John Romero - "modifikationer förstör branschen"

Medlem
Skrivet av Szerran:

Med rådande logik så borde ju spel som CS ha MA rating för att folk KAN spraya diverse pixelerade könsorgan på väggarna. Har sett en och annan tutte också.

Fast det här handlade väl om att brösten redan fanns med på cdn osv, men ändock så är det ju så att jag förstår åt vilket håll du menar.

tycker dock det är rätt töntigt.. hur många killar i 15-årsåldern har INTE sett ett bröst eller liknande?

Medlem
Skrivet av Doed:
Skrivet av Szerran:

Med rådande logik så borde ju spel som CS ha MA rating för att folk KAN spraya diverse pixelerade könsorgan på väggarna. Har sett en och annan tutte också.

Fast det här handlade väl om att brösten redan fanns med på cdn osv, men ändock så är det ju så att jag förstår åt vilket håll du menar.

tycker dock det är rätt töntigt.. hur många killar i 15-årsåldern har INTE sett ett bröst eller liknande?

Även yngre har såklart sett bröst. om dom får spela sånna spel, så har dom säkerligen en TV också

Medlem

Ja, så fort det kommer en olämplig mod till ett spel så förstör ALLA modifikationer ALLA spel.
Jag tycker han gråter över ingenting.
Det finns jättemånga bra modifikationer som senare blivit lika bra spel som man kan köpa i butik.

Medlem

Det är samma sak i ALLA spel...

Så fort det är naket = :evil:
Kan man klubba ihjäl folk =

Att något helt naturligt är värre än att slå ihjäl folk, tycker nog många med mig är väldigt konstigt... Men vad jag tycker är mer underligt är att ingen gör något åt det.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Modifikationer - "Branschen förstör John Romero"

Förstör - Branschen modifierar John Romero

Skrivet av MacCoy:

ska man göra ett spel så ska man absolut inte ha några kvinnor med i spelet

Men då får du feministmaffian efter sig som lägger torskhuvuden i din säng för att du är mansgris och inte har med kvinnor

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Att något helt naturligt är värre än att slå ihjäl folk, tycker nog många med mig är väldigt konstigt... Men vad jag tycker är mer underligt är att ingen gör något åt det.

Jag tycker det är helt naturligt att slå ihjäl folk.

Inaktiv

Nakenmoddar har ju funnits så länge jag kan minnas, så jag kan inte förstå att dom börjar sätta åldergräns på sånt nu för tiden. Vad är det som gör lite naken hud så farligt idag?

Fan... det första man gör efter att ha föds är att leta sig efter mammas tutte!! Ganska bra anledning för att inte ha åldersgränns alls!

I sverige har vi tryckfrihets-grundlagen så usa's åldersgrännser på spel gäller väll inte i här?

Inaktiv

Jag yrkar på att sätta 18 års åldergräns på all form av pennor och papper. Tänk om någon ritar ett bröst på ett a4!

I princip alla har dessutom sugit på bröst ett antal månader som barn men så fort de visas i media så är det livsfarligt för barn att se dom.

Medlem

# Romero har så klart helt rätt i det han skriver.

# Hela det amerikanska samhället är uppbyggt på en annan grund än våran, att säga att de har fel och vi rätt när det gäller hur man märker spel efter vad det är för innehåll är helt fel, även "vi" ser hårdare på starkt sexuellt innehåll än våld. Sedan, vi har egna bestämmelser för hur spel skall märkas, vi påverkas inte av ESRB. Dessutom är Ob fortfarande ratat som 16+ i EU.

Skrivet av Orrefan:

Nakenmoddar har ju funnits så länge jag kan minnas, så jag kan inte förstå att dom börjar sätta åldergräns på sånt nu för tiden. Vad är det som gör lite naken hud så farligt idag?

Fan... det första man gör efter att ha föds är att leta sig efter mammas tutte!! Ganska bra anledning för att inte ha åldersgränns alls!

I sverige har vi tryckfrihets-grundlagen så usa's åldersgrännser på spel gäller väll inte i här?

Hur många år extra sög du på de där brösten egentligen... Vad har tryckfriheten med åldersgränser på spel att göra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Han är söt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

# Hela det amerikanska samhället är uppbyggt på en annan grund än våran, att säga att de har fel och vi rätt när det gäller hur man märker spel efter vad det är för innehåll är helt fel, även "vi" ser hårdare på starkt sexuellt innehåll än våld. Sedan, vi har egna bestämmelser för hur spel skall märkas, vi påverkas inte av ESRB. Dessutom är Ob fortfarande ratat som 16+ i EU.

Hela det nazistiska samhället i tyskland var också uppbyggt på en helt annan grund än vårat, att säga att dom har fel och vi har rätt när det gäller om man får gasa ihjäl judar är helt fel. Och sen klassas inte ett par tuttar som "starkt sexuellt innehåll".

Medlem

Vet inte varför. Men jag tänker direkt "counter-strike"
Spelet som började som en mod, och idag är ett av dom mest spelade spelen.

Medlem
Skrivet av hansen:

Vet inte varför. Men jag tänker direkt "counter-strike"
Spelet som började som en mod, och idag är ett av dom mest spelade spelen.

Och vad är din poäng?

Medlem

Vet inte riktigt.
Men jag menar, hur kan "mods" i sitt rätta namn förstöra branschen när dom som moddar VERKLIGEN vet vad folket vill ha.

Medlem

Jag håller med John Romero. Han har helt rätt i vad han skriver, speciellt om man läser hans andra inlägg.

Om lille Kalle spelar Oblivion och det helt plötsligt dyker upp ett par nakna bröst så är det helt enkelt för att lille Kalle själv valt det. Det kommer ingen svart liten man med underlig svans om natten och installerar diverse mods i lille Kalles dator.

Jag blir så förbannad när jag ser hur man försöker smutskasta mitt och många andras favoritmedium på detta viset. Spelutvecklare och spelutgivare bevakas under lupp för minsta lilla felsteg som de kan tänkas begå. Här griper man verkligen efter halmstrån och allt man kan använda mot spelindustrin förstoras upp något otroligt, förvrängs och framställer spelutvecklare som Satan själv.

Visst finns det mycket skit även i spelbranchen, varesig det handlar om osmakligt innehåll eller irriterande buggar. Det ska jag inte sticka under stol med. Men, även skit måste ha rätt att existera och de som vill rulla sig i den ska också få göra det. Skillnaden mot andra medium är väl att just dessa skitspel får representera hela branchen istället för de mästerverk som borde göra det. Det har producerats bra mycket mer skräp av till exempel filmindustrin, men det är ingen som skulle drömma om att dra alla filmer över en kam på grund av det.

Medlem

Äh som vanligt massa liv över en skitsak!

Medlem
Skrivet av hansen:

Vet inte riktigt.
Men jag menar, hur kan "mods" i sitt rätta namn förstöra branschen när dom som moddar VERKLIGEN vet vad folket vill ha.

Det vet de inte, 90% av alla som skapar och jobbar med moddar gör det för att det är saker de själva vill ha, vill förbättra eller ändra på, inte vad alla andra vill. Nakenmoddar är ju ett ganska bra exempel på en typ av mod som ingen bryr sig om i det stora hela eller vill ha, men de kommer alltid, det är få som använder dem men de får mycket publicitet pga just att det är nakenmoddar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

De går helt objektivt efter vad som finns på skivan - brösten fanns där, alltså tar de med det i bedömningen nu när det hittats. De har dragit gränsen där för att få en helt objektiv bedömning av vad som ska tas med och inte.

Kanske man vid level 99 och efter att ha spelat 500 timmar precis, går ut mitt i skogen och dansar fågeldansen, teleporteras till Blåkulla med nakna kvinnor dansandes runt dig, dyrkandes din ultimata nördhet? Det är knappast något som ens en tusendel av de som spelar kommer att uppleva, men hur vet ESRB att något sånt inte kommer att hända?

Därför är det bra att de helt objektivt kör med parollen att finns det med på skivan ska det tas med i bedömningen. Sedan hur de värderar det hela är en annan fråga.

Men i detta fallet var det inte alls så. Du kan spela hur många timmar som helst och klara precis allt i Oblivion utan att se en enda tutte för det finns inga i orginalutförandet.

Inte heller vet ESRB om något snusk kommer att hända i NHL 2006 när man vinner Stanley Cup för elfte gången. Knappast många som har gjort det eller hur?

Skrivet av teX:

Men i detta fallet var det inte alls så. Du kan spela hur många timmar som helst och klara precis allt i Oblivion utan att se en enda tutte för det finns inga i orginalutförandet.

Inte heller vet ESRB om något snusk kommer att hända i NHL 2006 när man vinner Stanley Cup för elfte gången. Knappast många som har gjort det eller hur?

Angående ditt sista exempel så nej, därför går gränsen vid att det som finns med på skivan tas med i bedömningen. Rakt av och torrt.

Och angående det första så vet inte ESRB det. Återigen, objektiv bedömning av vad som finns på skivan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av hansen:

Vet inte riktigt.
Men jag menar, hur kan "mods" i sitt rätta namn förstöra branschen när dom som moddar VERKLIGEN vet vad folket vill ha.

Det vet de inte, 90% av alla som skapar och jobbar med moddar gör det för att det är saker de själva vill ha, vill förbättra eller ändra på, inte vad alla andra vill. Nakenmoddar är ju ett ganska bra exempel på en typ av mod som ingen bryr sig om i det stora hela eller vill ha, men de kommer alltid, det är få som använder dem men de får mycket publicitet pga just att det är nakenmoddar.

Ursäkta å det ödmjukaste för offtopic, men HEJ HIPSHOT!!!

Medlem

Om man blir tvungen att ladda ner pr0n_patch.exe som lägger in/låser upp "olämpligt innehåll" så är det ju i princip samma sak som att ladda ner pr0n.gif... eller?

Tror inte heller att "barnet" som spelar ett spel där man springer runt och själ/mördar får sitt liv förstört av att en liten tutte tittar fram....

"människor med för mycket lön och för lite/onödiga arbetsuppgifter förstör branchen"


signatur

shortbow.gif

12
Skriv svar