Sparade spel i Hitman: Bloodmoney

Sparade spel i Hitman: Bloodmoney

Jag har ett skumt problem i Hitman: Bloodmoney: det är nämligen så att mina sparade spel försvinner.

Sparar jag mid-game så kan jag ladda spelet om jag strular till det, men mina sparade spel försvinner om jag startar om spelet/datorn. Då står det bara "Empty Slot" under Load Game, trots att de tidigare fanns där. Detta innebär att jag måste klara en hel level utan att stänga av spelet. Gör jag det måste jag börja om från början...

Känd bugg/lösning?

Inaktiv

Jag tror att det är meningen att det ska vara så.

Naaaäää?! Då blir det ju skitjobbigt iom att en bana kan ta väldigt lång tid att klara och det är ju inte alltid man har tid att köra igenom en bana i ett svep.

Medlem

Det står väldigt klart när du trycker på quit att om du tar quit så kommer dina sparningar att försvinna.

Medlem

Alt-tabba ut från spelet innan du stänger av det och kopiera savefilerna (ligger i mina dokument) och lägg dom i en annan mapp så länge.
Nästa gång du ska spela startar du uppdraget du va på, Alt tabbar ut i windows och flyttar tillbaka savefilerna...tryck på load

Tack! Det ska jag testa!

Medlem

En moralisk fråga... Är inte det att klassas som fusk?

Medlem

Jag skulle inte klassa det som fusk, i dom flesta spel laddar man från sin senaste sparning. Och spela roll om det är fusk eller inte i ett singleplayer?..Det är väl upp till var och en vad man känner.
Uppdragen i Hitman bm är dock så korta att man gott kan spela från början

Medlem

Det enda problemet som skulle kunna uppkomma är den skittråkiga statistiken man kan skicka upp till Eidos, men allt under Pro är ju ändå ointressant där, och då kan man ändå inte spara så då löser det sig av sig självt.

Fusk och fusk... Tycker nog inte det. Problemet är att jag inte alltid har tid att dra igenom en hel level i stöten (flickvännen klagar duktigt om jag spelar för länge ), därför är det bra att kunna spara sina framsteg. Det var ju tillåtet i de tidigare delarna i Hitman-serien (förutom ettan) så...

Medlem

Om du inte får gama i ens 30 minuter i stöten så finns det ett visst problem. Och då inte att spelet saknar in-game sparningsfunktion.

Medlem

Jag tycker att det är en jättebra sak, och ser det inte som ett problem.

Flakmonkey

Tycker fler spel borde ha så... om det är längre nivåer kan man köra med checkpoints... Tycker Far Cry gjorde det på ett utmärkt sätt, det ökade spänningen något enormt på de svårare nivåerna när man var tvungen att vara så otroligt försiktigt... tog ju 30 minuter att ta sig mellan checkpointsen för att man inte vågade chansa, man vill ju inte lira om om det går att undvika ^^

Visst är sånt lite frustrerande, men belöningen när man väl klarar det gör det värt det. Du känner ju glädje när du klarar ett sånt spel iom att det är en bedrift, istället för att känna irritation över att det tog slut så fort ^^

Kontot avslutas
Skrivet av Nosnos:

Tycker fler spel borde ha så... om det är längre nivåer kan man köra med checkpoints... Tycker Far Cry gjorde det på ett utmärkt sätt, det ökade spänningen något enormt på de svårare nivåerna när man var tvungen att vara så otroligt försiktigt... tog ju 30 minuter att ta sig mellan checkpointsen för att man inte vågade chansa, man vill ju inte lira om om det går att undvika ^^

Visst är sånt lite frustrerande, men belöningen när man väl klarar det gör det värt det. Du känner ju glädje när du klarar ett sånt spel iom att det är en bedrift, istället för att känna irritation över att det tog slut så fort ^^

Yeah, håller med. Jag är en sån där som inte kan låta bli att spara när jag har chansen och det förstör känslan. När jag kör Oblivion på 360:n så spara jag så fort jag gått in/ut från en dörr, det blir lite segt efter ett tag men jag kan inte sluta, blir som ett beroende.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

OBlivion autosparar annars själv om man går in ut ur en dörr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sparade endast två gånger under hela spelet dock, man sätter sig ju inte med ett uppdrag när det är 5minutet tills man ska iväg precis.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Kontot avslutas
Skrivet av [Molotov:

"]OBlivion autosparar annars själv om man går in ut ur en dörr

Ja, just det gör det. Aja, men ni fattar... jag spara som en idiot när jag väl har chansen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Heh, den där autosparningen + mina andra saves har bidragit till nästan 700 sparningar som jag kan välja att ladda..


signatur

/J.

1
Skriv svar