Inlägg av rostigspik

Inlägg som rostigspik har skrivit i forumet

Håller inte med om tankar likt att "västvärlden styr rpgutvecklingen" eller att "linjärt = dåligt, öppet = bra".

Ett bra spel kommer vara ett bra spel oavsett, och det är inte så att ett spel är bra för att det följer vad som är populärt, eller att alla spel behöver vara likadana.

Med det sagt tror jag fortfarande att FFXIII hade varit ett bättre spel med mer sidoquests och enklare transporter men storyn som alltid läggs fram som ett plus var rätt seg den med.

Många avklarade redan, starkt jobbat av folk

Klarade precis Chrono Trigger, dock nästan färdig när tävlingen började. Men..

Påbörjar:
Chrono Cross
Master of Orion 2 (med antagandet att huge, 8p, impossible och icke-customras är att klara det)
HoMM2 kampanjen (tveksamt om jag spelar helt igenom)

Dålig voice? jag tänkte på hur bra den var. Riktigt klassisk actionsfilmsstuk.

Jo, den känns ändå välgjord och jag är imponerad över hur bra den fungerar för att vara första generationen av tekniken. Den är lite svår på var jag har fingrarna på de lägsta (högsta?) fretsen nära kroppen, men det blir ändå rätt när strängarna slås till lite grann. Det här med strängar som registreras dåligt verkar även vara enkelt löst genom inställningar på gitarren där allt kan höjas och sänkas till perfektion för den som orkar. Skulle inte förvåna mig om fender går typ +-0 på att sälja dem eftersom det var så mycket nya saker som skulle göras.

Får tacka för tipset om MIDI. Borde räcka med en sådan så länge man fixar lite mjukvara också ja. Fast jag tänker att jag får lära mig lite först nu Några ackord på min akustiska var mycket enklare än att använda fingrarna rätt och slå på rätt sträng hela tiden har jag märkt.

Ja, Sapphire extreme 5850 korten är nog de mest prisvärda av alla just nu.

Fast om budgeten räcker till ett 6870 så är det ju lite bättre ändå. 460 presterar generellt sämre än båda dessa korten så det är inte speciellt prisvärt längre.

Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av rostigspik:

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Berätta gärna när du får den

Har den hemma nu. Funkar hur bra som helst Hört om att strängar kan vara kassa på att registreras osv men jag hade inga sådana problem. Eventuellt ska jag mecka med den lite ändå mest för att få så bra upptagning som möjligt för att kunna spela med rock band 3 o förstärkare samtidigt (vilket egentligen inte är meningen).

Jag köpte även en gammal akustisk gitarr från dess att jag postade första gången till jag fick rock band gitarren. Så jag har lärt mig att spela lite grann under tiden, men det är fortfarande sjukt svårt i spelet. Dock är dom ganska pedagogiska och alla delar av låtarna går att trycka ner tempot på osv när man ska lära sig. Man blir tvungen att inte titta ner för mycket på händerna när man spelar men det är väl bra egentligen i slutändan, och det står på skärmen var man håller fingrarna.

Jobbigaste är väl priset. 2200kr för gitarren, ~2x450kr för mad catz midi adapter och rock band 3 spelet. Sedan kunde jag inte hålla mig från att dra hem någon DLC låt som jag redan kunde spela lite grann också. Tänker vidare att jag ska köpa ett midiljudkort för att leka med den som midigitarr på datorn, samt köpa en egen förstärkare istället för att låna, så det blir ju inte billigt i slutändan. Men jag är nöjd i alla fall

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av rostigspik:

Tycker de är väldigt försiktiga med förändringarna. Antagligen har de insett att eftersom spelarnas strategier utvecklas så mycket så är det svårt att säga vad som är för starkt eller svagt.

Hade ändå gärna sett lite större förändringar. Tänker ungefär att den svagaste rasen kommer att förnyas och utvecklas mest för att ens ha någon chans om man tar det försiktigt. Den måste helt enkelt ändra och utveckla strategier mer än någon som klarar sig med vad som finns. Tycker inte det är samma sak som balans.

Zerg i GSL nu måste i princip banelingsbusta i alla fall hälften av tiden för att vinna nu. Att zerg (om inte banelings) måste köra ett macrospel tycker jag också tyder mer på att zerg är svaga än att zerg är en "defensiv" ras eller något liknande. Defensiv och svag kanske är samma sak för övrigt. Men vilken ras som helst kan köra osäkra expansioner och bara satsa på ekonomin, bara det att zerg inte har något större val. Jag spelar förstås Z men ja.. tycker de kunde gjorts något starkare ffa mot protoss.

Att zerg bör köra macro har inget med att vara defensiv eller svag att göra. Det har att göra med att zerg kan skaffa exakt de enheter som behövs när som helst inklusive drones och i utbyte mot det kan inte zergs units vara exakt lika starka som Z och T överlag. Har du bara nog med larver och pengar kan du direkt få en hel armé medans T och P långsamt bygger upp sina. Därför vill man såklart skaffa så mycket drones och pengar man kan och vänta med armé så länge man kan. Zerg kan anpassa sig mycket snabbare än övriga raser men är också lättast att hard countra rent generellt. Hur de sedan fungerar rent praktiskt om zerg har en chans att macroa eller om vi tvingas banelings busta (vilket är ungefär samma som 1 base t MM eller 1base zealot,stalker vilket alla straffar spelare som satsar för mycket på ekonomi) är en annan sak och kan behöva balansering. Men om P och T spelar för ekonomiskt så är baneling bust zergs svar och något man bör göra. P och T ska ju inte hur lätt som helst kunna out macroa oss eller störa vår macro utan att vi kan göra något åt det. Men svagheten ligger inte i att "tvingas macroa" det är eller borde vara zerg styrka.

(Spelade Zerg till top diamond)

Precis. Kunde inte säga det bättre själv.

Alltså jag förstår vad du menar. Zerg är bra på att pumpa ut drones helt enkelt, och kan göra det snabbare än de andra raserna. I high-level spel blir det dock tydligt att "macro-all-in" inte fungerar utan de måste göra units med sina larver för annars räcker det inte om/när motståndaren gör en push.

Så trots att galet dronande kan fungera för mig som diamond Z (ganska ofta faktiskt) så är den styrkan inte så fantastiskt bra, och framförallt så är bristen på alternativ väldigt begränsade. Jag tänker att om Z hade haft möjligheten att sätta mer press på motståndaren så hade det löst balansering även senare i spelet eftersom T o P måste anpassa sig efter det. TvZ tycker jag iofs inte är lika illa men..

En annan grundläggande tanke är att spelet balanseras utefter vad som finns, vare sig det är balanserat eller inte. En effekt av detta blir att taktiken som inte fungerar måste förändras, och den som klarar sig kör helt enkelt vidare på sitt race. Z-strategi har inte förändrats så mycket utöver att börja ta mer stora risker och det ser jag som ett tecken på obalans. Inte omöjligt att någon smart strategi förbises men det börjar se mörkt ut tycker jag.

Blir lite osäker själv på om svaret är att göra mer drastiska förändringar. Z har blivit bättre i flera patcher så man tycker lite att något kanske borde hänt från början men.. Jag tänker i alla fall att om enheterna förändrades mer än blizzard har gjort hittills (inte extremt men iaf mer), så hade spelet ändå balanserats ut någorlunda på grund av spelarnas förmåga att hitta nya strategier.

Med andra ord, om t.ex. Z gjordes extremt mycket starkare, så hade de antagligen varit för starka, men T o P hade fortfarande kunnat vinna en del genom att utveckla nya strategier. Detta är inget jag direkt förespråkar men mer ett exempel på hur jag tänker att det fungerar.

Tycker de är väldigt försiktiga med förändringarna. Antagligen har de insett att eftersom spelarnas strategier utvecklas så mycket så är det svårt att säga vad som är för starkt eller svagt.

Hade ändå gärna sett lite större förändringar. Tänker ungefär att den svagaste rasen kommer att förnyas och utvecklas mest för att ens ha någon chans om man tar det försiktigt. Den måste helt enkelt ändra och utveckla strategier mer än någon som klarar sig med vad som finns. Tycker inte det är samma sak som balans.

Zerg i GSL nu måste i princip banelingsbusta i alla fall hälften av tiden för att vinna nu. Att zerg (om inte banelings) måste köra ett macrospel tycker jag också tyder mer på att zerg är svaga än att zerg är en "defensiv" ras eller något liknande. Defensiv och svag kanske är samma sak för övrigt. Men vilken ras som helst kan köra osäkra expansioner och bara satsa på ekonomin, bara det att zerg inte har något större val. Jag spelar förstås Z men ja.. tycker de kunde gjorts något starkare ffa mot protoss.

Capture the babe låter som en hit i genusvetarkretsar..

Bästa vore om spelet faktiskt är bra. Känns som att förväntningarna är ganska låga vid det här laget.. allt bättre än mediokert hade ju varit fantastiskt.

Squire till rock band 3

Tjo

Kommer ju en riktig gitarr som kan användas till rock band 3..

http://www.rockband.com/blog/squier-pricing-release-date

Tydligen kommer den alltså först i mars, i nordamerika.. Jag tänker att det säkerligen kommer ta väldigt lång tid för en sådan gitarr att nå europamarknaden.

Funderade då på att man kanske skulle beställa den från USA när dollarn är så låg också.. men vet någon om tillbehör till xbox fungerar över regioner eller ifall det är kört?

Tycker den verkar grym Försökt lära mig gitarr på vanligt sätt men varit för lat och omotiverad. Lite omedelbar förstärkning och blinkande lampor borde säkert kunna ändra på det där.

"Någon dramatisk kurva kan ni glömma. De här ungdomarna har ju ont."

Emokulturen slår till igen? Trött på känsliga vampyrer, och behöver ej känsliga japaner.

Men jag lär ju köpa spelet ändå. Kanske väntar dock..

Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av omarmuktar:

jag vill ha till 360! ska spelas med handkontroll

Om det är ett enda bilspel här i världen som fungerar utmärkt på tangentbord, så är det trackmaniaserien. Och det finns väl inget som hidrar dig ifrån att koppla kontrollen till datorn?

Flera enviros där tangentbord inte har någon chans mot pad eller joystick men för en del funkar det ju. Jag kör med 360kontrollern

Och det som verkar bäst är väl det här med custom blocks. Borde kunna bli stor variation på banor och en hel del fantasifulla saker om det fungerar bra.

Man önskar ju lite att dom gjort ett nytt spel mer från grunden istället för att använda sig av så pass mycket från 1an som hade en hel del tekniska brister. Tyckte även att EE var segt o slött. Plus att det kunde varit snyggare.

Men ja, jag kommer ju säkerligen spela igenom hela spelet ändå

Ska bli kul att se. Längtar lite efter den offentliga pressreleasen så man får se lite närmare hur det ser ut utan att det pratas franska osv.

Bara jag som fortfarande nöter TMU som en galning?

// [CMC]odjur

Avinstallerat spelet nu och önskar bittert att jag fick betalt för min totalt bortslösade timme med uppackning och installation.

Vilka lögnare.

Konstiga svar.

Går man till XFX hemsida så står det att klockfrekvensen (GPU) på samtliga Black Edition är 666. Ej 680 som står här i svaren.

Sedan på system requirements finns ju inte w7 med som operativsystem men det kanske stod någon annan stans.

Äh, lite hopp får man väl ha. Dom har ju gjort grymma spel innan

Lär väl inte vara räknat i speltimmar, i så fall går det väldigt snabbt att bli maxlevel.

Jag önskar lite att dom pratat om mer saker som skiljde spelet från wow etc dock. Blir nästan chockad över alla spel som ska vara så unika men i grund och botten är det bara exakt samma sak som wow i vilket fall (som säkert var exakt samma som något annat men ändå..).

Man kan bara bli level10 och man får inte göra så mycket i spelet. Kändes lite ovärt.

Har det funnits något vapen som puttar iväg fiender och raketer i något annat fps? Om inte är det ju rätt ovanligt att se något nytt