F.E.A.R. 2-demo hos FZ

Medlem

grymt bra demo, väntan var det lugnt värd samt en dag på jobbet spenderad på att hitta en fungerande länk

Medlem

Har jag blivit tuffare genom åren eller är spelet helt enkelt inte läskigt? Man blev väl lite smått överraskad här och var men aldrig skrämd. Inte samma klass som Penumbra vad gäller atmosfär helt enkel, men det duger väl (var egentligen inte så stort fan av första FEAR).

Menyerna tycker jag kunde ha gjorts lite bättre (mindre konsolaktiga) och av nån anledningen hackar spelet till lite då och då. Lite störigt när allt flyter på med höga FPS och plötsligt hackar det till.

Men annars gillar jag striderna. De flyter på och är tillfredställande, eller vad man ska kalla det.

Medlem

KÖÖ?? :S


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Douwd:

Arrrgghh.. ligger på 64kb/sec.... :evil:


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

2 gånger har jag fått vänta tills timern gått ner, båda gångerna så dog nedladdningen runt vid halva. Inte gick det fort heller, så jag har verkligen slösat bort 2 timmar av mitt liv till absolut ingenting pga nedladdnings"krasherna"??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Medlem

Demot var väl sådär tycker jag


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

jag har aldrig teastat fear och nu är det Kö


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Demot var verkligen inte värt väntan, påtvingat widescreenläge och halvkassa texturer samt fiender som tål onödigt mycket.
Nej tack.

Medlem

Inte provat att tanka ner detta, tror jag provar på PSN ikväll MEN det verkar ju vara som om Torrent tekniken är den enda som fungerar som den ska när det är populära saker som ska tankas !


signatur
Inaktiv

Blir nog att tanka hem på PS3'an, mest för att min PC har avsaknad av 5.1 och det är VIKTIGT i såna här lir


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Oh shit, jävlar vad najs! CoD4 känsla med undantag av headboben som är mer som FEAR 1 dvs du känner dig lite stel. Totalmaxat i 1920x1200 60 fps, nåt ställer droppade det och höll sig vid 30 som om det var en gräns just där

Över förväntningarna!

Medlem

Gillade fajtingen mot "vanliga" mobsen. Men skräckspel är inte riktigt min grej, var inte särskilt skräckigt heller, det mesta var ganska förutsägbart och det var inte kaos om man fuckade upp lite. Bara dra slow-mo och köra vidare.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Demot fanns på torrentleech nu också för de som är reggade där


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Roligt att alla (utom mig) skrek att spelet kommer att suga samt förklarade hur ointressant spelet är, då dessa personer nu är de som tar upp all plats på servrarna.

Medlem

Tankar nu.. Personligen tycker jag 1an inte hade någon som helst skräck av kvalité (enligt mina värderingar) och inte heller blev jag indragen i storyn.. riktigt risigt på den fronten.. MEN, actionscener, effekter och delvis gameplay av världsklass!

/Wrongside business


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Sluta ladda ner så jag får ner mitt demo! segt som satan 100kb/sek bara

Medlem

ok ok, jag SKA köpa liret när det kommer, Demot höll måttet så himla bra så de f*n inte är sant! är ett troget F.E.A.R fan så jag ska lugnt ha detta lirade allt på maximum och de ser inte alls ut som dem använder samma motor ser underbart ut tack FZ för ni la ut filen


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

har testat spelet nu, laddade upp 2 klipp från mitt lir när jag spelar det för allra första gången..jag är tydligen lättskrämd

http://se.youtube.com/watch?v=pBPRaH7Z3KA&feature=channel_pag...


signatur

<3

Inaktiv

spelade igenom det riktigt underbart mycket läskigare. Men den där dräkten man fick på sig var rätt off topic.

Medlem

Jag somnade på sängen så det är bara att börja om igen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Lanparty:

HELVETE vad läskigt där är, har inte varit så här rädd av ett spel förut.. fyfan.. kör 24" 1920x1200 alla inställningar på högsta med Creative X-Fi EAX 5.0 till Logitech Z-5500 5.1 Surround 505w och man springer runt i en SKOLA.. fucking dagis typ helvetes skitspel

Edit: jpg från paint.. skräpkvalite

http://img294.imageshack.us/img294/8594/skitspelxn2.jpg

den där saken ovanför siktet rör sig och är typ en blodig gubbe som nån sitter och äter på runt hörnet..

heeeelt otroligt...du lyckades skryta med din dator och skjuta in en spoiler i samma inlägg...grattis!

Men trots sin "uber dator" så har han bara paint.

Inaktiv
Skrivet av Devildoll:

här har ni en torrent som funkar

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fear2demo.torrent

Skitbra. 1.7-2mb sekunden.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Ser väl bra ut. Jag hoppas de inte har att man måste döda massa zombies och spöken o grejer. I det första fear var det just detta (att man inte dödade många spöken o skit, allt hade en rimlig förklaring utom i slutet kanske) som gjorde att det stod utanför alla andra skräckspel.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Väldigt bra gamedesign: nivåer, ljud, grafik etc. känns verkligen "tighta" om ni förstår vad jag menar.
Väldigt bra känsla och atmosfär: här har de verkligen lyckats bäst jämfört med första FEAR.

Det enda som jag kan klaga på är att vapnen inte längre känns "hårda" samt att AI'n inte alltid tar rätt beslut när de ska kontra och är allmänt för långsamma.

Men annars så är jag nöjd, givet köp i min bok.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Har jag blivit tuffare genom åren eller är spelet helt enkelt inte läskigt? Man blev väl lite smått överraskad här och var men aldrig skrämd. Inte samma klass som Penumbra vad gäller atmosfär helt enkel, men det duger väl (var egentligen inte så stort fan av första FEAR).

Menyerna tycker jag kunde ha gjorts lite bättre (mindre konsolaktiga) och av nån anledningen hackar spelet till lite då och då. Lite störigt när allt flyter på med höga FPS och plötsligt hackar det till.

Men annars gillar jag striderna. De flyter på och är tillfredställande, eller vad man ska kalla det.

Mmm. Tycker samma, och upplever samma.
Stör mig något fruktansvärt på att det är så konsolligt. Mest skämmande i demot var helt klart att det hackade till hela tiden...

Annars traditionell NPC-slakt.

Också sjukt störigt att man inte kan stänga av mus- (eller som de kallar det: "Aim") accelerationen!

Konsollerna förgiftar hela marknaden med sina skitlösningar.

Ställer upp svårigheten på Medium, och kan fortfarande ta massa bly rakt u bröstet. Och krypskyttarna... Det märks att det är designat för konsoll-handkontroll. Med mus o T-bord måste man ju vara motoriskt förhindrad för att inte hinna reagera på dem (hinna skjuta dem innan de får iväg ett skott).

Förstår inte varför marknaden fått för sig att FPS hör hemma på konsoll. Inte nog med det, de ska spy över skiten till PC också. Om de tvunget ska släppa det på PC så kan de väl för tusan ta sig tid och anpassa det ordentligt! Det gör de ju så gärna när spel ska åt andra hållet... (Visst, de misslyckas väl där också ibland.)

Har inget imot konsoller i allmänhet, bara FPS på konsoll. (och dessa portningar till PC). Känns som om de försöker uppfinna hjulet igen och misslyckas.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Riktigt skoj, bättre än vad jag hade hoppats, gillade vapnen och känslan osv, dock tyckte jag inte att det var så läskigt, men det är fortfarande ett grymt actionspel:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dra ner brightness, släck ner i rummet, på med hörlurar och kör på hög volym, så som skräcklir ska spelas. Tycker dom fått till riktigt ruskig stämmning blandat med härlig action. Gillade 1an och 2an verkar inte bli sämre.

Medlem

Kändes alldeles för likt ettan. Dvs mörka, tråkiga banor med blinkande lampor. Ganska rolig/snygg action men det kändes svårt att sikta (kanske pga s.k. musacceleration?).

Samma skräckmetoder med, dvs långa korridorer där nåt släcks och nåt plötsligt dyker upp, lite trist.

Skriv svar