Medlem
Skrivet av bastard:

Var det verkligen norska Tekno? Var det inte den svenska tidningen High Score?

Det stämmer att det var High Score som spårade ur med massa porrmultimedia och annat.

Tekno är och förblir en av de allra bästa datortidningarna som funnits i Sverige (och Norge). Mycket synd att den lades ned.

Medlem

Spelade bara 2an, men det är fan ett av de bästa spelen jag lirat!

Medlem

Mycket trevligt spel, har någon slags collectors edition med medföljande musmatta (användes faktiskt ganska nyss) och en nyckelring för bilnycklarna

Medlem

Aahh...Carmageddon...Nostalgi! Hade mycket roligt i detta och Carmageddon2 8)

Hoppas dom någon gång kommer göra ett nytt Carmageddon!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Skaffa ett PSP och vänta till i sommar....


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

[quote=gurkoz]
Saker som de äldre tanterna med rulator som ständigt upprepade meningen "I was in the war" var ju bara guld.
quote]

Va? Skulle det föreställa att det var fotgängarna som sa det?

Jag trodde att det var Max själv som skrek det när han körde över folk för att det liksom skulle rättfärdiga hans betéende på något sätt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Va? Skulle det föreställa att det var fotgängarna som sa det?

Jag trodde att det var Max själv som skrek det när han körde över folk för att det liksom skulle rättfärdiga hans betéende på något sätt.

Nu när du säger det låter det lite ologiskt att tanterna skulle säga något sådant.

Medlem

2an var ju riktigt grym tycker jag

Inaktiv

Carmagedon 2 var det som jag spelade mest, en riktig klassiker!

Medlem

I mitt tycke så var tvåan bäätre än ettan (Vilket är rätt sällsynt)
Men ettan har ändå sin plats i hjärtat.

Hoppas bara att om dom tar sig i kragen och fortsätter på C4, att dom inte gör det likt TDR2000...som för övrigt jag skulle vilja stryka ur historieböckerna och låtsas som det var en mardröm.

Inaktiv

Oj vad bra spel, men som några sa är 2an att föredra. Samma sak men snyggare och mycket bättre

Medlem

heltskönt spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Det var så jävla kul!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så jäkla äg. Spelade ettan som en tok och om jag inte missminner mig så var det ett av dom första spelen jag lirade med mitt Voodoo-kort...sexigt värre på den tiden

Medlem

Underbart SPEL! Fysiken klår faktiskt nya bilspel idag!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

För mig som förlorat en familjemedlem i en bilolycka är ett spel som Carmageddon bara äckligt. På nåt perverst sätt är sadism upphöjd till norm idag.

Medlem

Har för mig att jag har fått Glide versionen att funka i Windows XP med denna Glide emulator http://dege.freeweb.hu/, den har stöd for DOS och Windows spel som använder glide.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av bastard:

Var det verkligen norska Tekno? Var det inte den svenska tidningen High Score?

Det stämmer att det var High Score som spårade ur med massa porrmultimedia och annat.

Tekno är och förblir en av de allra bästa datortidningarna som funnits i Sverige (och Norge). Mycket synd att den lades ned.

High score var ju kung, saknar den tidningen, men de kunde ju skippat porren helt klart. Carmageddon rockade fett, köpte både ettan och tvåan. Tyverr lånae jag ut dem och de kom aldrig tillbaka sen


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ett toppen spel.. Synd att det inte görs spel i dessa klasser nu förtiden

Medlem

För er som inte sett filmen Death Race 2000 än, gör det. Har aldrig skrattat så mycket åt Sylvester Stallone!

http://www.imdb.com/title/tt0072856/

edit: Väldigt blodig film med mycket onödigt våld. Hittade en härlig trailer till filmen också:
http://www.youtube.com/watch?v=7nOzryCfkbc

Medlem

Lirade igenom hela Carmageddon 1, man unlockar ju ALLA BILAR när man klarat hela skiten! Fett kul att bränna runt med den 6-hjuliga fläskiga polisbilen osv.

Carmageddon 2 är dock det bästa bilspelet jag någonsin lirat, älskar fysikmotorn som trots sin ålder fortfarande spöar skiten ur allt som finns just nu. Finns inte många spel där man kan, efter en något felbedömd kurva, råka powerslida rätt in i en stolpe och få bilen antingen klyvd på mitten eller formad som ett U så man bara kan åka runt i en cirkel (tills man reparerar).
Finns ju heller ingen skönare känsla än att lyckas komma bakom en annan bil och trycka på så denna klyvs mot ett hushörn eller en betongsugga med en FET SMÄLL!

Carmageddon TDR 2000 var nog min livs största besvikelse, inte samma utvecklare och då går det som det går.

Hoppas det kommer ett nytt Carmageddon som använder typ Unreal 3-motorn eller dylikt med stöd för ett fysikkort för att få riktigt realistiska krockar.
DET ÄR FÖR LITE GIBBING I DAGENS SPEL!

Medlem

Kommer ihåg High score och det där med mjukporren, det var extremt kasst egentligen. Jag tyckte att Interface var en bra speltidning för övrigt, den hade glimten i ögat. Vad hände med den?

Måste hålla med flera ovanstående i det att det borde göras fler spel med fysik som denna. Den är byggd för att ha kul, inte för att vara hyper-realistisk (som ju är oerhört tråkigt att se på då det gäller bilar, iaf för mig).

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av SID 6.7:

Va? Skulle det föreställa att det var fotgängarna som sa det?

Jag trodde att det var Max själv som skrek det när han körde över folk för att det liksom skulle rättfärdiga hans betéende på något sätt.

Nu när du säger det låter det lite ologiskt att tanterna skulle säga något sådant.

Jag tycker själv det känns mer logisk för en gammal tant att säga att hon var med på krigstiden. Speciellt med den rösten som det var. Har för mig man kunde stanna framför en av dessa och de upprepade detta hela tiden. Men jag kan ha fel.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Oj oj oj, Carmageddon, här snackas det minnen. Finns inget roligare än att sladda igenom en folkmassa med Electric blue.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Carmageddon har nog den grymmaste intro-filmen av alla spel:
Carmageddon Intro Film

Musiken till Carmageddon är helt underbar (dock är det dåligt kvalité på ljudet här):
Carmageddon gameplay video

Carmageddon med Doom-musik

Slänger in en Carmageddon 2 film. Har aldrig spelat 2:an p.g.a. att jag då hade en så dålig dator :(:
Carmageddon 2 Film


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Ingen annan som undrar varför i hela världens namn man recenserar ett 10 år gammalt spel?
Måste ju finnas bättre saker att skriva om!


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

HAPPY HAPPY JOY JOY.......
oh minnen som dök upp nu, ska tamefan ta å installera å köra lite,,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av The Slayer:

Ingen annan som undrar varför i hela världens namn man recenserar ett 10 år gammalt spel?
Måste ju finnas bättre saker att skriva om!

Betvivlar jag. =P

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Har aldrig spelat 2:an p.g.a. att jag då hade en så dålig dator

Då ska du se till att skaffa det, jag lirade 2'an så sent som ett halvår sen, fortfarande lika jävla kul alltså.
Ladda inte ner det utan köp det, då får du med den sköna bakgrundsmusiken med Iron Maiden. Så jävla UNDERBART SPEL!!!!!!

Medlem

lirat ettan yterst lite, men tvåan! Det lirade jag som en tok, det var hur kul som helst

tyckte det var skit svåt spel, medans min kompis inte alls tyckte det. iallafall det visade sig efter att jag hadde klarat det kört på det svåraste, och inte det lätaste, varför kan inte eazy heta just eazy och inte "thats your cat thats drive" tex.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar