Inlägg av Spunkmeyer

Inlägg som Spunkmeyer har skrivit i forumet

1

Köpte det någon dag efter launch, lirat kanske 100 timmar. Inte så mycket PvP (DZrank 8) utan mest PvE med polare. Kört det som ett nyare, snyggare L4D eller Payday. Kul Co-Op.

Har aldrig märkt av allt detta som rapporterats om, och känner att jag fått fett med valuta för pengarna, och är inte klar med spelet riktigt ännu.

Är det en bugg eller en designgrej att minimap'en roterar hela tiden? Helt omöjligt att använda den och hitta i världen. Försöker hitta någon inställning att kunna låsa den så att norr är uppåt hela tiden (som det brukar vara på en karta), men har inte lyckats.

Ser ut att vara ett bra spel på det lilla man kan utläsa. Men det är långt fram till målsnöret. Det saknas bra co-op spel, och Turtles som IP är som byggt för att vara kungar över Co-op. Vermintide, Gauntlet, L4d.. varför har inte dessa kopierats med Turtle-skin redan?

Också: Hur kan en läsare på en tech-sida som FZ inte tycka att Donatello är coolast?

Hade lätt spelat ett "World of Starcraft".

Har flera gånger testat EVE, men aldrig fastnat för att det verkar för bökigt. Har testat X-serien, Elite: dangerous och andra i genren, men ingen har riktigt lyckats få mig att känna mig ett med spelet. Jag har aldrig sugits in. Tror att Blizzard skulle kunna lyckas med det. Blizzard är bäst när de inte tar ut svängarna för mycket utan bara gör något som redan finns, men tusen gånger bättre och mer hanterbart för entry-gamers eller noobs.

Fast läser man deras svar så som det är citerat i reddittråden så kommer det inte se ut så här.
Just nu bygger deras design på en fast FoV, ingen slider. Nyckelordet där är _just nu_. Det kan med andra ord ändras framöver.
Det fasta FoV-värdet är inte klart, utan de vill hitta det bästa för de flesta. Med andra ord, de testar fortfarande olika lösningar eller värden, och är inte klara med det heller.
Den som kan sin Blizzard vet att de inte stressar fram lite nödlösningar, utan väntar tills de känner sig klara innan de publicerar spelet.

1