dyra hobbies?

Medlem

shit pommes CastorFiber o_O

deppig man blev när du drog upp alla nödvändiga måsten-som-kostar-pengar :/

tips/fråga: varför ha en fast telefon när du har mobil? (kanske är ett måste för bredbandet visserligen)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

shit pommes CastorFiber o_O

deppig man blev när du drog upp alla nödvändiga måsten-som-kostar-pengar :/

tips/fråga: varför ha en fast telefon när du har mobil? (kanske är ett måste för bredbandet visserligen)

Jag hatar faktiskt telefoner, både fast och mobila. Avskyr att prata i telefon, avskyr att bli nådd överallt och hatar att höra andra prata eller svara när man är mitt i en mening.

Jag betalar mycket för att jag är singel, annars kan man ju dela all utgifter i två... jag värdesätter min singeltillvaro ganska högt dock så det får vara värt det...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

för oss i min familj (bor där på sommarn) så behöver dom inte betala sophämting :?


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv
Skrivet av Blomkruka:
Skrivet av Famest:

Fyfan vad du är bra på att ljuga Zampa :).

Jag skulle då inte skriva som en tio-åring om jag låtsades vara äldre än 12.
Testa att skriva normalt uppbyggda meningar och uteslut "asså", "åsså", "frammåt" och "väll".

Jag skulle kunna tyckt att det du skrev var roligt men du skrev det för "seriöst" för att jag inte skulle tro att du är mytoman.

vänta lite så kommer jag med en bild


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

vänta lite .. så kommer jag med en bild. och det har kommit lite väl mycket sura personer i mina mejl om att jag ska uttrycka mig mer så då gör jag det!


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

1.Tjej = Säger väl sig självt?
2.Styrketräningen = Protein,Kreatin,Kyckling,HMB osv

Medlem

Zampa ingen tror på dig.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Zampa ingen tror på dig.

Indeed, you have misused out trust!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag hatar faktiskt telefoner, både fast och mobila. Avskyr att prata i telefon, avskyr att bli nådd överallt och hatar att höra andra prata eller svara när man är mitt i en mening.

Samma här. En telefon är ungefär samma sak som om nån skulle stå brevid dig och skrika PRATA MED MIG PRATA MED MIG PRATA MED MIG PRATA MED MIG!!!!!

Ne usch använder aldrig telefon om jag inte måste.

Åter till topic, slösar i princip bara pengar på spel och filmer ibland, annars ingenting typ. Sparar mina pengar så att jag kan göra en sak jag planerat för väldigt länge


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Film /1500-3000 om året
Gym/ vettetusan kanske 2500 om året
Spel /ca 2600 inkl mmo subs om året
Hyrfilm /ca 600-700 om året denna har jag dragit ner på


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Räknade om snus-kalkylen... Räknade med ett snittpris på runt 20kr då dosorna kostade 13kr när jag började och jag inte snusade lika mycket som jag gör nu.

Snus (dålig hobby, total livstid) = 101920 (8424 om året idag)
Dator (Bra hobby) = 5000-7000kr om året (köper ny vart tredje år så jag slog ut det över det)
Spel = ca 3000kr
Film = ca 3000-5000kr
Gym = Gratis (tränar på jobbet)
Tjej = ja inte fan är hon då gratis (hmmm det där låter kanske fel)
Övriga nöjden = ca 10000kr
Fan va ens liv ser tråkigt ut när man listar upp det såhär

Medlem

önskar att jag snusade och rökte... så att jag skulle kunna lägga av med det nu och ha en massa pengar över per månad

*edit*
Zampa: varför skriver du allt som ofta två inlägg efter varandra? ofta innehållande liknande text?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

För att han är Zampa.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

hoppsan det blir ibland så jag klickar på enter så uppfattar han det konstigt så jag ska köpa ny mus å skrivbord


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:

hoppsan det blir ibland så jag klickar på enter så uppfattar han det konstigt så jag ska köpa ny mus å skrivbord

Glöm inte lägga till den utgiften till de andra fantasiutgifterna!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Zampa:

hoppsan det blir ibland så jag klickar på enter så uppfattar han det konstigt så jag ska köpa ny mus å skrivbord

det argumentet hade kanske hållit om dina inlägg varit identiska, men nu är det ju så att du formulerar om samma påstående...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Kläder. Spel (var ett tag sen med den gamla burken, nu lär det väl bli mer). Gymmet. Mat o andra förbrukningsvaror.
Dricker sällan.

Låter ju skittråkigt ju :S

ro
Medlem

Äh ni tror nu vet nåt va, här snackar vi latex, läder och plåt för pengarna!

ro
Medlem

Äh ni tror ni vet nåt va, här snackar vi latex, läder och plåt för pengarna!

Edit: Stava, va fan är det?

Inaktiv
Skrivet av ro:

Äh ni tror ni vet nåt va, här snackar vi latex, läder och plåt för pengarna!

Tja. Jag är mera inne på bubbelplast :heart:

Medlem

Hash, sprit och paintball är inte gratis heller ska du veta.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

och att fixa nya kanyler varje vecka är inte heller så billigt! Rakblad är också riktigt dyrt om man ska ha kvalitet från tyskland


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Som nybliven villaägare har man väl villan som hobby. Alltid nåt som man kommer att behöva göra. Kostnad? Ingen övre gräns...
Sen har jag ju EVE som går loss på 110 kr/månad.
Sen kostar mina terrariedjur ca 1500 kr/år
Kampsportasträning (WMA) kostar allt från 300 kr /termin till flera tusen beroende på om jag köper någon utrustning.
Datorspel/TV-spel, kanske 2000-3000 kr/ år.
Funderar på att börja med bågskytte hur det nu ska gå till...


signatur

yolo

Inaktiv

Ja drar in en träti förti i månan å d mästa går till shampooo airsoft å fruckost... å annat å övrigt

edit: stav fel

Medlem

Förr var det mest datorn men nu har jag några andra inte så billiga hobbys. Förutom datorn och spel då pysslar jag med
* Hemmabio och film. Nytt hemmabio system inhandlades för en månad sen.
* Bilen. Den största utgiften av alla. Ett svart hål pengamässigt Men ack så roligt

Sen försöker jag hålla datorn någolunda uppdaterad.
Vill inte ens veta hur mycket pengar jag plöjt ner i dessa prylar... :$


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Zampa:

hoppsan det blir ibland så jag klickar på enter så uppfattar han det konstigt så jag ska köpa ny mus å skrivbord

det argumentet hade kanske hållit om dina inlägg varit identiska, men nu är det ju så att du formulerar om samma påstående...

där sa jag bara något men jag tryckte och sedan fanns det inte skrev en till men då såg jag det :S


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Zampa:

hoppsan det blir ibland så jag klickar på enter så uppfattar han det konstigt så jag ska köpa ny mus å skrivbord

det argumentet hade kanske hållit om dina inlägg varit identiska, men nu är det ju så att du formulerar om samma påstående...

där sa jag bara något men jag tryckte och sedan fanns det inte skrev en till men då såg jag det :S

Zampa, you make NO SENSE! aaah! :evil:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

jag FÖRSÖKTE verkligen förstå den där meningen Zampa, men det gick inte :\


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Inte ja heler fasst ja ä så itneli.... intelingen...intelligenn...
smart

Medlem

Zampa vad menar du?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

123
Skriv svar