Inlägg av Qutini

Inlägg som Qutini har skrivit i forumet

Meh, tycker inte nån av dessa har påverkat mig när jag spelat. det som stört mest är när man i grupp kommer in i en match åså disconnectar en eller flera av ens kompisar helt random. Men det är ju bah att lämna gamet och söka om.
Nog måste dem fixa allt, men det är inte många spel som släpps utan buggar nu för tiden. Vänta en månad innan köp så bör ju det mesta vara fixat, förhoppningsvis.

Skrivet av Govein:
Skrivet av Case21:

alltså jag fatta inte hypen med detta spel ser linjärt ut och enformigt. om jag år betalt ska jag lira det annars skippa jag denna

Det är faktiskt betydligt roligare än vad det ser ut! Har du inte bättre för dig rekommenderar jag att köra igenom tutorialsen. Efter den första tutorialen kan man leta i menyerna och hitta fler övningar och övningslägen. Lek runt lite där och lär dig en karaktär så tror jag du ganska snabbt kan se varför det är ett roligt spel. Om det är kul så testa mp. Annars låt bli Mp då man känner sig rätt överkörd där innan man fått koll.

Man känner sig rätt överkörd av Botsen i början. tog mig personligen 2 dagar, varje Beta, innan jag lyckades klara av dem regelbundet x)

<---- Nivå 9, 192 spel. känns verkligen inte som att jag har så många spel på steam, så jag gissar på att jag inte har speat så många av dem

Skrivet av redruM:

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.

Låter som att dem kommer som gratis armé i slutet av året.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av warh0g:

Anledningen till att folk blir illamående är att ögonen ser rörelse medans balanssinnet säger att du är still. Då tolkar kroppen/hjärnan det som att du har blivit förgiftad och försöker då bli av med det du har ätit eller druckit som orsakar förgiftningen.
Det går att träna bort detta genom invänjning.

På tal om att träna bort det kan jag tillägga att det även går att träna in. Jag blir nämligen åksjuk så fort jag känner doften av insidan av en bil. Jag är övertygad om att detta är något som rotar sig i min barndom, då min far alltid brukade fråga om jag var åksjuk medan vi åkte bil. Det blev en slags noceboeffekt av det hela.

Tack och lov luktar inte någon av VR-apparaterna som insidan av en bil.

Wow, av nån anledning skönt att höra att det inte bara är jag som mår illa när jag känner doften av insidan av en bil!

frågan är om de räknar med alla översättningar också? alltså Franska, Tyska, etc.

Skrivet av pinky:

Gillar hur fienderna ser lite mer läskiga ut, snubben som svävar fram och håller i ett eldjärn... mmmh! Kan vara bra för mig att värma upp med Bloodborne nu när det ändå är på digital-rea.

Tyckte han i buren, som man ser bakom snubben som svävar, var mkt läskigare ;P

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Mirage:

exempel.se?

Faction= fraktion på svenska .)

jo men en fraktion(faction) är en del av en organisation. Så Skavens är en organisation medans Plague monks är en fraktion av Skavens

Inte varit så här hypad sen Skyrim. Snälla bli bra!!!

tyckte personligen om Rome 2 så jag har väldigt stora förväntningar på detta spel.

Sen hoppas man såklart på att Skavens dyker upp!!

Skrivet av Jinxswe:

Tur som satan att paradox gick in med stöd också

Som jag förstod det så valde Obsidian att göra ett samarbete med Paradox pga de inte hade pengar till publicering, så Paradox har inget med spelet att göra förutom när det kommer till reklam.

Skrivet av Manqs:
Skrivet av BeeJac:

Hoppas inte utvecklarna vidtar några åtgärder. Helt och hållet ledningens fel att inte kolla upp personens meriter.

Problemet här är väl att allt som oftast har vi i verkligheten system för att straffa sådant här beteende retroaktivt. Något som helt saknas i spelens värld. Kan hålla med att ledningen inte har lyckats i sitt arbete. Men en åtgärd för sådant här borde helt klart att göra personen ifråga eftersökt av ingame-polis och om han blir tagen utmätas ett straff i enlighet med brottets natur och en skyldighet att betala tillbaka stulna pengar. Kanske till och med låta spelare agera jury. En värld med no risk och full reward för "kriminella" är fånig, orealistisk och i längden ohållbar.

"Företaget" kan ju hyra spioner som jobbar med att hitta alla account som tjuven använder, och sedan ge ingame pengar till de som kan bevisa att de förstört för dessa account.

Eller om företaget är stort nog så kan de nog harassa snubben som stall ifrån dem, och visa att gör man detta så får man betala priset.

Nu spelar inte jag EvE men när man ser sånt här så skulle jag gissa på att bästa sättet att få sitt företag att vara framgångsrikt är att jobba som stora kriminella gäng. Att visa att om man fckar med deras affärer så fckar dem tillbaka 10x värre.

jag hoppas bara på att det kommer dra in mer fysik in i spelet. skulle vara skitcoolt om man träffar t.ex. väderkvarnen på ett sätt som gör att snurran ramlar ner och snurrar runt eller om man förstör botten av ett torn så att det rasar ner på ett verkligt sätt.

men bara jag kan bygga slotten från 'Medeltida slott' av Fiona Macdonald och Mark Bergin. Så kommer jag köpa detta spel iaf!

Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

lr, Warhammer : Total War ? tycker jag passar bättre, då Warhammer verkligen inte är annat än krig

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zane86:

Har han köpt Tony Starks villa må tro?

Tydligen en annan kåk. Har ju bara hälften så många toaletter!

Jösses... Tony Stark villan var ju fan episkt mkt coolare och ändå så gick den "bara" för 109 miljoner kronor? (fast den var kanske inte möbelerad?), med de sagt så tror jag Notch la lite för mycket pengar på villan, han borde kunnat få mkt mer utav sina pengar.

Skrivet av Turbodog:

Min tanke är:
Schysst gameplay. Lite normal grafik och animationer är det enda som fattas.

Men de kanske ska behålla fyrkantiga grafikstilen?
Verkar ju va en ny thing, med tanke på unturned och det där andra spelet, va det nu hette.

De har skrivit att de inte kommer att behålla denna grafikstil.

Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Jag gillade inte funktionen i förra Far Cry så är glad att de försöker bygga om det så att jag inte behöver skjuta ihjäl djur. Men sen så ser jag det också som ett spel, vilket det är, så att andra ska få skjuta/spränga/utnyttja djur har jag ingenting emot, av samma anledning till varför jag tycker det är ok att skjuta ihjäl en massa människor.

Jag tycker ingen konferens var riktigt bra, men jag måste välja Sonys pga att jag inte kände att jag behövde skippa över nå skitsnack, eller försök att vara cool/rolig. (det var den enda jag såg alla minuter av)

Nintendo förstår jag på ett vis varför det populärt, på ett annat vis inte. Men jag tror jag inte gillade dem för att jag tycker det ska vara professionellt på E3, och det tyckte inte jag att Nintendo va(Robot Chicken, vafan?), men sen så är jag ju inte sånt superfan av deras spel heller (förutom Zelda).

Vet inte riktigt än vad jag tycker om allt "exclusive" snack Sony hade, men jag gillar ju PS4an mer än Xbone så jag är väl lite partisk.

PS. Grim Fandango!!!! YEEESS!!

Skrivet av Draug:
Skrivet av Qutini:

Det tyska svärdet ni snacka om tidigare är ju stort som fan, och är nog troligen mer värt som vapen i stora slag och inte i 1 vs 1, men det kan nog funka pga avståndet, men om det är bara det svärdet vi snackar om så kan jag hålla med MEG lite granna iaf.

Det finns inga historiska källor som gör någon distinkt skillnad på tvåhandade svärd, tvåhandade svärd och tvåhandade svärd. Begreppet tvåhandat svärd används som en flytande signifikant av alla som brukar svärd med två händer, sträckande sig från blad på 90 cm till 150cm+

Språk är en lustig sak.

https://www.youtube.com/embed/Oxsol6J1HLU

https://www.youtube.com/embed/iF_kxAqS_8k

jo, jag har sett Lindy's klipp, men när jag tänkte tyska svärdet så tänkte jag mer på http://www.medievalcollectibles.com/images/Product/large/07-8... något sånt här, det är kanske fel från mig.

[quote=MEG]

Skrivet av Draug:
Skrivet av MEG:

Men du som är så kunnig och duktig i bland annat historia, du är väl medveten om att falx kom i två varianter, en typ var ett en handsvärd det andra var en polearm, inte ett svärd. Om du inte vet skillnaden så kan du googla om det

Du skriver "allt handlar om omständigheter och vem som använder dem" nej du har fel, vissa vapen och vissa kombinationer är bättre än andra men jag tror inte vi kommer längre i denna diskussion.
Förresten OM du nu håller på med svärd så testa gärna svärd och sköld mot ett tvåhandsvärd och återkom med resultatet.

Tänkte hoppa in här i slutet å säga min del. Tvåhandssvärd, användes så vitt jag vet, iaf de som användes under medeltiden, användes för att komma förbi pikenerare, då dessa soldater med sina långa spjut inte hade en chans mot dem med tvåhandssvärd.

Draug har dock rätt. Vapen i rätt händer är alltid farliga, om vi bara tänker 1 vs 1 situationer så är det inte många vapen som trumfar varandra varje gång (förutom möjligen en pik) en mästare med tvåhandssvärd spöar en kille med svärd och sköld lika mkt som en mästare med svärd och sköld spöar en kille med tvåhandssvärd. Men i stridssituationer så är det en annan femma, lättlärda vapen är alltid bra (därför tex kalasjnikoven används så flitigt) och olika vapen har kommit fram för att klara av olika situationer, pikar kom fram för att stoppa kavalleri, hjälmkrossare kom fram för att svärd inte funkade på soldater i tung rustning etc.

Men nu är jag ingen historiker, och det mesta av detta kör jag från minnet, så jag kanske har fel. Men vad vi också kan gå in på är, vad menar ni med tvåhandssvärd? finns många olika typer av dem, men det jag skulle säga att Geralt använder sig av är ett två-och-en-halvhandssvärd(Bastard sword) alltså ett svärd som är tillräckligt liten för att man skulle kunna använda det med en hand, men som troligen är mer effektiv om den används med två händer. Det tyska svärdet ni snacka om tidigare är ju stort som fan, och är nog troligen mer värt som vapen i stora slag och inte i 1 vs 1, men det kan nog funka pga avståndet, men om det är bara det svärdet vi snackar om så kan jag hålla med MEG lite granna iaf.

Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Fast om vi ska vara sådana så kan vi fråga varför han ens använder svärd. Om vi går efter medeltiden i europa, så ska det uppmärksammas att det var mest adeln som gick omkring med svärd, även bara de som fick gå om kring med svärd en vanlig dag.

Svärd i strid var inte vanligt, och användes främst som reservvapen. De vapen som var vanliga, iaf när de ordentliga rustningarna började dyka upp, var ju pikyxor, hillebarder, hjälmkrossare etc, alltså sånt som kunde skada folk som hade mycket rustning på sig.

Jag vill att mina rollspel ska vara så verkliga som möjligt, men ibland så kommer cool-faktorn först