xbox sicken skit

Medlem

lol. jag bara säger det att eftersom wii har webläsare, så underlättar det såklart att ha mus och tangentbord att surfa och chatta, det såg man ju bara när man hade xbox 360.
inte tusan skrev man till folk med gamepad, vilket tog evigheter,
man tog tangentbordet såklart.
och nu när wii har webläsare, och man spelat nåt spel på den, och vill kolla en grej på nätet en snabbis,
då är de ju självklart smidigare att göra det på samma maskin, och inte behöva starta sin pc.
eller hur ?

Medlem

och föresten drunken monkey boxer, ålder har inget med att göra hur mogen en person är,
jag är 41 bast . och visst ingen i nåt spel har trott att man är så gammal,
och det tar man som en komplimang,
hellre va ung i sinnet och lite barnslig än en gammal
grinig gubbe

Medlem

ska bli intressant föresten och se hur många av er som verkligen är veteraner, isåfall borde nån av er som lirat Quake 1 och 3 Diablo 1 och 2 känna till mig
Hellman hette man då.

Medlem

spam..


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Om du nu inte är ett troll:

Skrivet av Karatekurt:

ålder har inget med att göra hur mogen en person är, jag är 41 bast.

Nu blir jag mörkrädd - men ovanstående påstående bevisar du med all önskvärd tydlighet.

Skrivet av Karatekurt:

hellre va ung i sinnet och lite barnslig än en gammal grinig gubbe

Det är skillnad på att vara "lite barnslig" och att ha barnasinnet kvar. Om du nu verkligen är född på 60-talet så är det kanske på tiden att växa upp nu?

Jag gissar att du har ungefär samma releasedatum som Final Doom.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:

Jag gissar att du har ungefär samma releasedatum som Final Doom.

Medlem

Hur ORKAR du "Karatekurt" ? Du uppför dig som en 12åring! Dina argument håller inte i längden. Lägg ner tråden man blir ju bara förbanad av att läsa den.

EDIT: Och istället för att skriva 3 inlägg på rad använd funktionen (REDIGERA).....

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

nej, för det är en viss skillnad på pris ser du, typ nintendo Wii för 2500 eller en bra pc för 10000
lite skillnad kanske ?

Skillnaden beror på att PCn har funktioner som inte konsolen har.

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

nej, för det är en viss skillnad på pris ser du, typ nintendo Wii för 2500 eller en bra pc för 10000
lite skillnad kanske ?

Vill man kan man säkert få en PCn för 2500 som är likvärdig wii på många sätt, och med all säkerhet har den PCn också betydligt mer funktioner och användnings områden än konsolen ifråga.

Karatekurt du är skitrolig... på ett inte allt för bra sätt.

Edit: stavfel


signatur

<3

Inaktiv

Karatekurt....är du 12 eller 41 svårt att se skillnad plus att ditt argument inte håller, hur i helvete kan du tycka att PC inte har nån framtid? En konsoll är ju en dator med mindre funktioner, datorn kan göra allt som konsoll kan och så jävla mycket mer jag blir så jävla förbannad på folk som du..Dra åt helvete!:up:

Medlem

det mest troliga är väl att det varken kommer finnas pc eller konsol som vi känner till det i en snar framtid.
en liten smidig maskin i konsol storlek. som naturligtvis kan uppgraderas som en pc kanske kommer ? xbox och ps3 blir framtidens pc och mac ?

vem vet, framtiden kommer iaf bli ruskigt spännande

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

om man ändå ska göra sin konsol så lik en pc det bara går, kan man lika gärna köpa en pc från början.

Har ju inget med saken att göra. Klyftan mellan konsol och Pc har ju faktiskt minskat avsevärt vad gäller användningsområde. Lite som att säga att man lika gärna kan gå loss på en konsoll bara för att man råkar äga en joypad till datorn.

Inaktiv
Skrivet av Relic:

En konsoll är ju en dator med mindre funktioner, datorn kan göra allt som konsoll kan och så jävla mycket mer

Alla jämförelser mellan konsoll och pc för att utse en "vinnare" är faktiskt helt jävla överflödiga.

Att reducera en konsoll till att vara endast en krymplingvariant av en pc och inget annat är ju inte heller ett så begåvat argument.

Jag fattar att du blir förbannad på Kurt eftersom han resonerar som ett komplett arsle, men att ställa sig på andra sidan barrikaden och hojta lär ju inte smarta till den här i övrigt helt barocka tråden.

Inaktiv
Skrivet av Karatekurt:

och med den fart allt utvecklas då kommer även pc att krympa till konsol storlek. för visst är pc stor och otymplig.
eller hur ?

Pc har redan krympt till "consol" storlek när det gäller större företag. Det kallas "Thin client". Eftersom många företag t.ex. banker arbetar i en terminal-server miljö idag behövs inte den traditionella datorn lika mycket.
Jag skulle iofs vara glad om servrarna krymper till "consol" storlek.

Medlem

Sedan är det värt att notera att ett stöd för Tangentbord och Mus lätt kan implanteras i en mkt liten patch

btw, det säger inte särskilt mkt om en person ålder ifall de säger att de spelade "Final Doom" och "Quake" de respektive årtalen de släpptes. Det gjorde jag med och jag är 19.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

sicken ljus framtid vi går till mötes
man köper en liten låda där man inte kan ändra ett piss i själv, helt begränsad till vad tillverkaren tycker man ska ha i den
sen sätter man sig vid sin lågupplösta tv (eller nej, den är ju HD-upplöst... det är ju iaf.. eh.. lite bättre ) och surfar. i soffan eller nåt... eller på golvet.. vet inte riktigt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Karatekurt: Tillbaka in i grottan ditt troll.

Polish: Tack för roliga kommentarer!

Medlem

Skillnaden på konsoll och pc är att konsoll är gjord för att spela spel på och en pc är gjord för spel och allt annat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

xbox360 och wii kommer att konkurrera ut ps3 på grund av dess brutala pris


signatur

Bengebolle

Inaktiv

I Europa kanske.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Skaffa en xbox 360, hardcoremodda det(usb, extra RAM och allt annat flams) fixa en adapter så du kan koppla ihop det med skärmen, anlita några überhackers som fixar windows samt att dom lurar dx med allt som krävs. Walla nu har du en pc(långsökt, jag vet). Sen skrattar du ondskefullt.:up:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Skaffa en xbox 360, hardcoremodda det(usb och allt annat flams) fixa en adapter så du kan koppla ihop det med skärmen, anlita några überhackers som fixar windows samt att dom lurar dx med allt som krävs. Walla nu har du en pc(långsökt, jag vet). Sen skrattar du ondskefullt.:up:

hehe


signatur

Bengebolle

Inaktiv

pc går att uppgradera med hårdvara

pc kommer ALLTID klå konsoller när det gäller prestanda

ps3 wii xbox 360 är redan uråldriga, kika på nya dx10 grafikkort... den nya generationen konsoller blev värdelösa innan de ens kom...

um ja, pc o konsoll går inte ens att jämföra

Inaktiv

värdelöst va för hårt, men de hamnade väldigt långt bakom på en gång

Youtube-proffs
Skrivet av erebore:

ps3 wii xbox 360 är redan uråldriga, kika på nya dx10 grafikkort... den nya generationen konsoller blev värdelösa innan de ens kom...

Helt korrekt, så varför gör vi inte som alla och går och köper det senaste grafikkortet för några tusen lakan.
Glöm inte processorn, eller skärmen heller för den delen, och fan, släng in en 400 gb HDD på köpet, och ett bra tangentbord och mus, vi måste ju ha detta.. vad fattas, juste, ljudkort, och ljudsystem. Glöm inte heller den där grejjen, som man kopplar upp sig med, juste, nätverkskortet.

GÖTT MOS! nu ska vi bara hitta allt detta i ett paket som inte överskrider XBOX eller Wii´s eller PS3.

Och vem fan behöver blue ray? det är ju så jäääääävla oldschool.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

dyrare helt klart, poängterade bara vikten av vad möjligheten att uppgradera gör vs konsoller.

plus att en "dator" har man oftast ett jävla tag bara att man uppgraderar den så varje gång man uppgraderar köper man ju inte ny hdd o hela paketet all over again.

de flesta köper nytt graffekort, och ett dx10 kort ligger nästan i samma prisklass som en konsoll.

konsoll är bra/roligt att lira flerastycken samtidigt i samma rum det är det stora pluset. but thats it.
socialmaskin.

Medlem

Konsoll har ju även den fördelen att du inte behöver uppgradera för att köra de senaste spelen med bra flyt

Inte heller kommer du några problem med att få spelen att fungera med just din specifikation heller.

Dvs, inga patchar som sabbar gameplay, inga skumma buggar som uppstår när du uppdaterar dina drivrutiner och i med skivan/disketten/"framtidens blahak" och spela utan att installera något.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av reset2:

I Europa kanske.

varför är det så egentligen?


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Jag har svårt att förstå varför någon skulle vilja sitta och surfa på nätet med sin spelkonsoll istället för sin dator, men visst, det hade ju varit en trevlig bonus.

Håller helt med.....det har man sin pc till


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Medlem

en konsol kan itne slå pc på nhågra punkter, förutom i underhållning när det gäller att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar