Inlägg av HappyPie

Inlägg som HappyPie har skrivit i forumet

Hade gärna veta lite mer i detalj varför 100+ spelare i stora kartor inte skulle fungera med UE. Har man unika krav kan man modifiera och koda egna optimerade system i UE, men UE har en väldigt robust nätverkssystem som den är, som går att implementera väldigt smart och effektivt... om man vet vad man gör.

Overwatch 2 hoppas jag blir ett FPS MMO kanske som WoW, destiny, med fokus på PvE

Gällande Overwatch 1:
Ta bort Doom Fist, Sigma, Hammond och 2CP banor.
Gör Resterande hjältar som är support till riktiga support och tanks till riktiga tanks istället för att alla ska vara dps. Vi har redan dubbelt så många dps som tank och support tillsammans! Varför ska de andra vara dps:er också?

För att counter:a dagens shield meta så gör Blizzar Roadhog till en starkare dps än innan, ofattbart dumt, istället för att minska mängden sköldar som Orisa och Sigma spottar ur sig.

Förmodligen avaktiverad kod från Titan fall vilket både spelet och spelmotorn baseras på, samt så har de säkert testat många funktioner som de har avaktiverat under utvecklingen av Apex.
Trots det... så kan de ändå lägga till fler saker i framtiden

Skrivet av CliQue-SinneD:

Vilka program är det som använder de där C++ grejerna egentligen?

Massor Alla program som är utvecklade och kompilerade i visual studio med c++ språket brukar skicka med dessa bibliotek vid installationen.

Mest Taktiska precisionsvapen (Hitscan):

  • Shock rifle (UT2004)

.

Mest varma Nostalgiska vapen <3:

  • Master sword Zelda

.

Mest Kreativa vapen!

  • Gravity Gun

  • Portal Gun

What can possibly go wrong here...

ååå tack Narbacular <3

.

Mest genialaste vapen ever!

  • Scoped Sniper Crowbar (Half Life)

.

Mest Morbida vapen.... (OBS: hög råhetsfaktor)

  • Postal 2 Cat silencer

Har för mig att det finns en lag i Sverige om att dessa saker ska ha en längre livslängd på 10 år om det inte har angetts tidigare. Så om detta är ett nytt villkor så får det inte gälla för gamla krediter. Om jag har förstått rätt

Förra veckan gjordes det en dokumentär av Iconoclasts på p3spel, super värt att lyssna på hur utvecklaren ensamt gjorde spelet som tog 9 år!
https://sverigesradio.se/avsnitt/1181620
Teaser på tuben

Avfall 76
Synd för inblandade att spelet är så, enligt mig, ofärdigt.
Ser mer ut som ett koncept-spel där utvecklarna har byggt själva ramen för spelet men att det saknas en massa innehåll; där en massa upprepande placeholders väntas på att bytas ut för en massa annat innehåll som tyvärr aldrig kom fram.
Jag undrar om utvecklarna, alltså programmerarna och artisterna, verkligen var nöjda med spelet eller om det släpptes mot deras vilja.

Det som störde mig mest i spelet, det som drog mig ur "immersion", var när man står 1 meter ifrån fienden, skjuter av en hagelbössa i fejset och att fienden står HELT oberörd. Enda som hände var fiendens livmätare sjönk lite.
Spelarens vapen har ju rekyl men fejset som spelaren skjuter på glömde hur man ska reagera när en stor kraft smäller på den.
Samma sak med raket-geväret, ett skott borde separera lämmarna med nej, här ska mutanten stå helt still som inget hade hänt, sen när fienden har 1 hp och man puttar den lite så flyger den iväg då, inte innan med hagel eller raketgeväret.

if health = 0
fly away stupidly
else
do absolutly nothing

Hur tänker utvecklarna när de skapade en öppen värld som känns helt stelt?
AI är inte heller något att hänga upp i julgranen, likt som spelet.

Spelet ser mer ut som en dålig klon utav Borderlands med lite strössel av fallout

Min aning är att det kan bli ett FF15-2 likt som med FFX-2(10-2).
Gissar på detta p.g.a. att dlc:n typ slopades som jag tror ska användas till en uppföljare av FF15 istället samt att regissören gick över till något annat som till uppföljaren(?)

Allt dett eftersom PS5 är allt för nära ett släpp för ett helt nytt FF spel i serien som FF16

AMD som gör grafikkortet till PS5 med kretstillverkaren TSMC har ryktesvis kommit långt med 7nm teknologin och därför verkar vara tidigt redo för en PS5, om sony är redo också så kan 2019 Q4 vara släpp.

Rain of Reflections med utvecklaren Victor Leijonhufvud

Idag 18:30 gästar Victor p3spel på twitch, temat är hans kommande spel Rain of Reflections, förhoppningsvis får vi se något ut spelet idag Har själv sett fram emot detta spel sen det utannonserades.
https://www.twitch.tv/p3spel

Victor var med i p3spel förr samt var t.o.m. med i gamla FZ med Christer. Tillsammans med Calle så gjorde dessa 3 Fragzone avsnitten om ni minns
https://www.fz.se/nyhet/277874-kvallsretro-forsta-avsnittet-a...

Påminner mig om Svenska Grin, som växte för snabbt med ledare som inte kunde handskas med den stora studion. Det är inte en enkel bedrift att vara en bra ledare över många människor i ett komplext system.

Anyways, kan tipsa om en p3spel podd om Grin, en fascinerande historia om deras uppgång och fall. Låter som sagt likt tell tales historia på ytan.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1121636

Om ni gillar sånt så kan jag starkt rekommendera P3Spel avsnitt från förra månaden.
"Mini-dokumentar" podd om Halo 2:s sista andetag

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1106064?programid=4090

Citat:

När Halo 2:s onlinevärld skulle stängas ned för gott bestämde sig ett antal spelare att försöka hålla liv i servrarna så länge som möjligt. Till slut återstod bara 14 spelare, 14 spartaner.

@Joakim Kilman: Perfekt! 4 timmar är vad små spel borde vara "En sittnings-spel" är också trevligt att bara plocka upp, uppleva och sedan tacka å lägga ifrån sig, redo för att påbörja något nytt nästa gång.
Ibland vill man ha sådana små spel bland andra spel som tar 100 eller 1000 tals timmar av en

Vissa har svårt att skilja mellan beroende (addiction) och tvång (compulsion).
Det heter speltvång och hamnar under tvångsbeteende, inte beroende.

Kan man fråga om speltid tro? Står att det är kort men hur länge är "kort"?
Själv älskar jag spel som är relativt korta och fylla med innehåll och upplevelser än ett utdraget långt spel med glesa små glimtar av joy med massa repetitiva moment och grinding.

SuperAtsui eller kanske Dai Atsui

Desu?

Skrivet av ace84:

lol! Har man kört free for all / deathmatch så är ju vissa heroes helt överrepresenterade typ widowmaker, hanzo, genji, tracer or mcree så man blir asirriterad när man blir snipad och inte kan göra något tillbaka.

Ana är stark i DM vann alla mina första matcher med 1:a placering, efter 5:e matchen så blev det top 3/4 resterande matcher. (antar att det finns en matchmaking i dm? )
För övrigt i regel är det som du säger, + Junk

Skulle bara vara en massa soldat 76 eller widows som skulle vinna om det blir stora öppna ytor.
Blir det möjligt med små team baserat på 3-4 medspelare så är det mercyboostad 76 eller/och widow som säkert skulle fungera bäst.

Karaktärerna i overwatch är mer lämpade att samarbeta och spela på banor som varierar i ytor, öppna, stängda, vertikala etc.
Enbart stora ytor med lite hus och större byggnader lite här och var hjälper inte andra karaktärer än de ovan nämnda. Speciellt med widow eller hanzos wall hack så är de pirriga ovetande känslan redan borta.

Däremot skulle OW som det ser ut idag, med tanke på dess mekanik och karaktärer, passa bättre som PvE raid mode som i WoW mot stora fiender, fort, dungeons eller liknande;
alternativt så skulle det säkert passa bättre att skala upp från vanliga 6v6 till 32v32 eller till 64v64 för en Moba variant med "Moba vänliga" banor.

Jag har svårt att se Battle royal skulle vara möjligt, jag kan ha fel dock

Edit: när jag tänker efter så skulle kanske en Ut2004 Onslaught game mode variant passa riktigt bra.

Utmaningen blir att göra ett AI som fuskar och undviker antifusk-AI
Edit: ...och vise versa. Kanske göra en match med bara AI:s?
"Counter Ai wins"

Har Gaben blivit inspirerad av Kojima?
https://twitter.com/ifeelrave/status/971571998810714113

Edit: Half Life 3 med Kojima?