätte bra att visa, så dom väcker umärksamhet och debbat. Får hoppas att nått gott av detta kommer.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Om jag skulle få tag på en sån kines jävel så skulle jag krossa deras skalle


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Medlem
Skrivet av szafto:

Om jag skulle få tag på en sån kines jävel så skulle jag krossa deras skalle

Skulle det göra dig bätre en den kinesen?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Hoppar över filmen då den verkar vara lite väl magstark av kommentarerna att dömma. Ibland klarar jag av att se lidanden ibland inte.

Såg för ett tag sedan något som gjorde mig illamående och det var björnar, någonstans i asien, instängda i små burar ca 1 meter över marken. De användes för att mjölka galla som ska vara bra för något. "Mjölkningen" gick till på så vis att ett grovt rör trycktes upp från undersidan in i gallblåsan. Gallan kunde sen rinna ut genom röret.

Det var vidrigt.

Inaktiv

Jag hoppade också över filmen. Då man har läst kommentarerna förstår man att filmen är Hemsk.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Fy faan! För jävligt!

Inaktiv

F*ck vad jag hatar dem >.< Vi flår kineserna!! XP

Medlem

usch nu fick jag flashbacks från då jag såg ett klipp som visar en man som får halsen avskuren

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

usch nu fick jag flashbacks från då jag såg ett klipp som visar en man som får halsen avskuren

... Unknown Russian Soldier?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

urs va man hatar sånna här grejer. bevisar ju vilken förnekelse man lever i om man inte fattar att djur plågas ut i det ytersta för att nån jävla östermalm tant ska ha sin päls tröjja.
roliga är att folk som oftast reagerar så sjukt hårt för att man tex dödar hundar i kina. sedan går hem och knaprar lite på sina köttfärs.

så klart det är hemskt men kom igen.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

usch nu fick jag flashbacks från då jag såg ett klipp som visar en man som får halsen avskuren

Känner också till den, det var en jävel i skolan som hade den på mobilen och tyckte att det var roligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MaLiBu:

usch nu fick jag flashbacks från då jag såg ett klipp som visar en man som får halsen avskuren

... Unknown Russian Soldier?

precis, tror det hände i chechenien, kunde inte sluta tänka på det

Medlem

Jag tycker att det är förjävligt att människor kan utföra så vidriga handlingar mot andra djur.
Varför kan de inte ta sig den lilla tiden att döda djuren snabbt och enkelt innan de flår de?! Så onödigt.
De handlingar som vi såg på filmen borde inte få hända ostraffat och jag skulle vara med på att betala för att de ansvariga fick samma behandling som djuren fick.
Bättre är kanske att sätta upp en monitor som får spela upp denna film på loop på de ställen där pälsar säljes...
Sen är det förjävligt att se den stora mängd smilisar i denna tråden. Vad är det något med detta som ni som skriver smilisar tycker är så förbannat roligt?!

Medlem
Skrivet av Ragganof:

urs va man hatar sånna här grejer. bevisar ju vilken förnekelse man lever i om man inte fattar att djur plågas ut i det ytersta för att nån jävla östermalm tant ska ha sin päls tröjja.
roliga är att folk som oftast reagerar så sjukt hårt för att man tex dödar hundar i kina. sedan går hem och knaprar lite på sina köttfärs.

så klart det är hemskt men kom igen.

Det kan ju vara för att sättet dessa asiater utför sin pälshandel inte direkt liknar en svensk farm som producerar mat-kött.

Men heck. Egentligen vet jag ju inte. Men just nu så får jag lita på att de svenska kött-producenterna har högre standard än så och att livsmedelsverket sköter sitt jobb (om det nu är deras jobb?) att hitta skurkar som inte har bra standard.

Fick jag hard evidence på att köttet jag äter från min lokala ICA är torterad, flådd levande nermald grävling så.. ja då slutar jag äta det köttet.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av nagash:
Skrivet av szafto:

Om jag skulle få tag på en sån kines jävel så skulle jag krossa deras skalle

Skulle det göra dig bätre en den kinesen?

Typ. Vissa kör med fel taktik, jämför med denna:

Bättre är att bojkotta kinesiska produkter, vilket kan vara extremt svårt nuförtiden då vi är ganska insnöade på att köpa produkter från dom. Å andra sidan borde de ha påtryckningar redan p.g. av bristande behandling av människor...

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Ragganof:

urs va man hatar sånna här grejer. bevisar ju vilken förnekelse man lever i om man inte fattar att djur plågas ut i det ytersta för att nån jävla östermalm tant ska ha sin päls tröjja.
roliga är att folk som oftast reagerar så sjukt hårt för att man tex dödar hundar i kina. sedan går hem och knaprar lite på sina köttfärs.

så klart det är hemskt men kom igen.

Det kan ju vara för att sättet dessa asiater utför sin pälshandel inte direkt liknar en svensk farm som producerar mat-kött.

Men heck. Egentligen vet jag ju inte. Men just nu så får jag lita på att de svenska kött-producenterna har högre standard än så och att livsmedelsverket sköter sitt jobb (om det nu är deras jobb?) att hitta skurkar som inte har bra standard.

Fick jag hard evidence på att köttet jag äter från min lokala ICA är torterad, flådd levande nermald grävling så.. ja då slutar jag äta det köttet.

jaha, det är just den sissta plågning grejensom gör det? att tex växa upp i en bur och få näbben avklippt utan bedövning(hönns) är okej? sen så är ju iförsig så att folk tycker inte synd om grisar, men är det en hund som blir dödad så blir det ett jävla liv. sjuk dubbelmoral.

jag kan fakist säga att ajg orkar inte bry mig ja tycker inte änns synd om djuren som utsätts för tortyr och sånt innom köttindustrin och päls industrin.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av IceMan:

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!

Krig och våld är något som tyvärr finns i människans natur. Det kommer aldrig att kunna stoppas.

Att förbjuda en pälsindustri är inte så jävla svårt. Ge dem som jobbar med det ett annat jobb så dem inte klagar över det. Sedan producera "fuskpälsar". Jag mår så jävla illa när jag ser hur en fet gammal överklasskärring kommer med en stor päls från ett djur på sig.

Inaktiv

Jag är inte emot päls om djuret har avlidit på "rätt" grunder som skyddsjakt och human avlidning. Köttet skall oxå tas om hand.
Största ansvaret har pälsindustrin, speciellt i väst som tydligen köper dessa pälsar.

Riktigt obehagligt att se. Tyvärr sker grym plågeri människor emellan oxå.
Synen på djuren grundar sig i fattigdom/kultur.
Detta är fattiga människor på landet som inte lever i våran civiliserade värld men visst känns det som att de själva inte är friska. Se bara på arabländernas synsätt på människorvärde.
Tvivlar på att detta är accepterat i Kinas storstäder.

Anledningen till att djuret flås levande är antagligen för att bevara pälsen utan stickhål i skinnet.

Jag kan förstår frustrationen och hatet då man ser videon men att fälla en kommentar som att vi flår kineserna är lågt med tanke på var vi befinner oss i utvecklingen jämfört med dessa bönder.

Själv tycker jag bristen på uppfostran i Sverige är ett större hot än en överklasskärring med päls men jag håller med, päls är fult och definitivt ute. Jag hoppas verkligen denna video kan hjälpa till att stoppa denna vidriga behandling av djur.

Många av oss reagerar starkt men hur många av oss försöker göra något åt detta efter att ha sett filmen?

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

Jag är inte emot päls om djuret har avlidit på "rätt" grunder som skyddsjakt och human avlidning. Köttet skall oxå tas om hand.
Största ansvaret har pälsindustrin, speciellt i väst som tydligen köper dessa pälsar.

Riktigt obehagligt att se. Tyvärr sker grym plågeri människor emellan oxå.
Synen på djuren grundar sig i fattigdom/kultur.
Detta är fattiga människor på landet som inte lever i våran civiliserade värld men visst känns det som att de själva inte är friska. Se bara på arabländernas synsätt på människorvärde.
Tvivlar på att detta är accepterat i Kinas storstäder.

Anledningen till att djuret flås levande är antagligen för att bevara pälsen utan stickhål i skinnet.

Jag kan förstår frustrationen och hatet då man ser videon men att fälla en kommentar som att vi flår kineserna är lågt med tanke på var vi befinner oss i utvecklingen jämfört med dessa bönder.

Själv tycker jag bristen på uppfostran i Sverige är ett större hot än en överklasskärring med päls men jag håller med, päls är fult och definitivt ute. Jag hoppas verkligen denna video kan hjälpa till att stoppa denna vidriga behandling av djur.

Många av oss reagerar starkt men hur många av oss försöker göra något åt detta efter att ha sett filmen?

Ingen, eftersom detta är inte något som händer i våran närhet, så vill vi inte göra något.

Det mesta dom flesta gör är att skicka en liten slant till någon organisiation som sägs kämpa emot sånt här, men om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte, om jag hade gjort det hade jag faktiskt gjort något helhjärtat, istället för att som jag redan sagt, skänka en minimal summa till rädda barnen eller whatever.

För rannsaka er själva nu, hur mycket gör ni för en bättre värld... egentligen?
Kan nog säga att dom flesta av er kommer säga "men... men jag åker inte lika mycket bil / jag skickar alltid en hundralapp till någon organisation!", och ja, det gör inte mycket ska ni veta.

Livet är inte så perfekt som man vill ibland, människor är jävligt grymma, och allting är för att vi är så egoistiska och giriga, visst jag må vara jävligt cynisk nu men det är för att jag för tillfället är väldigt less på alla inkonsekventa människor i samhället som är så självgoda osv.

Några av mina åsikter i ämnet iallafall


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Kom att tänka på vilka som har päls från Kina.
Nu finns det ytterligare en anledning till att inte köpa en fejkad Canada goose-jacka.

Det är redan tragiskt att köpa och låtsas tillhöra den grupp människor som har råd med denna typ av jacka.
Har man inte råd har man ofta en stil som inte går ihop med en jacka värd ca 6000:-

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

Kom att tänka på vilka som har päls från Kina.
Nu finns det ytterligare en anledning till att inte köpa en fejkad Canada goose-jacka.

Det är redan tragiskt att köpa och låtsas tillhöra den grupp människor som har råd med denna typ av jacka.
Har man inte råd har man ofta en stil som inte går ihop med en jacka värd ca 6000:-

Att man köper en jacka för flera tusen bara för att visa att man har pengar, är enligt mig bara stört.


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av Eottt:

Att man köper en jacka för flera tusen bara för att visa att man har pengar, är enligt mig bara stört.

Finns säkert de som vill visa att de har pengar.
Det är nog mer så att du tror rika vill visa att de har pengar men så är det oftast inte.
Canada Goose kostar mycket men några tusen för en jacka är småpotatis om man har pengar men det är ganska naturligt att köpa dyrare kläder då man oxå rör sig i andra kretsar.
Dyrare plagg är oftast inte bara pga. märket.
Lär du dig förstå design, snyggt beskurna skjortor eller kavajer så drar du dig mot märkesplagg. Canada Goose är inte bara dyr utan extremt bra och "snygg" men kanske bara kommer till rätta en riktigt svinkall vinterdag.

Jag var tex. i NY där det finns många väldigt rika människor och jag klädde mig själv ganska lumpigt och detta fick folk att tro att jag hade pengar och mina kompisars kompisar sa att jag precis såg ut som de rika i NY, synd bara att så inte är fallet

Medlem

btw, började helt ärligt gråta när jag kollade på filmen.


signatur

B lup

Skriv svar