Direkt från mörkrets hjärta

Medlem
Direkt från mörkrets hjärta

Så sitter man här. Vid Calles dator, och blickar ut över redaktionen. Än så länge har man fått sig en överblick av vem som sitter vad. Stött på både den ena och den andre superskurken från de diverse grupperingarna. Spanade över axeln på PC Gamer-jepparna och en stor Diablo III-logga träffade mina ögon som en lastvagn med pitepalt.

Det är mycket skumt som pågår i detta dödsnäste, ofta refererat till som redaktionen.

Under kvällen kommer ett längre blogginlägg upp, med bilder på redaktionen, Tompas fönster (en stor fågelskit täcker hans utsikt, som ett handikappat kalejdoskop). Just nu går det mesta av min tid åt att störa så att så lite arbete som möjligt blir gjort, vilket i sin tur kommer öka värdet på mitt arbete, som förhoppningsvis inleder en positiv spiral som skjuter min karriär spikrakt i höjden. På ett ungefär, det vill säga.

Några sista visdomsord:

  • Redaktionen är gemytlig.
    Det är på sådana här platser man vet att smurfarna, bumbibjörnarna och Happy Tree Friends frodas.

  • Det är en mötestyngd plats.
    Efter en snabb undersökning drogs slutsatsen att bakom varje möte, döljs en tårta. Den boss som hinner äta mest tårta under mötet får mest pengar till sin publikation.

  • Jag vill också ha dedikerade spelrum hemma.
    Det är något speciellt med att skriva in en kod till en mystisk dörr, smyga sig in, stänga dörren och därefter vara härskare i sitt eget kungadöme.

  • Om man tar med sig ett paraply, använd det.
    Tompa hade glömt paraply när han mötte upp mig och var våtare än den sliskiga bruden i #WET. Jag hade paraply men tänkte: "Men det regnar inte så mycket." Så det slutade med att vi var två sliskiga brudar.

  • Ni har ett trevligt inlägg att se fram emot ikväll.
    Det är värt att nämna en gång till. Ni har ett trevligt inlägg att se fram emot ikväll.

Nu ska jag försöka vara lite produktiv inom det jag faktiskt är aktiv med inom publikationen.

Pilla mig i naveln och kolla på Scrubs.

#blogg

Medlem
Direkt från mörkrets hjärta

Jag skulle också vilja se redaktionen

Medlem

Snart får du sällskap, kommer in vid 17


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Jag skulle också vilja se redaktionen

Ska vi ta en tripp upp med ett par kofotar tillsammans?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Jokkocze:

Jag skulle också vilja se redaktionen

Ska vi ta en tripp upp med ett par kofotar tillsammans?

Bah! Jag sitter fortfarande fast i ventilationen pågrund av er. Tur att jag kunde smyga ur och koppla in lappisens laddare.

Jag har levt på Tompa's matrester och Calle's halv-ätna McDonalds mat.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Jokkocze:

Jag skulle också vilja se redaktionen

Ska vi ta en tripp upp med ett par kofotar tillsammans?

Bah! Jag sitter fortfarande fast i ventilationen pågrund av er. Tur att jag kunde smyga ur och koppla in lappisens laddare.

Jag har levt på Tompa's matrester och Calle's halv-ätna McDonalds mat.

Du mötte ju upp med corporalen istället och övergav oss, där ser du hur det går när man sviker folk.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar