Använder du Tobak??

Inaktiv

Röker ca ett paket i veckan. Dom två första ciggen på morgonen är bäst, sen beror det på om jag har en kall öl i handen då kan det bli flera :). Men sen snusar jag visserligen också och har gjort det snart i 7 år. Har absolut inga planer på att sluta, har aldrig heller försökt..


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Mjo, är inte säker på det här men vad jag har fått veta så är vattenpipa egentligen farligare än vanliga cigaretter eftersom när du röker vattenpipa andas du in brandrök(du tänder liksom på en kol-bit, det blir inte värre än så:D!). Men sen å andra sidan så är vattenpipa knappt beroendeframkallande, har rökt från och till på fester och när en kompis har haft med sig ut, men jag har aldrig känt suget, har tackat nej många gånger och jag har aldrig själv köpt en vattenpipa!

Mja, vet inte vad ni röker för nåt med tanke på att du snackar om kolbitar men rent teoretiskt är det mindre "farligt" att röka vattenpipa. Vattnet renar nämligen röken från tunga ämnen som annars hamnar i lungorna, även om nu dess huvudsyfte är att kyla röken.
Skulle dessutom bli förvånad om tobaken (antar jag) blir mindre eller mer beroendeframkallande om man röker den i vattenpipa. Det vore väl om det isf "fastnar" en massa nikotin i vattnet men det har jag aldrig hört talas om. Fast iofs är det väl mindre beroendeframkallande rent praktist, är ju trots allt lite knepigare att släpa på en bong än ett paket cigg.

Medlem

snusar göteborgs rape och är 15 började för ett halvår sedan pga av nåra polare som bjöd gång efter gång å tillslut börja man köpa egna dosor men sen är de ju lite manligare å snusa än å röka

Medlem

det är inte manligt, bara fånigt onödigt.

äkta manlighet är att inte falla för grupptryck.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

äkta manlighet är att inte falla för grupptryck.

Där sa du något vettigt!:D


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Blabla trött på dedär med "grupptryck". Kan man inte få göra det för att det ser coolt ut helt enkelt? Det är en stil grej, delvis.
Jag röker inte själv förresten, alldeles för oekonomiskt, annars kanske.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

coolt? snare fånigt.

http://data1.blog.de/blog/k/kairokairo/img/snus.jpg

är det coolt?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

IceMan. Men shit, vill du försöka få mig att sluta snusa eller? Sluta posta sånna bilder plz :sadface:


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Jisses sicken bild, nä jag började aldrig bruka tobak.

Hittade andra laster istället.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

kommer säkert intre dröja länge förens det kommer föreningar till skolan som propagerar mot alkohol, tobak och narkotika... och World of Warcraft...

ohälsa som ohälsa, missbruk som missbruk...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

vafan låt en röka/snusa om man vill, det är ens eget val,

själv har jag rökt sen jag va 12 år, la av för 2 år sen då jag började snusa istället, nu är jag 18

Snus är manligt helt klart, coolt som fan också, tycker jag ialf och jag skiteri vad andra tycker hihi :O:O

Medlem

Lite sent ute kanske hehe men men, första gången jag provade på att snusa var när en raggare nästintill tvingade mig att prova....jag var runt 7 år gammal och han va runt 44 hehe:) men iaf, vi hade precis "cruisat" runt i deras "caddi"(cadilac...självklart), vänta det lät konstigt, det satt fler i bilen, vi var inte ensamma haha, hade varit lite småkonstigt om snubben kört omkring med en gul bil och tvingat mig snusa, fan vad jag tjatar, men iaf, så stanande vi vid en shellmack där han skulle köpa fanskapet då, så efter han satt sig sig i bilen igen så gav han mig en såndär *nu-jävlar-ska-du-få-se-på-grejer* look. han öppnade dosan och det stank ju värre än ens farmors lägenhet. Sen kom den gyllene frågan "ska du ha en jävel ellör?!*, öööhhhh njjjaaaooo.....eeehhhhmm, vad är det för nåt? Jao det är ju typ godis för äldre fast det smakar bättre och man får inte hål i tänderna. Jaha sa jag och tackade nej eftersom jag sett några killar utanför mitt hus snusa och det va ju det klassiska gänget, en snubbe hade en DT (en väldigt ful moped/halvmotocross) och de andra samlades runt och såg coola ut, ja en typisk scen ur 90-talets sverige, ja iaf dom här killarna va inte och leka med, för dom svor alltid åt mig och kastade alltid iväg min keps,frästa jord och grus på mig med moppen...och dom snusade då hehe. så efter en hård debatt med raggarn (och nej jag vet inte varför jag hängde med raggare) så körde jäveln upp en prilla i munnen på mig...mer eller mindre, efter sisådär 5 min så spydde jag som en kalv, blev ju inte bättre av jag råkade svälja fanskapet(fow real). skrattandes (dom iaf) så körde vi hem till dom och käkade palt och ål i deras källare där dom hade 5 planscher med olika sylvester stallone motiv, och deras tagline till snus var "DET ÄR GÖTT ASSÅ". Ja det va första gången jag provade på det, och jag kan nog lätt säga att jag är den enda albanen i hela sverige som hängt med raggare på heltid haha:) jag började snusa på heltid nångång i 8an, tränade handboll då och alla snusade och självklart skulle jag vara cool som resten av grapparna, sen dess har jag hållt på med det och jag ångrar inget...än hehe. snusar för övrigt: Granit vit portion, Rapé och Grov snus.

*but sir is that legal? I WILL MAKE IT LEGAL.*//Senator palpatine ftw!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

just ja hehe, jag är för övrigt 19 år gammal:P


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Varken röker eller snusar, har inte ens provat något av dem.

men dricker nog Jolt ganska ofta.:P

Medlem

Röker gör jag lite då och då, kan vara ganska trevligt ju


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Blabla trött på dedär med "grupptryck". Kan man inte få göra det för att det ser coolt ut helt enkelt? Det är en stil grej, delvis.
Jag röker inte själv förresten, alldeles för oekonomiskt, annars kanske.

Haha, sno0ze erkänn att du vill sitta och röka pipa bara för att det ser så jädra pimp ut?

Iceman: skön bild

Själv så har man provrökt när man var liten skit, det smakade inget och luktade bajs så det har inte intresserat mig.

Snus har man tagit några, mest för att det har varit kul att bli yr (när man går bevaknings-nattronder runt regementet t.ex (fyfan 99% av alla som gör lumpen snusar, helt sick.)) Så ett par snusar har man fått i sig. Men även det, inget som intresserar mig.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av IceMan:

vad är själva poängen?

kostar pengar
man kan bli sjuk

vad är sjävla poängen?

jag har inget annat att göra med mitt överskott av pengar och min hälsa.

varför kör du inte med en miljöbil? påverkar naturen och kostar mer pengar bara för lite brum.
varför äter du kött? påverkar dig och naturen, slutligen hela mänskligheten.

Alla letar efter njutning i livet på egna villkor.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av ghoül:

vafan låt en röka/snusa om man vill, det är ens eget val,

själv har jag rökt sen jag va 12 år, la av för 2 år sen då jag började snusa istället, nu är jag 18

Snus är manligt helt klart, coolt som fan också, tycker jag ialf och jag skiteri vad andra tycker hihi :O:O

du får säkert bättre poäng än jag i det här testet
http://www.fjortispoang.se/


signatur

thank you, come again

Medlem

Nej jag brukar inte tobak, hade till skillnad från många andra karaktär när jag var i "fjortisåldern" att inte börja.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Som femtonåring så försöker man ju forfatrande stå emot

Medlem
Citat:

Snusat sedan jag var 14, då man tog sin första prilla och blev yr...sedan gick det några dagar och man provade igen. ^^
Röker ibland, men försöker undvika det. Men en snus är gött!

Ettan btw.

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

just ja hehe, jag är för övrigt 19 år gammal:P

ajdeee en alban till :D:heart:

Inaktiv

Bleh, all tobak är dålig tobak. Förstår inte meningen med att förstöra sin egen kropp och slösa upp sitt pengarförråd på löjligheter som de tidigare nämda varianterna av tobak -.-


signatur

Baconmacker med finhackade äppelbitar,björnbärs sylt och smör!

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

vad är själva poängen?

kostar pengar
man kan bli sjuk

vad är sjävla poängen?

jag har inget annat att göra med mitt överskott av pengar och min hälsa.

varför kör du inte med en miljöbil? påverkar naturen och kostar mer pengar bara för lite brum.
varför äter du kött? påverkar dig och naturen, slutligen hela mänskligheten.

Alla letar efter njutning i livet på egna villkor.

Kan nog räkna upp hundra miljoner saker som är viktigare å lägga pegnar på

Milöbil är inte billigare, min kostar 21k att köpa. en äkta miljö bil är väll långt över 100k

Kött påverkar mig i den meningen att jag får i mig alla vitaminter som finns där och ger mig denna vackra kropp ja finner mig i!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

Lite sent ute kanske hehe men men, första gången jag provade på att snusa var när en raggare nästintill tvingade mig att prova....jag var runt 7 år gammal och han va runt 44 hehe:) men iaf, vi hade precis "cruisat" runt i deras "caddi"(cadilac...självklart), vänta det lät konstigt...

Hahaha, sicken rolig historia Och palt och ål känns bara så fel efter att man spytt :#

IceMan: lol på den bilden :D. De ser ju ut att ha helkul.

...F*n nu saknar man sitt snus *snyft* En Göteborgs rapé hade suttit fint nuuuu.

Medlem

Rökt ål btw:), fan ni skulle ha sett deras fetingplanscher på sly (stallone), dom hade en firts blood plansch som var runt 200 x 200 om jag inte minns fel, helt vrickat. Han som körde hette Håkan men kallades för *trumvirvel* "Hank the Tank"....och jag skojar inte:D


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

hehe har en polare som kallas för samma sak

Inaktiv

Tar ytterst sällan bara ett munbloss på fester.
Testade snus första gången när jag var 17, började snusa iår. Håller dock snusandet till ett minimum, som t.ex. när man väl tar en öl eller en kaffe, ingen poäng att bli beroende och bränna ännu mer pengar som tidigare påpekats

Medlem

Testade båda typerna i höstadiet, och det suger.. Tänker inte ens hyckla fram en redogörelse för hur dåligt det är för kroppen, för då skulle jag träna 100x mer än vad jag gör. Det suger bara.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

En kille sa nåt om att han sett en dokumentär om såkallade "snusfinsmakare". Ett gäng nicotinoholics siter i ett rum snusar hela dan. Eller ja, dom kvalitets testar snuset...tror det var så att dom jobbade för swedish match, dom skulle smaka massa olika snussorter för at se om allt var som det skulle. fan sikket jobb, dom kan fan inte må bra haha(y)


signatur

What seems to be the officer problem?

Skriv svar