Blir Modern Warfare 2 störst?

Medlem

Alla COD spel som IW har gjort är mästerverk som varenda gamer borde spela. Jag tror också att nu då COD4 har sålt så bra och dom har fått in så grymt mycket pengar. Att dom nu kan göra ett spel med ännu bättre kvalité vilket kommer att äga sönder allt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av chewiee:
Skrivet av Verity:
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Det finns många CoD spel, ja. Men så vitt jag kommer ihåg så är det bara 1,2 och 4 som gjorts av IW. 1 var bra men kunde förbättras, därav 2an som har finare grafik, mer finslipad spelstil och som även tar vidare själva storyn från 1an... Det är ju framför allt andra världskriget, klart man kan ändra storyn och hotta till grafiken så man får allt sagt. Sen från 2 till 4.. Jäklar, om du påstår att det inte är någon skillnad eller utveckling så kan du inte ha spelat spelen. Stor skillnad, utöver tid och plats i storyn(som förövrigt där också blivit ändrad men om du fick som du ville ska väl alla spel ha samma story? annars hade du väl inte klagat på att dom bara ändrar storyn). Och nu så gör IW ett helt nytt spel, och med tanke på hur bra CoD4 faktiskt var(ni haters där ute kan ju sätta er och rotera för det är ett riktigt bra spel) så kommer dom förmodligen slå huvudet på spiken nu igen. IW gör kvalité, Treyarch förstör kvalité...

Så dina ord är lag då?

Om du ni vill bli tagen på allvar så kanske du borde koncentrera dig på din meningsuppbyggnad och dina poänger då du bara rabblar en massa strunt utan att få någonting sagt, dessutom gör du det på ett jobbigt sätt.

Tyckte spelet erbjöd 0 motstånd. Visst det är bra action men det passar kanske inte alla?
Men det ska gå och spela på konsol så det är väl inte så konstigt.
2an kommer garanterat bli exakt likadant.
Ett "svensson" spel enligt mig iaf. Hund, volvo och en tråkig villa. Brutalt tråkigt.

vet inte om du var speciellt bra på att argumentera heller så..?

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av chewiee:
Skrivet av Verity:
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Det finns många CoD spel, ja. Men så vitt jag kommer ihåg så är det bara 1,2 och 4 som gjorts av IW. 1 var bra men kunde förbättras, därav 2an som har finare grafik, mer finslipad spelstil och som även tar vidare själva storyn från 1an... Det är ju framför allt andra världskriget, klart man kan ändra storyn och hotta till grafiken så man får allt sagt. Sen från 2 till 4.. Jäklar, om du påstår att det inte är någon skillnad eller utveckling så kan du inte ha spelat spelen. Stor skillnad, utöver tid och plats i storyn(som förövrigt där också blivit ändrad men om du fick som du ville ska väl alla spel ha samma story? annars hade du väl inte klagat på att dom bara ändrar storyn). Och nu så gör IW ett helt nytt spel, och med tanke på hur bra CoD4 faktiskt var(ni haters där ute kan ju sätta er och rotera för det är ett riktigt bra spel) så kommer dom förmodligen slå huvudet på spiken nu igen. IW gör kvalité, Treyarch förstör kvalité...

Så dina ord är lag då?

Om du ni vill bli tagen på allvar så kanske du borde koncentrera dig på din meningsuppbyggnad och dina poänger då du bara rabblar en massa strunt utan att få någonting sagt, dessutom gör du det på ett jobbigt sätt.

Tyckte spelet erbjöd 0 motstånd. Visst det är bra action men det passar kanske inte alla?
Men det ska gå och spela på konsol så det är väl inte så konstigt.
2an kommer garanterat bli exakt likadant.
Ett "svensson" spel enligt mig iaf. Hund, volvo och en tråkig villa. Brutalt tråkigt.

Alltså alla har sina personliga åsikter självklart, men oavsett om du gillar spelet eller ej borde du kunna se att det är ett välgjort spel.

Bara för man inte gillar det betyder det inte att det är skräp eller dåligt gjort.

Tex , jag gillar inte gears of war, men det är ett väldigt välgjort spel och jag förstår att folk kan gilla det, dem som det passar.

Medlem

Låter intressant.
Har inte kört något CoD spel men det här kanske kan bli ett köp (om jag först köper en PS3:a


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Vad händer med CoD serien nu?

Några nya spel, eller är det slut?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tycker det är helt rätt att dem fortsätter i Modern Warfare. Vi har för mycket WWII titlar, så det är bra att dem fortsätter på nåt lite mer "orginellt".
COD 4 var sjukt bra både SP och MP, och jag tror att COD6: MW2 kommer hålla minst lika hög kvalite som cod4. Lyckas dem göra det bättre ska jag buga inför IW

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Tycker det är helt rätt att dem fortsätter i Modern Warfare. Vi har för mycket WWII titlar, så det är bra att dem fortsätter på nåt lite mer "orginellt".
COD 4 var sjukt bra både SP och MP, och jag tror att COD6: MW2 kommer hålla minst lika hög kvalite som cod4. Lyckas dem göra det bättre ska jag buga inför IW

det är inte cod spel längre utan ett MW spel.
så det kanske heter Modern Warfare 2: Warlords
som exempel

Medlem

Eftersom senaste CoD var så bra så kommer detta
nog bli bra också. Hoppas dom gör något revolutionerande
och samtidigt bevarar känslan från föregångarna.

Twitter : @prinsen

Medlem

Hoppas, hoppas.

Inaktiv

Först ska det släppas ja. Kommer inte bli så annorlunda från Cod 4 tror jag.

Blir troligen ett köp ändå hehe

Medlem

hah dröm på activision. Har aldrig gillat dem Liksom wtf, köpa upp massa skit spel och säga att det är årets spel wtf...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Först ska det släppas ja. Kommer inte bli så annorlunda från Cod 4 tror jag.

Blir troligen ett köp ändå hehe

Medlem

måste ni två ha samma avatar eller?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

hah dröm på activision. Har aldrig gillat dem Liksom wtf, köpa upp massa skit spel och säga att det är årets spel wtf...

vad är dom säger, otur när du tänker?

Medlem

COD4 blivev för akrad aktigt för mig, iaf för konsol. Tycker spelet är likt quake i sin löjligt höga hastighet och noll rekyl i vapnen. Nog bortskämd med KZ2 och dess härliga känsla i vapnen och banorna. Cod world at war fungerade bättre för mig då det var öppnare banor och lite mer känsla i vapnen. Tycker trayarch gjorde ett bättre arbete med online delen än vad infinity war gjorde. Då pratar jag om konsol varianten.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

mmmm vem vet...

Medlem

Jag tänker iaf hjälpa dem att se till att det blir det mest sålda någonsin. Tänker köpa det så fort det skäpps.

Medlem
Skrivet av redmac:

COD4 blivev för akrad aktigt för mig, iaf för konsol. Tycker spelet är likt quake i sin löjligt höga hastighet och noll rekyl i vapnen. Nog bortskämd med KZ2 och dess härliga känsla i vapnen och banorna. Cod world at war fungerade bättre för mig då det var öppnare banor och lite mer känsla i vapnen. Tycker trayarch gjorde ett bättre arbete med online delen än vad infinity war gjorde. Då pratar jag om konsol varianten.

Onlinedelen på WAW var som att ta sig tio år bak i tiden. Den var värdelös. Precis som hela CoD4 var.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Hix0r:

Tycker det är helt rätt att dem fortsätter i Modern Warfare. Vi har för mycket WWII titlar, så det är bra att dem fortsätter på nåt lite mer "orginellt".
COD 4 var sjukt bra både SP och MP, och jag tror att COD6: MW2 kommer hålla minst lika hög kvalite som cod4. Lyckas dem göra det bättre ska jag buga inför IW

det är inte cod spel längre utan ett MW spel.
så det kanske heter Modern Warfare 2: Warlords
som exempel

exakt vad menar du med att det inte är ett COD spel? står COD för WWII elr? ne, det står för Call of duty..

EDIT: Nej jag är inte sur

Medlem
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Hix0r:

Tycker det är helt rätt att dem fortsätter i Modern Warfare. Vi har för mycket WWII titlar, så det är bra att dem fortsätter på nåt lite mer "orginellt".
COD 4 var sjukt bra både SP och MP, och jag tror att COD6: MW2 kommer hålla minst lika hög kvalite som cod4. Lyckas dem göra det bättre ska jag buga inför IW

det är inte cod spel längre utan ett MW spel.
så det kanske heter Modern Warfare 2: Warlords
som exempel

exakt vad menar du med att det inte är ett COD spel? står COD för WWII elr? ne, det står för Call of duty..

EDIT: Nej jag är inte sur

Tror han menar att det inte är ett CoD spel bara för att dom dumpar CoD titeln ([http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32044])


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Alla COD spel som IW har gjort är mästerverk som varenda gamer borde spela. Jag tror också att nu då COD4 har sålt så bra och dom har fått in så grymt mycket pengar. Att dom nu kan göra ett spel med ännu bättre kvalité vilket kommer att äga sönder allt.

Kan bara hålla med, Modern warfare+ Infinity Ward =Mästerverk

Ja hoppas inga fler Call of duty kör i 2:a världkriget-miljö de är så tråkiga.

Inaktiv

2009-04-05 22:40:31 kebbe

Driver du? herregud människa.

Medlem
Skrivet av chewiee:
Skrivet av Verity:
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Det finns många CoD spel, ja. Men så vitt jag kommer ihåg så är det bara 1,2 och 4 som gjorts av IW. 1 var bra men kunde förbättras, därav 2an som har finare grafik, mer finslipad spelstil och som även tar vidare själva storyn från 1an... Det är ju framför allt andra världskriget, klart man kan ändra storyn och hotta till grafiken så man får allt sagt. Sen från 2 till 4.. Jäklar, om du påstår att det inte är någon skillnad eller utveckling så kan du inte ha spelat spelen. Stor skillnad, utöver tid och plats i storyn(som förövrigt där också blivit ändrad men om du fick som du ville ska väl alla spel ha samma story? annars hade du väl inte klagat på att dom bara ändrar storyn). Och nu så gör IW ett helt nytt spel, och med tanke på hur bra CoD4 faktiskt var(ni haters där ute kan ju sätta er och rotera för det är ett riktigt bra spel) så kommer dom förmodligen slå huvudet på spiken nu igen. IW gör kvalité, Treyarch förstör kvalité...

Blev förvirrad när jag läste men... Du nämner "utöver tid, plats och story"(som jag sa: " Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story") men sen la du inte fram något annat argument? Eller har jag missat något?

Jag sa aldrig att en ny story är dåligt men det räcker inte för ett helt nytt spel, för mig.

Ett "helt nytt"spel? Jo tjena, de säger bara så för att lura såna som dig. Å guess what? Det funkar!

Citat:

Så om man lägger till bilar blir det BF copycat, lägger man till realism blire OFP copycat, seriöst sluta gnäll. Call of Duty har haft sin egena stil vilket är hela poängen det känns som Call of Duty ända från 1an till 4ran.

Nu verkar det som modern warefare kan bli något helt nytt då de dumpat Cod titeln.

Folk som gnäller angående nade spam osv ansträng er lite till att köra/hitta pcws , clanmatcher eller på moddade serverar i public om det är så jobbigt.

Skrev jag att dom härmar någon? Nej.

Nytt namn = Ny spelidé? Tveksamt. Kommer fortfarande vara samma kaka, med en extra jordgubbe eller 2.

Medlem

Personligen gillar jag CoD 1 mest i hela serien. Visst är 2,4 och 5 är bra spel men alldeles för "arkadiga". Tycker det är tråkigt att IW gått från stora välgjorda banor, aim, "singelshot > spray" mer och mer i varje spel.

CoD 4 är ett bra spel, men perks och "bara" sprayvapen förstör i längden. Alla klagar på WW2 men jag tycker det är en lagom mix av vapen i WW2 mot Moderna krig. (Sen finns det ju säkert minst lika många krigsspel i Modern tid som WW2 så varför inga fler WW2?)

Sen vet man ju inte hur dom tänker nu, men fordon verkar ju vara på G vilket borde innebära större banor igen. Hoppas dom verkligen balanserar vapnena bättre så att det inte bara är spray som ger.

Medlem

Svårt att sia om MW2 kommer blir "störst", men jag vet i alla fall att jag kommer förboka ett ex så fort det går. Det är något jag normalt sett aldrig gör för spel, så en viss återspegling attraktionskraften i COD-serien (åsyftar MW-varianterna).

Medlem

hur många kopior har wow sålt? de måste väl ligga ganska högt i toppen.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Hardboiled15:

Alla COD spel som IW har gjort är mästerverk som varenda gamer borde spela. Jag tror också att nu då COD4 har sålt så bra och dom har fått in så grymt mycket pengar. Att dom nu kan göra ett spel med ännu bättre kvalité vilket kommer att äga sönder allt.

Kan bara hålla med, Modern warfare+ Infinity Ward =Mästerverk

Ja hoppas inga fler Call of duty kör i 2:a världkriget-miljö de är så tråkiga.

Call Of Duty borde nog fortsätta med WW2-temat ja.

De har ju gjort om Modern Warfare till en TITEL nu ifrån en UNDERTITEL.

Medlem

Morden Warfare 2 kommer nog sälja riktigt bra, nästan helt säker.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Sk4j:

Personligen gillar jag CoD 1 mest i hela serien. Visst är 2,4 och 5 är bra spel men alldeles för "arkadiga". Tycker det är tråkigt att IW gått från stora välgjorda banor, aim, "singelshot > spray" mer och mer i varje spel.

CoD 4 är ett bra spel, men perks och "bara" sprayvapen förstör i längden. Alla klagar på WW2 men jag tycker det är en lagom mix av vapen i WW2 mot Moderna krig. (Sen finns det ju säkert minst lika många krigsspel i Modern tid som WW2 så varför inga fler WW2?)

Sen vet man ju inte hur dom tänker nu, men fordon verkar ju vara på G vilket borde innebära större banor igen. Hoppas dom verkligen balanserar vapnena bättre så att det inte bara är spray som ger.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Seriust , det finns minst lika många om inte mer modern warefare spel i dagens läge så att claima att ww2 är mer uttjatat är så jävla lamt.

Tycker själv att cod funkar bäst i ww2, mer variation av vapen med bolt osv, och mer skillbaserat.

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Hix0r:

Tycker det är helt rätt att dem fortsätter i Modern Warfare. Vi har för mycket WWII titlar, så det är bra att dem fortsätter på nåt lite mer "orginellt".
COD 4 var sjukt bra både SP och MP, och jag tror att COD6: MW2 kommer hålla minst lika hög kvalite som cod4. Lyckas dem göra det bättre ska jag buga inför IW

det är inte cod spel längre utan ett MW spel.
så det kanske heter Modern Warfare 2: Warlords
som exempel

exakt vad menar du med att det inte är ett COD spel? står COD för WWII elr? ne, det står för Call of duty..

EDIT: Nej jag är inte sur

Tror han menar att det inte är ett CoD spel bara för att dom dumpar CoD titeln ([http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32044])

oj hoppsan, visste inte om det XD
ber om ursäkt <3

123
Skriv svar