Nyfiken på våra referensramar?

Robot
Nyfiken på våra referensramar?
Inaktiv
Nyfiken på våra referensramar?

Lite reklam, eh?


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

Har nästa en precis likadan dator. 8)


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Använder varenda recensent den här utrustningen?

Medlem
Skrivet av Maladict:

Lite reklam, eh?

Näääääääh!
Jag var lite hygglig och följde länkarna så fz får 0,3 öre att leka med. Fast man kan komma billigare undan om man plockar ihop en egen burk.
Det är dessutom kuligare


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Antar att det där är den nya testdatorn? För såvitt jag vet har ni använt bra mycket sämre grejor på speltest förr.

Medlem

Endera bara reklam, eller så ville ni bara skryta =P


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

Roligare om frilansarna skrev om sin utrustning imo.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Borde inte eran recensionsutrustning motsvara en standardutrustning hos spelarna?

Jag känner då ingen som har en sån pass kraftig dator för att spela. Jag hoppas att ni har en mindre kraftig burk som ni använder som referens för spelens krav på hårdvara.


signatur

// Ukiome

Medlem

VAD HAR DETTA MED SPEL ATT GÖRA?!

Skrytmånsar...

Medlem

haha rofl!!! quad core processor? Haha känner ingen som har en sån dator hehe aja funkar nog bra för dem mera krävande spelen men njaa det känns inte som den vanligaste gamer burken, men o andra sidan blir man lite sotis av o läsa specsen också

Medlem

De testar ju bara spel, spelar väl ingen roll om de har en dator för 10, 30 eller 50 000kr. De gör ju inga FPS tester på vanliga recentioner, tycker det är skoj att se vad de testar med för maskiner

Medlem
Skrivet av ace84:

haha rofl!!! quad core processor? Haha känner ingen som har en sån dator hehe aja funkar nog bra för dem mera krävande spelen men njaa det känns inte som den vanligaste gamer burken, men o andra sidan blir man lite sotis av o läsa specsen också

Mjo, jag har! Quad-Core, 4Gig DDR2, Geforce 8800 640Mb, nästan precis som testdatorn Fick hem den för några veckor sedan, fungerar superb, btw fin reklam för komplett

Inaktiv

Oj, sponsring...

Medlem

Lite smått sliskigt. Lämnar en sådär lagom dålig smak i munnen. Inte för att jag inte förstår anledningen, men det känns ändock en aning sliskigt.

Komplett köper jag inte från längre, dock. En gång i tiden kändes priserna riktigt fördelaktiga, men av någon anledning är Datorbutken.com mer prisvärda nu. Beställde en uppgradering till min dator därifrån häromdagen som gick på 9 500 kronor. Samma komponenter gick på ungefär 12 000 kronor hos Komplett.

Gick säkert att sänka ytterligare en tusenlapp om jag hade letat i diverse andra butiker online, men man måste ju dra sin gräns någonstans.

Å andra sidan. Vem bryr sig om vad jag har att säga om detta? Knappt att jag själv orkar skriva om det..

Medlem

Så länge filarkivet och hemsidan är gratis får dom göra hur mycket reklam för komplett.se dom vill, hellre det än fileplanet.com stuk på sidan.


signatur

Working as intended.

Medlem

Hehe. Reklam ftw. Nog för att jag inte tror att fler kommer köpa från komplett ändå, men.

Hoppas att ni testar spelen på sämre datorer också.

Medlem

Jag förstår att ni måste göra reklam för sakerna när ni får dem gratis så grattis till de nya leksakerna.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Redaktör

Vi informerar alltid om hårdvaran i de datorer vi testar spelen med. Numera har vi tillgång till en duktigt kraftfull testmaskin på redaktionen, extremt krävande spel kommer testas på den så att ni får veta vad som krävs för att köra dem med de högsta inställningarna. Givetvis testar vi även med klenare maskiner, precis som innan. Som synes på infosidan samsas Komplett-burken med en mindre kraftfull referensdator.

Förstår för övrigt inte vad vissa klagar på. Tidigare har det kommit klagomål på att vi testat med för klena burkar...


signatur
Antikvitet

For the love of Shub, kom in i matchen. Det är självklart att vi tar oss tid och plats att ge kudos till de företag som sponsrar oss med utrustning. På så sätt kan vi använda våra pengar till att köpa mer material från våra strålande frilansare, i stället för att ägna dem åt att köpa ny testutrustning. Sedan rör det sig väl om läsarinformation till ungefär 10%.

Vi kommer i huvudsak försöka att testa pc-spel på speldatorn, men vi har även en alternativ testdator med sämre spec, samt våra arbetsdatorer, att jämföra med. När en frilansare har testat ett spel och gjort det på sin egen dator kommer specifikationen att skrivas ut även i fortsättningen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ge mig den komplett.se datorn ;>.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

jag har bättre tv

Medlem

Jag har mycket bättre högtalare, om det nu är de där högtalarna som används.

EDIT: Det är dessa som jag kör med http://www.fynda.se/index.php3?prodid=561

Om FZ skryter med sina grejjer så kan jag också göra det.

Inaktiv

Kan ni inte testa wwiionline med den där datorn och kolla om ni får upp mer än 30 fps. (Det verkar vara ovanligt att folk får det alltså )


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Shock, har ni alla fått en varsin dator (eller kanske pcspelsrecensenterna främst) eller har ni bara 1 på kontoret eller hur gör ni? Och när fick ni prylarna?

Trevligt iaf med lite rejäla grejer. Spel ska köras på högsta inställningarna ifall man ska få en bra bild av spelet.. bokstavligt talat

Inaktiv
Skrivet av John:

For the love of Shub, kom in i matchen.

"Vänd på hjälmen, släpp sargen, ta av dig trosorna och kom in i matchen".

Ja, jag gillar hockey. 8)

Antikvitet

Katana: Vi har testutrustning i ett speciellt för ändamålet avsett rum på förlagskontoret.

Jag tycker alla följer Mankos exempel och använder den här tråden till att skyta om sin gaminggear!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Katana: Vi har testutrustning i ett speciellt för ändamålet avsett rum på förlagskontoret.

Jag tycker alla följer Mankos exempel och använder den här tråden till att skyta om sin gaminggear!

Gamingrum <3 låter härligt

Skryt ftw, E6600 @ 2.7GHz, 8800GTX, och sist men inte minst (iaf inte namnet :0~)
Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition

vad vinner jag?

Medlem
Skrivet av stardust:

Kan ni inte testa wwiionline med den där datorn och kolla om ni får upp mer än 30 fps. (Det verkar vara ovanligt att folk får det alltså )

haha

Medlem

Är väl bättre att de spelar på en burk som kan göra liren rättvisa än att det blir som med vissa personer som sågar ett spel bara för att dem förvänatde sig att deras trötta 2år gamla datorer skulle klara av det på max grafik

12
Skriv svar