Medlem
Dags för ny TV

Oki då var det dags för en ny tv då. Har kikat runt lite här och där och kommit fram till att det får bli en hd ready. Kommer mest användas till spel och film då och då. Vill gärna kolla med er vad ni har för tv apparater och vilka tips ni har för att få ut så mycket som möjligt för mina pengar. Får väll max ligga på 6k

Ps. Var lite osäker på vart tråden skulle ligga men flytta den om det inte funkar.

Medlem

Det är nästan svårt i dagsläget att hitta en TV som inte har ful-hd. Skulle dock rekommendera att dra ner lite på storlek alternativt lägga till några tusen till och få den i full-hd istället då det är en jäkla skillnad och med ny elektronik som BD och nya generationer TV-spel så är det värt det.


signatur
Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Absolut kanske blir den då eller iaf åka och kika på den i en onoff butik dårå (:

Tack!

Inaktiv

Om du ska köpa full-hd ska du absolut inte gå under 50".
Då slänger du ut pengarna i sjön.

Ligger du på 6000 så kan du köpa en bra 720p panel på runt 36-42".


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Makka:

Om du ska köpa full-hd ska du absolut inte gå under 50".
Då slänger du ut pengarna i sjön.

Ligger du på 6000 så kan du köpa en bra 720p panel på runt 36-42".

Synd bara att du måste lägga ut 30 för att få en 50+ i LCD och bara 15 för plasma.

Och får jag fråga varför man slänger pengarna i sjön om man köper en 42 full-hd? Känns som om min 42 duger i storlek och den har inte ens 720p.


signatur
Skrivet av TixFrix:

Och får jag fråga varför man slänger pengarna i sjön om man köper en 42 full-hd? Känns som om min 42 duger i storlek och den har inte ens 720p.

Är väll precis det han menar att skillnaden på 720p och en Full hd är knappt märkbar så ska man bara ha upp till 42" så räcker "hd ready"...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Onoff har en rätt hyfsad, till ett bra pris dessutom.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/57820

Medlem

Ja riktigt fint pris där pliskin

1
Skriv svar