Nytt om Battlefield Heroes

Robot
Medlem
Nytt om Battlefield Heroes

Jag vill testa det nuuuuuu!!!!!! Gillar konceptet skarpt.

Medlem
Medlem

YES! Så slipper man bli raped av air i alla fall ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

flygplan tänkta för luft strider...så det ska vara....hatar att bli smekt av flygplan när man kör tank XD

Citat:

Flygplanen har inga bomber, de är tänkta för luftstrider

Kunde de inte ta bort flygplanen helt istället? Vad gör de nu för nytta för laget?

Luftstrider är rent taktiskt sett ett sätt att försvara sig mot fientliga markattackflygplan. Luftstrider för luftstridernas skull (i ett spel som går ut på att plocka flaggor) är helt meningslösa.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Citat:

Flygplanen har inga bomber, de är tänkta för luftstrider

Kunde de inte ta bort flygplanen helt istället? Vad gör de nu för nytta för laget?

Luftstrider är rent taktiskt sett ett sätt att försvara sig mot fientliga markattackflygplan. Luftstrider för luftstridernas skull (i ett spel som går ut på att plocka flaggor) är helt meningslösa.

Jo, det är ju sant, men det borde ju fortfarande ha en kulspruta som kan ta ut marktrupper


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Gameplay går före realism, se BF2 som ett exempel på hur man INTE ska göra...

Medlem

Spelet ser ju fan ut som det är gjort för gameboy eller nått sånt, om man tittar på bilderna på planetbattlefield

Avstängd

Kan testa detta då det är gratis, men älska TF2

Medlem
Skrivet av Oxide:

Gameplay går före realism, se BF2 som ett exempel på hur man INTE ska göra...

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Oxide:

Gameplay går före realism, se BF2 som ett exempel på hur man INTE ska göra...

Uppdateringarna som gjorde BF2 invalid i bl.a. inf-strider gjorde spelet så djäkla segt. Visst är jag road när jag väl sätter igång spelet(har inte hänt nångång detta år) och så men det håller inte alls som det gjorde förrut.

OnT så vill jag gärna se ett par bilder på det här.

Skrivet av tysonayt:

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Själv tycker jag att BF2 var välgjort, men ack så tråkigt - och det är ju trots allt underhållning som spel handlar om.

BF1942 var skoj när det kom ut eftersom det erbjöd en sandlåda av roliga leksaker. Desert Combat gav en nytändning genom att trimma alla leksaker.

Vid det laget som BF2 kom ut hade dock verkligheten komm ifatt serien - det primära gameplayläget som hela spelserien bygger på, "conquest", misslyckas gravt med att få folk att samarbeta mot ett gemensamt mål. Spelen saknar den laganda och tävlingsinriktning som gjord counter-strike tidlöst. Ingen bryr sig om att spela bra, man blir ändå inte straffad personligen när man går och dör.
Samtidigt är det så lätt att få en missil från en helikopter i skallen utan att man spelat dåligt och förtjänat det.
I mina ögon så är hela grundkonceptet som BF-spelen bygger på riktigt dåligt. Detta skulle de behöva göra:

1. Straffa folk PERSONLIGEN när de spelar kasst Att få vänta/förlora utrustning är ypperliga straff. Ta bort den kollektiva bestraffningen, spelarna skiter ändå i varandra.

2. Belöna folk när de gör bra saker för laget. belöna dem personligen. Utrustning är bra belöning.

3. Ge inte bort de häftiga leksakerna till de som springer fortast. Ge bort dem till de som gör bra saker för laget.

4. Ta bort alla spam-vapen som gör det omöjligt att skydda sig. Om man är tillräckligt bra på att smyga/undvika skott så ska man inte få stryk av nybörjare.

Medlem

EA såg med avund på TF2 och snodde idén rakt av. Man byter bara till WW2 och slänger på namnet Battlefield. Jag spår ett kalkonspel av king-kong mått.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tysonayt:

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Själv tycker jag att BF2 var välgjort, men ack så tråkigt - och det är ju trots allt underhållning som spel handlar om.

BF1942 var skoj när det kom ut eftersom det erbjöd en sandlåda av roliga leksaker. Desert Combat gav en nytändning genom att trimma alla leksaker.

Vid det laget som BF2 kom ut hade dock verkligheten komm ifatt serien - det primära gameplayläget som hela spelserien bygger på, "conquest", misslyckas gravt med att få folk att samarbeta mot ett gemensamt mål. Spelen saknar den laganda och tävlingsinriktning som gjord counter-strike tidlöst. Ingen bryr sig om att spela bra, man blir ändå inte straffad personligen när man går och dör.
Samtidigt är det så lätt att få en missil från en helikopter i skallen utan att man spelat dåligt och förtjänat det.
I mina ögon så är hela grundkonceptet som BF-spelen bygger på riktigt dåligt. Detta skulle de behöva göra:

1. Straffa folk PERSONLIGEN när de spelar kasst Att få vänta/förlora utrustning är ypperliga straff. Ta bort den kollektiva bestraffningen, spelarna skiter ändå i varandra.

2. Belöna folk när de gör bra saker för laget. belöna dem personligen. Utrustning är bra belöning.

3. Ge inte bort de häftiga leksakerna till de som springer fortast. Ge bort dem till de som gör bra saker för laget.

4. Ta bort alla spam-vapen som gör det omöjligt att skydda sig. Om man är tillräckligt bra på att smyga/undvika skott så ska man inte få stryk av nybörjare.

Spela project reality om du ska klaga så jävla mycket..

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tysonayt:

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Själv tycker jag att BF2 var välgjort, men ack så tråkigt - och det är ju trots allt underhållning som spel handlar om.

BF1942 var skoj när det kom ut eftersom det erbjöd en sandlåda av roliga leksaker. Desert Combat gav en nytändning genom att trimma alla leksaker.

Vid det laget som BF2 kom ut hade dock verkligheten komm ifatt serien - det primära gameplayläget som hela spelserien bygger på, "conquest", misslyckas gravt med att få folk att samarbeta mot ett gemensamt mål. Spelen saknar den laganda och tävlingsinriktning som gjord counter-strike tidlöst. Ingen bryr sig om att spela bra, man blir ändå inte straffad personligen när man går och dör.
Samtidigt är det så lätt att få en missil från en helikopter i skallen utan att man spelat dåligt och förtjänat det.
I mina ögon så är hela grundkonceptet som BF-spelen bygger på riktigt dåligt. Detta skulle de behöva göra:

1. Straffa folk PERSONLIGEN när de spelar kasst Att få vänta/förlora utrustning är ypperliga straff. Ta bort den kollektiva bestraffningen, spelarna skiter ändå i varandra.

2. Belöna folk när de gör bra saker för laget. belöna dem personligen. Utrustning är bra belöning.

3. Ge inte bort de häftiga leksakerna till de som springer fortast. Ge bort dem till de som gör bra saker för laget.

4. Ta bort alla spam-vapen som gör det omöjligt att skydda sig. Om man är tillräckligt bra på att smyga/undvika skott så ska man inte få stryk av nybörjare.

1, vilken "kollektiv bestraffning" snackar du om i BF?

2, belöningar finns i BF2 i form av vapen och i BF2142 av vapen och annat smått och kul.

3, hur hade du tänkt dig att man skulle veta vilka som gjorde taktiska saker och inte bara sprang snabbast eller bombade skiten ur alla i flygplan?

4, måste hålla med om att vapen som G36E och igentligen alla inlocks i BF2 borde bort, man ska skaffa en klan, köra matcher, spela det RIKTIGA BF2, pulicplay är bara en liiiiten del av spelet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tysonayt:

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Själv tycker jag att BF2 var välgjort, men ack så tråkigt - och det är ju trots allt underhållning som spel handlar om.

BF1942 var skoj när det kom ut eftersom det erbjöd en sandlåda av roliga leksaker. Desert Combat gav en nytändning genom att trimma alla leksaker.

Vid det laget som BF2 kom ut hade dock verkligheten komm ifatt serien - det primära gameplayläget som hela spelserien bygger på, "conquest", misslyckas gravt med att få folk att samarbeta mot ett gemensamt mål. Spelen saknar den laganda och tävlingsinriktning som gjord counter-strike tidlöst. Ingen bryr sig om att spela bra, man blir ändå inte straffad personligen när man går och dör.
Samtidigt är det så lätt att få en missil från en helikopter i skallen utan att man spelat dåligt och förtjänat det.
I mina ögon så är hela grundkonceptet som BF-spelen bygger på riktigt dåligt. Detta skulle de behöva göra:

1. Straffa folk PERSONLIGEN när de spelar kasst Att få vänta/förlora utrustning är ypperliga straff. Ta bort den kollektiva bestraffningen, spelarna skiter ändå i varandra.

2. Belöna folk när de gör bra saker för laget. belöna dem personligen. Utrustning är bra belöning.

3. Ge inte bort de häftiga leksakerna till de som springer fortast. Ge bort dem till de som gör bra saker för laget.

4. Ta bort alla spam-vapen som gör det omöjligt att skydda sig. Om man är tillräckligt bra på att smyga/undvika skott så ska man inte få stryk av nybörjare.

asso gå och spela wow elelr något du har ju totalt noll koll på läget pojken lilla

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tysonayt:

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Själv tycker jag att BF2 var välgjort, men ack så tråkigt - och det är ju trots allt underhållning som spel handlar om.

BF1942 var skoj när det kom ut eftersom det erbjöd en sandlåda av roliga leksaker. Desert Combat gav en nytändning genom att trimma alla leksaker.

Vid det laget som BF2 kom ut hade dock verkligheten komm ifatt serien - det primära gameplayläget som hela spelserien bygger på, "conquest", misslyckas gravt med att få folk att samarbeta mot ett gemensamt mål. Spelen saknar den laganda och tävlingsinriktning som gjord counter-strike tidlöst. Ingen bryr sig om att spela bra, man blir ändå inte straffad personligen när man går och dör.
Samtidigt är det så lätt att få en missil från en helikopter i skallen utan att man spelat dåligt och förtjänat det.
I mina ögon så är hela grundkonceptet som BF-spelen bygger på riktigt dåligt. Detta skulle de behöva göra:

1. Straffa folk PERSONLIGEN när de spelar kasst Att få vänta/förlora utrustning är ypperliga straff. Ta bort den kollektiva bestraffningen, spelarna skiter ändå i varandra.

2. Belöna folk när de gör bra saker för laget. belöna dem personligen. Utrustning är bra belöning.

3. Ge inte bort de häftiga leksakerna till de som springer fortast. Ge bort dem till de som gör bra saker för laget.

4. Ta bort alla spam-vapen som gör det omöjligt att skydda sig. Om man är tillräckligt bra på att smyga/undvika skott så ska man inte få stryk av nybörjare.

Spela project reality om du ska klaga så jävla mycket..

word nollkollo

Medlem

Jösses, det känns som ett desperat försök av EA och dice att återta multiplayertronen. Bilden på soldaten hade ju lika gärna kunnat vara en TF2-engineer i WWII-mundering. Jag älskar TF2, och har älskat BF2, men en gratis efterapning behövs inte enligt mig.

Medlem

Vad har alla fått TF2 ifrån?
TF2 är ju för tusan Quake mer eller mindre, rocket o grenadejumps hit o dit.
Det enda jag kan se TF2 o BFH har tillsammans är grafiken och kanske att man ska ta över baser.
Jag säger det igen.. BFH ska inte ta över TF2. Jag gissar på att det kommer bli BF a la Tomb Raider-spelsätt. Att man ser 3e person och siktar m.m. på samma sätt, sen lär det vara BF-spelsätt som vanligt.

Medlem
Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Oxide:

Gameplay går före realism, se BF2 som ett exempel på hur man INTE ska göra...

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Du måste älska att flyga och exploatera dålig kod.

Nej BF2 är skräp för det mesta, enda gångerna det är kul är på en karta utan attack chopper och jets. Menar inte inf. only servrarna dom är ett patetiskt bevis på hur fel spelet är. Och w00t betyder inte "what" haha...

Medlem
Skrivet av Oxide:
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Oxide:

Gameplay går före realism, se BF2 som ett exempel på hur man INTE ska göra...

w00t, BF2 var ett praktexempel på hur spel ska vara, dock förstördes det av en rad patchar.

Du måste älska att flyga och exploatera dålig kod.

Nej BF2 är skräp för det mesta, enda gångerna det är kul är på en karta utan attack chopper och jets. Menar inte inf. only servrarna dom är ett patetiskt bevis på hur fel spelet är. Och w00t betyder inte "what" haha...

Om du inte gillar flygplan så kan du spela på Battlefield Gotland 07.. Kör Road To Jalalabad 24/7.. vilket är den roligaste banan i BF2 i mitt tycke iaf..
Mycke infantry/närstrider i staden.
Samt en hel del tanks..

Skrivet av tysonayt:

1, vilken "kollektiv bestraffning" snackar du om i BF?

2, belöningar finns i BF2 i form av vapen och i BF2142 av vapen och annat smått och kul.

3, hur hade du tänkt dig att man skulle veta vilka som gjorde taktiska saker och inte bara sprang snabbast eller bombade skiten ur alla i flygplan?

4, måste hålla med om att vapen som G36E och igentligen alla inlocks i BF2 borde bort, man ska skaffa en klan, köra matcher, spela det RIKTIGA BF2, pulicplay är bara en liiiiten del av spelet.

1. Vad händer när man dör? Vad händer när man misslyckas med att skydda flaggor? Laget förlorar tickets - "biltjetter" för att få respawna. Lagets kollektiva samling av extraliv töms.
Jämför med CS, där har du personlig bestraffning på hög nivå. Suger du så får du vänta till nästa runda, därför är man lite mer angelägen om att spela bra. Jag säger inte alls att BF2 ska härma detta system, jag vill bara ge ett exempel på när personlig bestraffning fungerar som det ska.

2. Du pratar om unlocks, vapen som man låser upp mellan spelomgångarna. Jag pratar om belöningar som utdelas medan en spelrunda pågår.
Återigen, jämför med CS. När du utför en uppgift som tar laget närmare seger så får du pengar som du kan köpa bättre vapen för. Belöning i samma mening finns inte i BF2 (eller tidigare bf-spel).

3. Problemet som du presenterar bevisar bara min punkt ytterligare. Dagens poängsystem utdelar inte poäng till folk som gör smarta, taktiska saker för laget. Det utdelar poäng till folk som rapar fiendens spawnpoints med helikoptrar. Vad jag menade med denna punkt är att tillgång till ett fordon är en ypperlig belöning för någon som spelar bra. I dagsläget ges de bort till de som campar vid fordonsspawnen. Om man campar i basen istället för att ta flaggor så ska man bestraffas, inte belönas.

4. Min punkt här handlade egentligen om att oavsett hur skillad spelare man är så finns det inget sätt att skydda sig om man spawnar sekunderna innan en missil från en helikopter slår ner mitt i spawnpunkten och dödar alla. Att dö och bli bestraffad trots att man inte gjort sig skyldig till något misstag är bara riktigt dålig speldesign.

Skrivet av xarl:

asso gå och spela wow elelr något du har ju totalt noll koll på läget pojken lilla

Det är "stora" för dig, lilla skolpojk.

Skrivet av n0llk0ll0:

Spela project reality om du ska klaga så jävla mycket..

Jag vill inte ha realism. Spel ska vara 100% fokuserade på att vara roliga, om realism konfliktar med detta så ska reslismen prioriteras bort.

Det jag efterfrågar är spelmekanik som får folk att spela fokuserat tillsammans mot ett gemensamt mål istället för att lalla omkring på egen hand. Men utan att det blir så dretjobbigt att kordinera att folk inte pallar anstränga sig.

Medlem

Nån annan som får retrovibbar av Codename Eagle? Kan nog bli kul detta!

Medlem

Har svårt att tro att EA såg på TF2 och ansåg att det borde apas efter, med tanke på att spelet går beta innan sommarn, vilket borde innebära att dom hållt på ett tag med spelet.

Och det där med att grafiken ser ut som det hör hemma på en gameboy... ja det var väl det som var tanken... att det ska kunna spelas på lowend datorer. Eejit.

1
Skriv svar