Spore upprör kristna *

Medlem

Detta var en skämtsida lr hur?
Men så jävla rolig va den inte va?

Medlem

Sidan var väl inte så roligt. Det roliga är alla hysteriska kommentarer hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Phat:

Puh, denna trista debatt om "intelligent design". Kristna högern i USA lobbar ju som bäst för att den ska ersätta evolutionsteorin även i skolorna. Det är inte bara i Afghanistan som det vimlar av talibaner...

Apropå intelligent design: http://science.slashdot.org/article.pl?sid=08/09/09/2211216

Hur långt tid tar det innan vi människor skapar fungerande populationer av designat liv i exprimentsyfte?

Läs boken "Du sköna nya värld" av Aldous Huxley

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jävla idioter, evolution är ett faktum.

Källa?

Jag vet inte om någon vetenskapsman/kvinna någonsin sagt att evolutionen är ett faktum/den absoluta sanningen(under modern tid(1970+). Däremot att det är den mest sannolika sanningen just nu.

Om vi går till Big Bang så har de vad jag vet ännu inte lyckats återskapa detta så att det kan bevisas(försök görs ju som alla vet). Så i min bok är Big Bang lika troligt som någon Gud(inte en farbror i vitt skägg utan ett fenomen) har skapat världen och universum.

Jag själv är icke kristen, utan gick ur svenska kyrkan så snart jag blev myndig eftersom jag inte trodde på Gud eller det som kristendomen tror på.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av elak.:
Skrivet av pinnfan:

text

Någonsin testat att diskutera problemen med organiserad religion med en präst?

Edit: För att vara mer utförlig - min erfarenhet är nämligen att det kan vara mer givande än man tror. De är pålästa de små rackarna.

Nej det måste jag erkänna att jag faktiskt inte gjort. Brukar styra undan religiösa auktoriteter (fördomsfullt nog).
Men mina 25 år av leverne har lärt mej en sak; är man tillräckligt övertygad om en sak/tro (vilket jag gissar att större delen av prästerkåren är), så kan man låta förundransvärt övertygande i sina påståenden.

Pålästa eller inte, det kvittar då budskapet de sprider inte på ngt sätt stämmer överens med min uppfattning av världen (bortsett från enskilda moraliska budskap givetvis).

Religion en dold form av slaveri och dess förespråkare är antingen indoktrinerade får alternativt medvetna lögnare.

Inaktiv

[quote=elak.]

Skrivet av darknshy:

Kristna ska utplånas från jordens yta tillsammans med judarna (inget personangrepp utan snarare religionsangrepp) och muslimer.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får onekligen taskiga associationer av det där inlägget.

Skrivet av darknshy:

Religion är motbevisat och om de vill fortsätta leva med sina ologiska idiotiska värderingar om hur man ska leva och ha det får de göra det men när det drabbar andra hederliga människor är det WROOONG!

O rly? Var finns detta/dessa sägenomsusade bevis?

Jesus må ha funnits men ta mej i röven och tryck den i örat på mig, han har inte gjort ett jävla piss.

Det finns ingen "högre makt".

Jag pissar på religioner.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

[quote=darknshy]

Skrivet av elak.:
Skrivet av darknshy:

Kristna ska utplånas från jordens yta tillsammans med judarna (inget personangrepp utan snarare religionsangrepp) och muslimer.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får onekligen taskiga associationer av det där inlägget.

Skrivet av darknshy:

Religion är motbevisat och om de vill fortsätta leva med sina ologiska idiotiska värderingar om hur man ska leva och ha det får de göra det men när det drabbar andra hederliga människor är det WROOONG!

O rly? Var finns detta/dessa sägenomsusade bevis?

Jesus må ha funnits men ta mej i röven och tryck den i örat på mig, han har inte gjort ett jävla piss.

Det finns ingen "högre makt".

Jag pissar på religioner.

Å, du har övertygat mig...

Inaktiv
Skrivet av pinnfan:
Skrivet av elak.:
Skrivet av pinnfan:

text

Någonsin testat att diskutera problemen med organiserad religion med en präst?

Edit: För att vara mer utförlig - min erfarenhet är nämligen att det kan vara mer givande än man tror. De är pålästa de små rackarna.

Nej det måste jag erkänna att jag faktiskt inte gjort. Brukar styra undan religiösa auktoriteter (fördomsfullt nog).
Men mina 25 år av leverne har lärt mej en sak; är man tillräckligt övertygad om en sak/tro (vilket jag gissar att större delen av prästerkåren är), så kan man låta förundransvärt övertygande i sina påståenden.

Pålästa eller inte, det kvittar då budskapet de sprider inte på ngt sätt stämmer överens med min uppfattning av världen (bortsett från enskilda moraliska budskap givetvis).

Religion en dold form av slaveri och dess förespråkare är antingen indoktrinerade får alternativt medvetna lögnare.

Nu ska vi se, du anklagar andra för att vara indoktrinerade/inskränkta, men samtidigt är du motvillig till att ens diskutera med dem eftersom deras åsikter inte överrensstämmer med dina egna? Är inte det någon form av dubbelmoral?

Medlem

Slå upp "Poe’s Law" och lägg ner denna nyheten, och dess meningslösa diskussion. :$


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

But the Bible teaches us that God was not done with man. For we were His creation and He then spoke to Noah in Genesis 8:21-27 after the flood. ?21. The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: ?Never again will I curse the ground because of man, even though every inclination of his heart is evil from childhood. And never gonna give you up. 22. ?Never gonna let you down.? 23.?Never gonna run around and desert you.? 24. ?Never gonna make you cry.? 25. ?Never gonna say goodbye.? 26. ?Never gonna tell a lie and hurt you.? 27.?Never truly believe anything you read on the Internet. There will always be cases of Poe?s Law.?

Knappast oväntad rickroll.

Medlem

Agnostisism är det enda rätta.
"Man kan inte veta något om tillvarons yttersta grunder."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agnostiker

Inaktiv

undrar varför dom har så svårt att inse att inte alla tror på gud och att man inte måste protestera mot alla spel som kanske inte är baserad på bibeln ?!

Inaktiv

herregud... sådant här gör mig sjukt upprörd...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

"Förutom att sidan är negativt inställd till spelet passar den också på att attackera EA och dess anställda för att ha låg kristen moral."

Hahaha! Eftersom de kristna inte själva har någon som helst moral så måste EA och dess anställda ha en moral på minus.

Medlem

"n Genesis 1:2 there is more talk about God’s work. “And the earth was without form, and void; and darkness was upon the face of the deep. And the Spirit of God moved upon the face of the waters.”

So it’s clear that Earth was made by God’s hand, not science."

Härligt att det enda som krävs för att bilda sin världsuppfattning är text... det här står i en bok = sanning.
Jag mår riktigt dåligt av att läsa/lyssna på sån här hjärntvättad skit. det är i samma stil som jihad och självmorsbombningar, samma grundläggande lärosätt. fy fan.
och i hela den här vevan så är det fortfarande bara kristendomen som tvingar folk att lära sig deras tankesätt, vetenskapens tankesätt är frivilligt för alla utom (uppenbarligen:)) kristna.
den kristna rörelsen är så jävla rädda nu när hela deras koncept ifrågasätts och motbevisas så starkt att man kan skära i det att dom tar i med alla medel för att behålla sitt luftslott flygande.

Medlem

<Urk urk och mega urk för religösa fanatiker

Medlem
Skrivet av elak.:
Skrivet av darknshy:

Kristna ska utplånas från jordens yta tillsammans med judarna (inget personangrepp utan snarare religionsangrepp) och muslimer.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får onekligen taskiga associationer av det där inlägget.

Skrivet av darknshy:

Religion är motbevisat och om de vill fortsätta leva med sina ologiska idiotiska värderingar om hur man ska leva och ha det får de göra det men när det drabbar andra hederliga människor är det WROOONG!

O rly? Var finns detta/dessa sägenomsusade bevis?

Låt mig påminna om dessa sevärda länkar (se så måga klipp du orkar från varje person):
Personer på YouTube som bjuder på intressanta filmer om evolution och religion.

http://www.youtube.com/user/potholer54

http://www.youtube.com/user/DonExodus2

http://www.youtube.com/user/AronRa

http://www.youtube.com/user/Thunderf00t

http://www.youtube.com/user/AndromedasWake

http://www.youtube.com/user/patcondell

Medlem

Oh well, sånt är livet. Jag har ingen jävla aning om det finns Gud/Gudar eller ej, ni har inte sett min bästa vän men det betyder inte att han inte finns. Men det finns ju däremot bevis för att han finns, motsatsen för Gud/Gudar dock '-_- . Men allvarligt talat, är det så viktigt om Gud/Gudar finns eller inte? Lev ditt liv, för mig spelar det ingen roll om du gör det med eller utan Gud(Gudar (då menar jag inte bara kristna religionen), borde inte göra det för någon annan heller. Man ska inte tvångsmata folk medvetet med sin livssyn, ( typ korståg -___- ) utan låta det vara frivilligt ( som att köpa spelet, en religiös bok etc ) .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vet inte om någon skrivit det redan, har inte orkat läsa alla inlägg, men sidan är ett skämt. Allså, ett haha-skämt. En fejkad åsikt...vet inte ens om personen är kristen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det riktigt roliga med det hela är ju att Spore, trots ambitioner om att ha något med evolution att göra, om något bygger på "intelligent design". Man bygger trots allt sina små djur och skapar dem som man tycker passar bäst

Om det är någon som ska vara upprörd är det ju bilogilärare! Spore ger ju en något snedvriden bild av evolutionen eftersom det bygger på att man får förändra så att man klarar sig bäst snarare än att det är slumpmässiga mutationer som ligger till grund för en variation i populationen.

Har inte läst alla kommentarer på FZ men den där sidan var sjukt underhållande. FZ borde uppdatera nyheten och förklara att allting bara var ett skämt.

Poe's Law: "Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of Fundamentalism that SOMEONE won't mistake for the real thing."

Skrivet av pileofnuts:
Skrivet av Grön:

Wow säger jag bara? Vilket känsligt ämne detta är för många kristna, jag tycker att det säger en del. Jag menar om man inte tolererar andra åsikter/fakta och dessutom försöker tysta/döma källorna så kan man inte vara säker på sin egen sak. Rätta mig om jag har fel: Vad är annars anledningen till denna cirkus?

Man får se det ur deras synvinkel. Fundamentalister tror generellt set att jävulen existerar och har inflytande över denna världen samt att helvetet är en verklig plats dit människor kan skickas efter döden. Så om man antar att detta är sant så ser man snabbt att det är väldigt viktigt att bekämpa det som korrumperar samhället och leder människor från Gud. Tänk dig själv att du vet att någon annan utan din hjälp kommer hamna i helvetet för all framtid. Är det inte då din moraliska plikt att göra vad du kan för att förhindra det?

Enligt mig ska det kvitta om man så tror sig vara Jesus själv man har fortfarande inte rätten att förhindra andra människor på sin väg till helvetet i ett modernt samhälle där varje individ är fri. Inte ens döma dem. Var person ska själv hitta sin egen mening med livet. Jag har redan förstått varför de agerar som de gör, men det är själva akten i sig som väcker lite frågor. Vad ger i de kristnas ögon dem rätten att göra Guds arbete?

Det kvittar om man tror på Jesus eller evolution, det är hur man mår i skallen samt hur man bemöter andra människor som är viktigt för ett fungerande samhälle.

Sedan är jag öppen och accepterar att folk har en tro på himmel och helvete. Jag skulle aldrig håna någon som inte har samma uppfattning som jag. Men när de använder dessa metoder att placera oss som tror på evolution i fördummande fack kan jag inte låta bli att ifrågasätta deras metoder.
/Mina 2 cent...

Jag är inte påläst om kristendomen så någon vidare debatt kan jag inte leda, om sanningen ska fram så ser jag inte vitsen med debatten mellan troende och icke troende. Men lite snack två likasinnade emellan är ganska givande!

Inaktiv

Jag vill bara dra mitt strå till stacken -> http://uturkyrkan.se/
Se till att göra det nu också.

Medlem
Skrivet av mastrein:

Jag vill bara dra mitt strå till stacken -> http://uturkyrkan.se/
Se till att göra det nu också.

Cirka 50000:- har jag sluppit betala till kyrkan sen jag gick ur vilket var på min artonårsdag. Det är mycket pengar det. Använder man sig inte av kyrkans tjänster så känns det rätt meningslöst att pröjsa:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Sluta böla! Blir så trött på sånthär, när folk kommer och gnäller om deras religion osv. Religion är så himla överskattat så jag nästan mår illa, det borde helt tas bort, iaf att man inte blir särbehandlad för att man tror på en viss gud. Nä, väx upp och kom tillbaka till verkligheten.

Medlem

[quote=elak.]

Skrivet av darknshy:
Skrivet av elak.:
Skrivet av darknshy:

Kristna ska utplånas från jordens yta tillsammans med judarna (inget personangrepp utan snarare religionsangrepp) och muslimer.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får onekligen taskiga associationer av det där inlägget.

Skrivet av darknshy:

Religion är motbevisat och om de vill fortsätta leva med sina ologiska idiotiska värderingar om hur man ska leva och ha det får de göra det men när det drabbar andra hederliga människor är det WROOONG!

O rly? Var finns detta/dessa sägenomsusade bevis?

Jesus må ha funnits men ta mej i röven och tryck den i örat på mig, han har inte gjort ett jävla piss.

Det finns ingen "högre makt".

Jag pissar på religioner.

Å, du har övertygat mig...

AHAHAH! Garva ihjäl mig när jag läste det:P Sorry för Off-topic pojkar.

Medlem

Och så ska alla religösa dras över en kam precis som när gamers dras över en kam vid en skolmassaker/dataspelsberoende kille som tas in på ett hem...man kan ju nästan ana ironin.

Inaktiv
Skrivet av elak.:
Skrivet av pinnfan:
Skrivet av elak.:
Skrivet av pinnfan:

text

text

Nu ska vi se, du anklagar andra för att vara indoktrinerade/inskränkta, men samtidigt är du motvillig till att ens diskutera med dem eftersom deras åsikter inte överrensstämmer med dina egna? Är inte det någon form av dubbelmoral?

kort svar; Nej.
Du såg delen jag skrev om medvetna lögnare va? Dom gossarna tar jag gärna en direktsänd debatt med. Präster/biskopar jag finner i Svecia räknar jag till den tidigare kategorien.
Slå upp indoktrinerad (inskränkt skrev jag aldrig) så forstår du förhoppningsvis varför jag ser en sådan diskussion, ansikte mot ansikte, som meningslös.

Mkt av det som religiösa ledare gör saknar i mitt tycke totalt moral. Moral + 0 moral = 1 moralkaka, ingen dubbelmoralmacka här inte

långt, utsvävat, flummigt och säkerligen svårförsvarat svar;

Nej. Varför inte undrar du? För att vi (jag och präster) inte spelar efter samma regler: jag följer de normer jag upplever fungerande för mej i miljön jag är i och försöker inte rätta ngn annan i sitt leverne, annat än nära vänner som jag försöker rätta pga kärlekskänslor, inte maktbegär.
De åsikter de (präster) besitter har ingen konkret förankring (annat än sunt förnuft och det behövs knappast religion till) och omöjliggör därmed vidare diskussion. Därav försvinner min moral totalt gentemot dom. Luddigt men jag hoppas det är förståeligt.

Förliggande orsak till att jag anser detta är för att jag inte AKIVT försöker sprida mitt budskap (om man inte räknar motbestridning (på ett internetforum) av ett tidigare budskap som spridan av budskap, men såpass uppe i defineringsgrytan tycker jag inte vi bör vara). Räknar du detta inlägg som spridan av budskap, i samma mån som religioner sprider budskap, så vill du antagligen bara döda diskussionen gissar jag (även om det i TEORIN är det).

Det är som skrivet ingen nyhet hur låsta människor kan bli i tankebanor/ideologier och även hur onödigt det är att försöka övertyga en övertygad om att hans tro är utdaterad.

Jag inte ger ett alternativ till smörjan de säljer samt är väldigt öppen för nya TROVÄRDIGA teorier/budskap.

Jag har aldrig skrivit hur ngn annan än jag själv SKA leva (se budorden) och tänker således aldrig göra. Hoppar dock gärna på dem som gör det just för att de bryter mot den kodexen. Hoppar dessutom INTE på dem för att de lever sitt liv fel i övrigt, utan för att de ser till att miljontals av människor inte ens får chansen till ett eget val (slaveri).

Det jag gör (återigen uppmanar jag häri ingen att göra detsamma) är att jag lever mitt liv efter vett och förmåga.
Religion besitter väldigt lite av det första och tyvärr väldigt mkt av det senare (tack vare förslavandet av ekonomi/människor).

Sry om det blev rörigt upplägg på detta inlägg, rökte en joint nyss (snälla ngn kom med låga, ogenomtänkta pundarpåhopp här så har jag ngt att syssla med).

Medlem

IT'S A FREAKING GAME YOU CHRISTIAN MORONS!

Inaktiv

Jag undrar om denna nyhet kan nå 1000 kommenterar?

Iaf jag tycker att vi vi har glömt själva vad denna nyhet handlar om. Vi snackar Spore

Skriv svar