Inlägg av tidsoptimist
Inlägg som tidsoptimist har skrivit i forumet
Stiligt!
Nu till den nya tidens viktiga frågor (post-crysis) vad har ni för ROI-tid? Vilka coins tänker ni minea?
Hur kunde dem inte förstått att Voip var viktigt och ta två år på sig att få online tjänsten färdig. Mycket underlig marknadsstrategi.
Det är ju tyvärr där Nintendo har varit ljusår efter sina konkurrenter.
Spelen är låsa till hårdvaran och inte ditt konto, ingen molnsparning mm.
Troligen har de fått bygga tjänsten från scratch och det har varit lite mer komplicerat än tänkt.
Att det skulle börja kosta att spela online på Nintendo-konsoler var egentligen bara en tidsfråga imo,
det kostar att driva servrar och onlinetjänster och även om konsoler kanske ger en vinst per såld enhet
så är det ändå ett bra sätt att dryga ut kassan på under längre tid än en såld konsol.
Dessutom kan vi som konsumenter börja ställa högra krav på kvalitén på tjänsten!
Jo det funkade för mig iaf, köpte det dyraste paketet de hade. En grej som hände som jag inte räknat med dock( fanns säkert att läsa i det finstilta ) var att det lades till skatt på beloppet så paketet gick på runt 1600:- , det var ändå lätt värt pengarna , tycker redan nu jag fått valuta för allt trots alpha/beta med buggar osv osv , för jag älskar spelet , om man gillar PUBG och får lite puls o spänning utav det så är detta spel mycket mer av den varan.
Det blev ju ändring på det iom nya skatteregler som kom i år om jag inte kommer ihåg fel. Vilket gör att det numera även tillkommer skatta på Twitch-prenumerationer. :'(
http://www.nooooooooooooooo.com/
Oh well får hoppas de finputsar det ordentligt, gillade 1:an skarpt.
Multiplayer kan kvitta mig på den typen av spel.
Påminner starkt om min egen upplevelse av TSW när jag testade förlagan. Har ännu inte haft tid att testa den nya varianten men för er som vill testa på ett nytt MMORPG kan det vara värt att kolla igenom några videos/twitch-streams för att bilda er en uppfattning.
Håller med. Lätt värt en genomspelning och avslutningsmusiken är rätt trevlig den med
Nu hittar jag inte längre den sidan men fanns en sida som jämförde priserna på steam i alla valutor och det gick alltid att hitta stora variationer. Vi svenskar som handlar i EUR betalade mer för våra spel än norrmännen som handlar i NOK (så var det iaf då), bara som exempel.
Du har ju sidor som http://www.dlcompare.com/ som kollar gråzonssidor och sen finns
https://isthereanydeal.com/ som kollar de som är officiella.
Dessutom finns det ett plug-in till steam i läsaren http://www.enhancedsteam.com/ som jämför priset.
Kanske var det någon av dessa?
Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).
Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.
Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.
Huh 16:e? Jag antar att det blev en liten felskrivning där och att du menar 21:e egentligen? https://www.masseffect.com/news/mass-effect-andromeda-coming-...
Förstår inte riktigt hur Mankind Divided kunde bli sån mellanmjölk med tanke på hur fantastiskt bra (i mina ögon i alla fall) Human Revolution var. Märkligt.
Min killgissning är att det har att göra med ryktena som gick om att SE la sig i utvecklingen och ville att de skulle dela upp spelet lite för att kunna kränga DLC:er vilket gjorde att som många skriver spelet kändes kort och avhugget samt att slutet var lite av en cliffhanger.
Chrome tycker inte om ssl-chiffret som används så får använda Internet Explorer.
Vidare så fungerar inte nedladdningslänken för den ger 404
För er som letar efter nerladdningslänk så får man gå via deras forum på forums.bladandsoul.com/forums och leta sig ner till general discussion så finns där ett pinnat inlägg med länk.
Från artikeln för er som inte orkar läsa och gissar saker ^^
"You will need to spend at least $5.00 USD within the Steam store.
Some examples of purchases that grant access to these features are:
Adding the equivalent of $5 USD or more to your Steam Wallet
Purchasing game(s) that are equal to $5 USD or more from the Steam store
Adding a Steam Wallet card to your Steam account
Purchasing a Steam gift that is equal to $5 USD or more from the Steam store (Receiving a Steam gift from a friend doesn't count)
Each Steam purchase total will be tracked in USD. If your Steam store's currency isn't in USD, it will be tracked and converted to USD automatically using daily exchange rates."
För er som vill veta vad de faktiskt har gjort så:
"The documents reportedly reveal that since October, Microsoft opened up access to 50 to 80 percent of a seventh processing core (of the console’s eight) to developers.
The seventh is one of the two cores previously reserved for background system operations, similar to the PlayStation 4. The publication reports that to access the seventh core, developers will need to forgo using custom, game-specific voice commands and that infra-red and depth functionality of Kinect 2.0 is disabled.
Scheduling tasks will also cause headaches as the amount of CPU time for developers fluctuates and the operating system doesn't report how much CPU time is available to them. Microsoft will address these issues in a future update. Voice commands also automatically take up 50 percent of the core’s activity, potentially overriding assigned tasks."
länk: http://www.ign.com/articles/2015/01/05/xbox-one-developers-gi...
Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?
True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.
Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.
Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?
Å andra sidan kostar pc-spel i butik ofta lika mycket i dag som för 15 år sen. Spel har blivit väldigt mycket billigare sett till inflation och inkomstökningar, så nätbutiker är kanske ett sätt att försöka höja priset. (Dlc, premium-prenumerationer och likande är ett annat. ) I slutändan tar varken Valve eller någon annan mer betalt än vad folk är beredda att betala.
*hint* *hint*
""Digital pricing is an interesting question to raise," he replied.
"First of all, we want to support a healthy retail channel, so it's not in our interest to go and seriously undermine retail.""
http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-28-sony-explains-ps...
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=475045
"The issue, I suspect, is pricing. Currently, a digital version of the PC version of Assassin’s Creed: Unity is available online for £49.99 from both Ubisoft’s own store uPlay, and other independent digital retailers including GreenManGaming and Gamersgate.
That price would make it considerably more expensive to buy than any other games on Steam. Generally, the cost of single games on Steam rarely reaches over £40. The most expensive retail games right now on Valve’s platform are Call of Duty: Advanced Warfare, Call of Duty: Black Ops 2, and South Park: The Stick of Truth which currently sell for £39.99. Special editions, DLC bundles, software and some free-to-play DLC can be bought for more.
The £50 price that Ubisoft are quoting for the digital PC versions of their games is still lower than the £55 they’re charging in the Xbox One and PS4 digital stores."
http://www.gamespot.com/forums/pc-mac-discussion-1000004/ubis...
Jag tror att flertalet som botar har gjort detta för att grinda till sig kort gratis samt för att få guldporträtten som din hjälte ersätts med vid 500 vinster. Dessa konton kan sedan säljas eller skrytas med.
500 vinster med 60% winrate = 833,333 matcher som du måste spela.
En match är ca 10 min = 8333,33 minuter = 139h
Det finns 9 hjältar att låsa upp porträttet med = 1250h
Detta ger oss ca 52 dygn alt 7 veckor konstant spelande
Disclaimer: vissa lekar ger matcher som är 20min långa samt att den globala winrate för alla klasser är <60%
http://hearthstats.net/
+1 på eisenhart73 that music!
Läste en blogg-post som jag gärna länkar till:
http://notplayed.com/2013/08/27/gamecraft-gender-equality-in-...
Ingen film här. Bara ett fint meddelande:
"Content rejected.
This video has been removed due to a breach of the Terms of Use."
Testade att köra en VPN med Usa som destination. Då kostade packet 15 dollar så det skiljer typ 2 kr vs vårt pris. Inte så mycket att bråka om?
Här får du något att fundera på.
"So where does this get us? People often feel immune from state surveillance because they’ve done nothing wrong. This rhetoric is perpetuated on American TV. And yet the same media who tells them they have nothing to fear will turn on them if they happen to be in close contact with someone who is of interest to – or if they themselves are the subject of – state interest. And it’s not just about now, but it’s about always."
http://www.zephoria.org/thoughts/archives/2013/06/10/nothing-...
Problemet är att de skapat en produkt som bara kommer fungera fullt ut i hemlandet USA för ett bra tag framöver.
Utöver detta så har de inte tänkt igenom sin PR alls och låter chefen säga ogenomtänkta dumheter som ger dem en stor shitstorm istället för en liten begränsad om de som sagt hade valt orden lite bättre. Man säger inte till kunder att de kan köpa en 360 istället om de inte har internet man säger att det är tråkigt men att det är ett designval som har gjort pga bla bla bla men vi har en 360 som fungerar offline istället. Rätt stor skillnad imo.
Visst om de har tur så kanske de lyckas begränsa piratkopieringen ett tag men om piraterna bestämmer sig för att vara med i leken kan vad som helst hända (se ps3 som ex)
När det gäller bredbandspenetrationen så ökar den lite granna men fortfarande är det väldigt många länder som ännu inte större delen av befolkningen har fast bredband, till och med vissa delar av Usa har detta problemet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_b...