Inaktiv
Oljud i lurarna...

När jag har på mig hörlurarna och ingenting spelas så hörs ändå ett irriterande oljud, typ knaster, i bakgrunden.
Är inne på att köpa ljudkort, men känns liksom lite bortkastat om detta ljudet skulle kvarstå.
Nån som vet om det är det ofantligt bra integrerade ljudkortet AC97 som strular?

Bör tilläggas att ljudet endast uppstår om jag har hörlurarna kopplade till frontpanelens 3.5mm-portar och inte om jag kopplar rakt i moderkortet. Kan det vara så att ljudet beror på sketna kontakter i chassit? Vill minnas att jag hade samma problem med gamla chassit också.

Tacksam för hjälp.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

"låna" ferriten från lamp-och-knappsladdarna och kräng ljudkabeln genom och runt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Dragit ljudkabeln som går från fronten runt och in igenom ferriten och satt den nära moderkortet, oljuden uppstår ändå. Har jag satt den fel eller vad är nästa steg för att lösa?
Har senaste drivrutinerna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

det kan vara så att ditt nätagg inte orkar driva hela ditt system _och_ den där jobbiga extrabiten kabel. köpp ett nytt, större. alternativt kan du prova en biosuppgradering.

(skaffa skärmad sladd. edit: med hög karaktäristisk impedans. lite klippta snuttar ftp borde funka.)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

(skaffa skärmad sladd. edit: med hög karaktäristisk impedans. lite klippta snuttar ftp borde funka.)

"Nu pratar du sånt tekniskt mumbo-jumbo som konsumenten inte förstår, ska det vara så? Ädäså, Ädäså?"

Har senaste BIOS.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

foiled twisted pair. skärmad nätverkskabel, om du har någon liggande.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Aha, men ska jag rycka bort de gamla och peta in en sån istället som ljudkabel? blir inte knixigt med kontakten?
Eventuellt är jag långt, långt borta och cyklar in i träd just nu..


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

för egen del för att lösa ireterane brus/skumma ljud i bakrgunden är det att köra med ett extra ljudkort.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar