Söker bra hörlurar, som klarar av bullrig arbetsmiljö

Inaktiv
Söker bra hörlurar, som klarar av bullrig arbetsmiljö

Det är så att jag tänkte köppa ett par bra hörlurar som jag kan ha på jobbet.
Problemet är bara att det är väldigt bullrig miljö (massa hydraul pressar å skit), så jag skulle behöva ett par lurar som klarar av att hålla ute så mycket som möjligt av det oljudet. Bl.a för att man även ska kunna ha dom som typ hörselskydd när man har musiken avstängd. Det kanske inte är så mycket ljudet från pressarna man behöver hålla ute, utan mer det kling ljud som blir när plåtdetaljer ramlar på varandra.

Någon som känner till några lurar som kan passa mig? Pris upp till max: 2000kr.
Och som ni kanske förstår ska det drivas av en mp3 spelare .


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

öronpluggar i det övre prissegmentet skulle säkert intressera dig.. jag tycker du ska pröva dom i en hifibutik om du har möjlighet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Öronpluggar samt riktiga hörselskydd ovanpå.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Så det är alltså enda alternativet?

Har ni några förslag på några bra öronpluggar då som skulle fungera under ett par hörselskydd?
Det är en bit till närmaste hifi affär nämligen.
Vet inte riktigt när det bär av dit nästa gång.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Hur kräsen är du? Finns ju från 200 kr typ. Billigt, säkert ok ljud för vanliga lyssnare. Ska du ha hörselkåpor ovanpå så är det nog såna koss-the-plugg eller motsvarande du ska ha.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Hur kräsen är du? Finns ju från 200 kr typ. Billigt, säkert ok ljud för vanliga lyssnare. Ska du ha hörselkåpor ovanpå så är det nog såna koss-the-plugg eller motsvarande du ska ha.

Har ju ett par Koss_ Spark_Plug liggandes faktiskt... dock har jag inga hörselskydd på jobbet att prova med än så läge. Alltid kört med öronproppar.

Hmm det här får undersökas
Dock känns det ändå som att hörselskydden skulle trycka på pluggarna :evil:


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

någon variant med bullerreducering vore nog betydligt effektivare än öronpluggmodellen. sennheiser har sådana, bland andra.
därmot avråder jag bestämt från att andvända lurar i bullriga miljöer... det är lätt nog att oavsiktligt skruva upp till skadliga nivåer med lurar, även när man inte har en massa maskiner att överrösta.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

någon variant med bullerreducering vore nog betydligt effektivare än öronpluggmodellen. sennheiser har sådana, bland andra.
därmot avråder jag bestämt från att andvända lurar i bullriga miljöer... det är lätt nog att oavsiktligt skruva upp till skadliga nivåer med lurar, även när man inte har en massa maskiner att överrösta.

Jo visst är det enkelt att skruva upp ljudet en aning mer än man borde... speciellt i bullrig miljö. Men jag har inte tänkt att spela så högt då man ändå vill höra masiknen i bakrunden så allt är okey. + lite andra saker som gör att man inte skruvar upp så högt mer än kanske lite då och då när det kommer någon riktigt bra låt.

Från början var det väll tänkt att ha ett par hörselskydd med radio i... fast man vet ju hur tråkig musik det är på radion :evil:. Därav så tänkte jag ett par hörlurar kunde tillfredställa mina behov mer.
Sen kommer jag ju inte ha dom varje dag på jobbet utan lite då och då för att slippa ha öronproppar i varje dag (får ont i öronen av att använda det allt för mycket).

sennheiser brukar ju överlag ha väldigt fina lurar. Men är det några speciella du rekomenderar?

Kan ju tillägga att Koss pluggarna inte var någon höjdare precis
:evil:


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Pluggar med hörselskydd ovanpå bör ge onda öron efter ett tag. Jag är också mer inne på nolimitsoyas lösning. Tradera har du en mängd bra lurar om du nu vill köpa lite billigare.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

nolimitsoya kan du rekomendera någon modell? (självklart är alla andra rekomendationer oxå välkommna 8))


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

1
Skriv svar