Inlägg av Spooner

Inlägg som Spooner har skrivit i forumet

Skrivet av svanfors:

vore trevligt med en liten inforuta vilka plattformar spelet finns till

Finns enbart till Windows just nu

Och yaaaay! Det här mina polares spel, så himla glad för deras skull

Skrivet av Sickness666:

Väldigt synd att character trait: Stronk female ska få ta så mycket plats.

Jag hade prenumererat till betan via Google Play Store, och den avtäcktes igår!

Observera dock att nedladdningen av betan inte är synonymt med att du får spela, du kommer få gå igenom tutorialen och sen så står det att du får vänta på en notifikation (står inte email-notifikation utan enbart notifikation) på att få spela

Noice! Bara fyi, CD Projekt och inte CD Project

omgomgomg, fråga: är det kopplat till gamla Prey på något vis? storymässigt eller annat?

När man lider av något försämrat färgseende

Då var det dags igen

omgomgomgomgomgomgomgomgomg

Skrivet av mantis87:

dom har med winged hussar i trailern men du kan inte spela som polen

St. Hedwig ska väl leda Polen?

[http://civ6.gamepedia.com/Jadwiga]

Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Jag menade ett kristet "Amen" inte "amen lilla gubben" Ansåg inte att ditt inlägg var kritiskt hehe

Jahaaa, ja de förklarar ju varför själva inlägget inte verkade kritiskt ... börjar väl bli internet-blind

haha nä jag insåg i efterhand att det var lite dumt formulerat av mig

Skrivet av Molotov:
Skrivet av Ziern:

Var inte en av grejerna med Ps4 och Xbone att de inte skulle vara så olika PC-byggda saker?
Tidigare konsoler hade ju egna format och sätt att koda på, vilket försvårade portningar till andra format, men jag har för mig att det nu skulle vara vara så pass likt att det knappt skulle behöva "portas".

I detta fall syftas det kanske mer till saker som anpassning av kontroller, hantering av olika datorer/drivrutiner, installationssätt etc iofs.

Det var fantasi, om vi inte ska nöja oss med medioker bildkvalitet låst till 30fps förståss.
Men Det är liksom ingen accepterad standard på PC och har aldrig varit.
Så nog måste det jobbas på pc versionerna

Det var din sista fantasi...

Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Förstår inte vad som gör det här krångligare än vilken arbetsplats som helst? Tror du inte det är mkt logistik och liknande som måste skötas minst lika mkt som det du nämner på tex en stor fabrik? Med material, deadlines varor etc. Skillnaden är väl att många företag måste göra allt detta på en daglig basis när speltillverkare får oftast mindre att göra när spelet väl är släppt. Jag försöker inte trycka ner dom, det är ett jävla projekt men att folk inte skulle få kritisera dom, spec när dom betalt pengar förstår jag helt och hållet.

Tycker det är äpple och päron att jämföra en produktskapande fabrik med något som dessa. Här måste de utveckla själva "fabriken" också, arbetsprocesser som ännu inte är fulländade. Framförallt är det också flera "fabriker" som jobbar här och måste kommunicera med varandra, om man nu ska dra den parallellen. Jag sitter själv på Sony och tycker det sköts förvånansvärt dåligt på vissa plan, framförallt för ett så "gammalt" bolag.

Kritik tycker jag man kan framföra, men kritik mot förseningar... vene, jag tycker lite att om man nu såldes in på konceptet så vet man hur sjukt stort projekt det är och alla dess involverade risker. Lite som att beställa ett sjukt ambitiöst projekt att återskapa en enhörning med en viss chans att lyckas men att gnälla över förseningar.

Personligen hade jag nog varit intresserad av en inblick i deras vardag, hur deras hierarki ser ut, vilka som tar vilka beslut och vad för utvecklings-organ det finns etc. DET tycker jag är superintressant

Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Jag menade ett kristet "Amen" inte "amen lilla gubben" Ansåg inte att ditt inlägg var kritiskt hehe

Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Det känns inte statistiskt signifikant väl? Detta kan vara en fluktuation? Känns inte riktigt logiskt imo för majoriteten av användare att böka sig med att "ominstallera" Windows.

Alltså, detta är CV-material. Eagle-scouts kan ta sig i röven

Skrivet av kentxy:
Skrivet av tuckdragon:

Haha, jag la upp den i kommentarerna på systemkravs nyheten.
Riktigt roligt montage, dock den enda buggen jag upplevde under betan var den när döda kroppar kunde flyga iväg som om dom sköts ur en kanon xD

Samma här typ. Vilket jag dock tyckte var ballt

Påminde mig lite om Motorcross Madness

https://www.youtube.com/embed/kwaEr0M_TGw

Oh throwwwwbaaaaack! Haha had glömt vad det hette, imo så älskar jag ragdolling haha. I slutändan så körde jag alltid upp för den backen och sket i racandet

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har uppdaterat omröstningen, vilket tyvärr nollställd den. Rösta igen om ni känner för det

Skrivet av Tobias Solem:

Sanningen är nog närmare att de inte vill att ps4pro ska konkurrera mot deras 4k-spelare.

Du menar att de resonerar annorlunda än med PS2 och 3? Som båda var bland de billigaste alternativen för att spela upp dvd och bluray när de släpptes?

Bland? Jag var nog för ung för att uppskatta PS2:ans prissättning gentemot andra DVD-spelare men PS3:an... ingen konkurrens överhuvudtaget, alla spelare var ju tusen spänn dyrare minst

Kolla in SNES Micro – för dig som tycker NES Classic är för stor

KAWAAAAAAIII!