Uppdaterad: Inga fler Battlefield 2-patchar?

Robot
Medlem
Uppdaterad: Inga fler Battlefield 2-patchar?

/me förutspår en strid ström av Dice-whine och kommentarer om mjölk


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Typisk av EA att inte bry sig om sina andra spel. Är förvånad att C&C 3 har fåt så många patchar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så har det alltid varit, patcha det nya spelet men inte det äldre.
Två ÅR är ingenting, ett jädra skämt att bara låta spelet ligga.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Men c&c3 kom efter bf2142 så det är nog därför...snart försvinner väl bf2142 och det blir bara c&c.

Det här var faktiskt jävligt irriterande - inte för att jag är något extremt bf2 fan, men det händer man spelar det ibland dock.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jaha där kom det,, då kan man lika gärna slänga bf2 stämmer detta då kommer jag slå sönder min skiva och aldrig mer köpa ett ea spel.

Inaktiv

Besvikelsen är enorm!:(

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jaha där kom det,, då kan man lika gärna slänga bf2 stämmer detta då kommer jag slå sönder min skiva och aldrig mer köpa ett ea spel.

Vadå? Måste du slänga den om detta stämmer? Du verkar ju spela det nu, det funkar ju som det är även om man hade velat ha fler patcher


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blizzard patchar fortfarande Star Craft som är nära 10 år. Dåligt av DICE/EA att inte fortsätta med BF2, det är ju fortfarande mängder av människor som fortfarande spelar det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

äääh är inget spec som behöver patchas ändå så. Hade kunnat lira vanillaversion fortfr. no problemo

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jaha där kom det,, då kan man lika gärna slänga bf2 stämmer detta då kommer jag slå sönder min skiva och aldrig mer köpa ett ea spel.

Varför ska du straffa EA, när det är DICE som inte orkar patcha sina spel?

När det gäller BF-serien har DIce fallit i mina ögon och inte EA, Jag förstår inte all denna "Hata EA för de tjänar mycket pengar och är onda" whine ?

Medlem

Ångrar nu att jag köpte BF2142, kommer nog inte att köpa ett Dice-spel igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av SWEBarb:

Jaha där kom det,, då kan man lika gärna slänga bf2 stämmer detta då kommer jag slå sönder min skiva och aldrig mer köpa ett ea spel.

Varför ska du straffa EA, när det är DICE som inte orkar patcha sina spel?

När det gäller BF-serien har DIce fallit i mina ögon och inte EA, Jag förstår inte all denna "Hata EA för de tjänar mycket pengar och är onda" whine ?

DICE jobbar under EA nuförtiden om du inte visste det. Det är inte längre DICE som bestämmer vad som ska arbetas på och vad som ska släppas, allt kontrolleras av EA.

Nu är det så att EA inte vill lägga fler resurser på BF2 och stryper därmed budgeten för det projektet.

Så jo, EA är onda. Sen kan man diskutera hur vida det var bra eller dåligt att de lät sig köpas upp men det hör inte hit.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Blizzard släppte en patch till Starcraft för ett tag och så ska det vara. Fast EA vill bara ha pengar och struntar i sinna kunder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

men hur fungerar det då? SIst jag testade så gick det väldigt trögt i vista, men det kanske inte är BF2s fel?

Men när jag körde i xp så såg jag inga buggar. Funkade ju kanon.

KoP
Medlem

spela roll.. runkar fint iaf.. dessa patchkåta människor..

Medlem

ja kan inte starta mitt bf 2 special forces, först fick ja nån shader pop up när ja startade spelet och sen krashade det och nu senast ja försökte köra det så fastnar den på grafik justeringen när man ska starta en map på 50-60 % är det nån som vet hur man fixar det?

Medlem
Skrivet av KoP:

runkar fint iaf

Freudiansk felskrivning?

Jämföra Starcraft 2 med BF2 är lite som att jämföra en Volvo 140 med en Volvo V70. Starcraft är ett 10 år gammalt spel med 10 år gammal teknologi, Blizzard behöver säkert inte engagera mer än 2-3 personer i ett par dagar för att patcha nåt i det. BF2 stödjer 64 spelare, har både server och klient-del i olika OS, massa trasslig nätkod, jättelik grafikmotor och en väldig massa annat mök, vilket gör det oändligt mycket trixigare och dyrare att patcha. Dessutom, som sagt, bara gnälla för gnällandets skull är det tragiskt att ni gör, vad finns det för specifika fel i BF2 som gör att det absolut inte går att spela nu?

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Blizzard släppte en patch till Starcraft för ett tag och så ska det vara. Fast EA vill bara ha pengar och struntar i sinna kunder.

Om ett företag struntar helt i sina kunder har dom snart inga kunder kvar, så tror inte att det där stämmer helt och hållet.

Medlem

dice är bice och gör python utan H spel, alla vet att såfort quakewars släpps kommer ingen komma ihåg vad BF2142 ens var för något

Inaktiv

big fckn suprise det var då...

Medlem

Löjligt med tanke på att BF2 fortfarande säljer bättre än BF2142, och dessutom är större.


signatur
Bt
Medlem

Old news och knappast oväntat.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Skippa Battlefield 2142 och satsa på Battlefield 2, säger jag.
Men det är ju bara min personliga åsikt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Påtal om det - vart kan man köpa lagliga serie nummer till bf2/bf2142?? Tänkte fixa dom 2 spelen till min sambo men vill inte ha fler skivor liggandes.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

haha...jag har nästan gett upp bf2
1...min dator klarar knappt av det..
2...det är för jävla lätt att fuska


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

har bf2 enbart för de moddar som är på väg in. Tänker på Forgotten Hope 2 bland annat

Skrivet av Ankh:

Påtal om det - vart kan man köpa lagliga serie nummer till bf2/bf2142?? Tänkte fixa dom 2 spelen till min sambo men vill inte ha fler skivor liggandes.

Köp spelen, släng skivorna Tror inte marknaden för enskilda cd-keys är särskilt stor.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Köp spelen, släng skivorna Tror inte marknaden för enskilda cd-keys är särskilt stor.

¨

Njae..jag vet att inom mmorpg så är det väldigt stort - problemet är att jag inte kan slänga något jag köpt är för snål för det!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Tror inte heller det kommer komma några nya till BF2, en ny är ju påväg till skitspelet BF2142, vilken jälva katastrof det var... så jävla dött. Som clanspelare i BF2 tycker jag att buggarna och dyl måste bort, men snart kommer ju QW, så kan man skit i bf2 med sin hitboxbuggar, delay, randomaim, buggar, glitchar... GJ DICE [/ironi]

12
Skriv svar