Doom 4 tillkännagivet

Inaktiv

Gillade doom3 skarpt. Detaljrikt och välgjort. Lite jobbiga fiendeplaceringar ibland bara... Ska bli kul att se vad de kommer dra ihop med det här.

Medlem
Medlem

YääääääääääääY!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Får hoppas det blir bättre än 3:an. Var alldeles för förutsägbart och verkligen pinsamt dåligt att liksom spawna fiender/monster/whatever bakom ryggen på en hela tiden.

Medlem

Shit va nice!!
Har både Doom 3 å expansionen i hyllan


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

MFC
Medlem

detta betyder
mindre rum
fler polygoner
mer skuggor
1000 x ljuskällor än doom III
8GB RAM i krav
.. hm.. låt fantasin flöda, det kan bli verklighet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Meh. Men man vet ju aldrig. Doom 3 imponerade inte, men de första två spelade jag sönder när de kom ut för en hel del år sedan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

sai
Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Boomer:

Äh, ge oss Quake 5 istället.

I second this.

Hade hellre tagit QuakeWorld 2.

Medlem

Hoppas på bättre story och att huvudkaraktären kan prata.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så originellt.
Missförstå mig rätt nu, jag gillar verkligen doomserien, trodde bara de själva hade tröttnat lite på konceptet.

Medlem
Medlem
Skrivet av sai:
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Boomer:

Äh, ge oss Quake 5 istället.

I second this.

Hade hellre tagit QuakeWorld 2.

är inte Quakeworld 2 under utveckling som en mod till warsow?


signatur

<3

Medlem

Riktigt roliga nyheter, får bara se om jag vågar spela det också


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Medlem

d3 var inte mycket till spel men ett snyggt teknikdemo. hoppas att de lärt sig läxan. Skulle vilja se ett nytt Strife baserat på doom


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Uhu, hoppas på ett nytt lir i samma stil som expansionen. Mer röj där än i D3... så vi slipper skräcken :>

Medlem

Plastic fantastic 4 ^^
Hoppas det blir lika läbbigt som 3an


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Inget QW2 tack, QW är redan perfekt som det är.

Inaktiv
Skrivet av erge:

Får hoppas det blir bättre än 3:an. Var alldeles för förutsägbart och verkligen pinsamt dåligt att liksom spawna fiender/monster/whatever bakom ryggen på en hela tiden.

Får väl hålla med..

Plus att vapenljuden var ruskigt mesiga. Speciellt på pistolen.

Roligt också att ficklampan var det effektivaste vapnet oftast

Medlem
Skrivet av Gamblor:

haha, var vi roliga nu?
Ser bara en svart bild som jag förmodar är en diss mot de mörka banorna eller?

Medlem

Eh, Quake världen får sitt... ja menar Quake Zero (Live!) och sedan ska dom ju göra ett till Arena? ...

Så ett doom4 till oss som e sugna på mästerligskräck tack!
Bra gjort av id att sätta igång med doom4. Tycker det ska bli skoj att se, ser dock fram emot rage riktigt mycket.


signatur

Nämen!

Medlem

Doom3 var helt ok. Trist bara att machine-gun lät som en symaskin...

id satsar stort nu, tre (offentliga) interna projekt (Rage, Doom 4, Quake Live), en mobildivision (id Mobile) samt fortsatt starka samarbeten med Raven och Splash Damage. Mer aktivitet från dem än det varit någonsin.

Bara de lyssnar på vad folk inte gillade med Doom 3 kommer nog fyran bli grymt. Jag tycker fortfarande id är bra (bäst) på vapenkänsla och bandesign, men mindre garderobsmonster och helt nedsläckta områden vore bra.

Nu vill jag ha gameplaymaterial från Rage och dumpar från D4 bara Quakecon, kom snabbare!

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!


signatur
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas på bättre story och att huvudkaraktären kan prata.

Som i Half-Life!

Medlem

Doom 3 var väll hyffsat.. men inte ett Doomspel i min bok. Läsning, klura koder, 0 horder, 0 öppenhet.
Ska de va Doom det, ska de va så, ska de det?

Kanske gör dom "RÄTT" i 4:an.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Det får räcka med alla smyga-skjuta / kuta-skjuta och kuta/skräck/skjuta nu. Det är bara tragikomiskt att se hur spelbranschen återanvänder slitna ideer som en idisslande kossa som kräks upp grästorvan i käften för hundrade gången.
Uppfinn nåt fräscht istället för att dra löje över den här s.k. "kreativa" branschen. Alla gamers är inte lättimponerade 13-åringar längre...

Medlem

Mina damer och herrar. Släpper inte ID Software Doom 4 till PCn, då är minsann PCn döende. Fan! Doom är ju bland dom första spelen till PCn!

Drar sig ID Software ur att göra spel till PCn, då är vi verkligen illa ute!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar