Inlägg av anon2631

Inlägg som anon2631 har skrivit i forumet

Skrivet av blesserad:

Soldaten i mittenfotografiet tycks i mina ögon vara starkt inspirerad av vargbrigadssoldaterna i den animerade filmen "Jin-Roh".

Du tror inte att det kommer sig av att båda är inspirierade av nazitysk militär? Den vanliga stålhjälmen ser ju väldigt säregen ut. Lägg till skyddsväst, gasmask och mg42 eller mg34 så har du en komplett bild.

Hehe, tro fan att Christofer [sic] inte kan stava till sitt eget namn med de åsikter han har.

Skrivet av scrooge:

Jag gillar Patriks poänger och åsikter och jag håller delvis, men inte alls helt och hållet, med Christofer. För att för vissa har piratkopiering blivit det enda sätt man konsumerar spel på. Somligas åsikter inom ämnet är bara försök till politisk motivering av digitalt snatteri (för så lätt är det att sno en så mkt dyrare produkt). Samtidigt känner jag mig ändå kluven när något DRM 50% av gångerna jag försöker starta ett spel med det implementerat säger att min skiva är en back-up, jag betalade ju för den här legitima kopian.

Det är visserligen sant att människan är ett rationaliserande djur snarare än ett rationellt djur men att tro att till och med en enda immaterialrättsmotståndare tänker för sig själv att åsikten bara är baserad på att gratis är gott är att gå för långt. Immaterialrätt har alltid varit debatterat i vissa kretsar och jag kan länka dig (tror jag) till en debatt som inträffade för runt hundra år sedan där deltagarna inte kommit längre än vi är idag. Vissa är övertygade om att immaterialrätt är dåligt både filosofiskt/moraliskt och pragmatiskt och deras motståndare om motsatsen. Då fanns inte ens digitala kopior så det går knappast att tala om några dolda motiv.

EDIT: Ovan quote-syntax.

Efter Armed Assault tappade jag förtroende för Bohemia. Allting som jag förlät OFP för kunde jag inte förlåta Arma för. Bara en sådan sak som att det skall vara så svårt att få fram ett pansarskott eller att motorn inte kunde avbryta animationer som påbörjats innan död är svårt att förlåta.

Det är möjligt att Arma2 har ny teknologi som gör att man slipper allt det som irriterade en i Arma men det tvivlar jag på.

Jag är riktigt jävla nöjd med WiC och än mer nöjd med Massive ända sedan Ground Control d.v.s. solklart köp. Det jag frågar mig vid alla deras spelsläpp är varför ingen annan använder deras motor. De enda två spelen jag kan komma på som inte behöver den är total annihilations uppföljare och COH eller vad det där snygga VK2 RTS:et hette.

Jag hoppas verkligen att de gör så att man kan avbryta animationer. Jag älskade verkligen OFP när det begav sig men ARMA var i det närmaste ospelbart i denna tidsålder. Precis samma fruktansvärda animationer som gör att man blir våldtagen av tanks för att man inte kan flytta sig som man ska. Det är också smärtsamt att bli skjuten i början av någon längre animation eftersom det inte räcker med att man blir skjuten för att man inte kan avbryta utan även måste sitta och vänta på att gubbfan skall hänga upp eldröret på ryggen innan han avlider.

Skrivet av Hockey Stick:

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

WiC har mycket mild DRM. Vanlig CD-check på SP och inget (utöver CD-nyckel/konto) på MP.

Detta var ju underhållande. Det märks onekligen att spelet är ganska öppet eftersom de som gillar och hatar det verkar ha spelat olika spel.

Jag älskade det trots en del fel. Men den enda hypen jag fått i mig är enstaka filmer och jag hade inga större förhoppningar. Jag hade inga större problem med att fienden tål så mycket stryk (beror på vapen). Jag gick direkt på prickskyttevapnen + camo och höll mig där tills jag fick granatkastare och upptäckte att Desert Eagle allvarligt sårar på två skott. Dubbelskott i bröstet så ligger de ned och inväntar avrättning.

Smygandet fungerar ypperligt för mig med camo. De enda som har överdriven förmåga att se är prickskyttarna och senare GRG-skyttarna. Med de andra fienderna går det utmärkt att smyga väldigt nära på natten och kanske 20 meter dagtid.

AI:n är både väldigt bra och dålig. Det dåliga är att de har superaim och har tydlig wallhack. Det enda sättet att bryta deras aim är genom fasta objekt. Det som är ruskigt bra är att de beter sig ganska smart om min övar prickskytte på dem. Man plockar ett par stycken innan de andra gömt sig och sedan kommer de andra fram från ingenstans om man inte flyttar sig från platsen man skjöt ifrån.

Man får aldrig eldavbrott om man använder köpta vapen med uppgraderad hållbarhet och ser till att byta till nya när man är hos vapenhandlarn.

Jag skall helt klart köpa detta spel.

En sak som jag finner mycket störande med den här "debatten" är att det faktum att spore ligger etta på TPB används som ett argument _för_ drakoniska kopieringsskydd. Hur tänker man egentligen då?

Skrivet av Propy:
Skrivet av Punchbag Polly:

"But there are things they didn't prepare you for"

Vad förberedde dom mig inte på? En helikopter?

tja, vet man något om vietnamkriget så vet man nog att de mötte en hel del gerilla krigsföring. Att slåss i tunnlar var nog inget de tränade för.

Det fanns faktiskt Amerikanska förband som hade tunnelkrig som inriktning med tillhörande utbildning. Inte helt oväntat kallades de tunnel rats.

Boken The Tunnels of Cu Chi behandlar ämnet om någon är intresserad.

Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Wamar:

Sitter på ett Keytronic som använts dagligen i 12 år nu! Fungerar fortfarande perfekt, faktiskt enda komponenten som finns kvar sen min första PC.

Mitt ErgoForce 2100KT skulle nog också varit kvar om jag inte spillt Cola på det...
http://shifthappen.blogspot.com/2007/03/most-stupid-thing-ive...

Det är enkelt att fixa med lite ledande färg om du mot förmodan har kvar det.

Är det bara jag som finner det lite lustigt att det är så många som tycker att sitt tangentbord är så bra och meddelar att de är inne på sitt N:te exemplar? Om er tangenbordsmodell är så bra borde ni inte vara inne på ert första exemplar?

För er som har lite dyrare tangentbord föreslår jag att ni köper ledande färg från kjell.com och lagar de ledningsbanor som gått sönder. Det är också en bra idé att ha en multimeter så att man vet vilka banor som verkligen är trasiga.

Skrivet av Strogge:
Skrivet av Kattspya:

bla.

Hehe...det där var det bland det nördigaste jag har någonsin läst Kul!

Det framstår snarare som schizofrent nu när jag läser det i efterhand. Men tack för komplimangen... tror jag...

Detta är lite humor eftersom jag senaste månaden nördat in lite på tangentbord. Detta i samband med att jag lärde mig själv korrekt skrivteknik istället för min egna bastardversion.

Använde länge ett logitech elite någonting och älskade det eftersom jag var så van med det. För en vecka sedan köpte jag ett keytronic men jag vet inte vilken modell (förmodligen en lite billigare variant) och fick veta precis hur dåligt logitech var i jämförelse. Jag gick direkt upp 20 tecken per minut i topphastighet. Några dagar senare fick jag hem ett model M och ökade min topphastighet med ytterligare 28 tecken (hittills). Det bör nog nämnas att jag hade stabiliserat mig på runt 380 CPM med logitechtangentbordet och legat där ett par månader. Det känns också som att det blir väldigt få fel med ett model m eftersom det krävs ett lite tyngre neddtryck för att aktivera dem. Dessutom kan det inte råda någon som helst tveksamhet om man verkligen aktiverat en tangent eller inte. Nackdelen är att det låter fruktansvärt mycket vilket inte är något problem för mig personligen men omgivningen är mindre glad.

Angående tysta model m:
Jag skaffade lite silikonfett (biltema, bromscylinderfett 20:-) och applicerade överst i "stammen" på själva tangenten och det blev ordentligt mycket tystare. Nästa tangent hade jag för mycket och fjädern ville inte vika sig. Det verkar alltså som att man måste styra mängden fett mycket noga. Det verkar som att en liten klick silikonfett motsvarande en sån där cylindrisk pärla som man byggde saker med på dagis är lagom mängd. Den mycket stora nackdelen med att fetta är att avtrycket förändras avsevärt. Avtrycket blir inte alls like tydligt men är fortfarande avsevärt bättre än alla rubber-dome tangentbord jag använt. Tangentbordet blir inte heller lika tyst som ett rubber-dome. Jag upptäckte dock att jag gillade orginalavtrycket mycket mer än det minskade ljudet och tog bort fettet igen. Dock är det så att en ytterst liten mängd silikonfett (det som blev kvar efter noggrann torkning med torr tops) gör att man slipper "toing"-ljudet från fjädrarna utan att påverka avtrycket speciellt mycket. Om ni funderar att applicera sillikonfett själva, börja med numpad och känn efter noga om ni gillar det nya avtrycket. Stör ni er på fjäderljudet kan man applicera ett ytterst tunt lager på toppen av fjädrarna utan att påverka avtrycket nämnvärt.

Länkar till ställen man kan köpa model M:
http://www.clickykeyboards.com/
http://pckeyboards.stores.yahoo.net/

PCkeyboards kan förse en med svensk tangentuppsättning. Och frakten skulle kosta runt 45$

Skrivet av pckeyboards:

Thank you for the inquiry and your interest in our keyboards. Yes, We can make a Swedish/Finish layout model for you. Just specify in the comments section of the order form when you place your order.

Skrivet av Kaleid:

Han valde medvetet att skära ner på komplexiteten så att det förhoppningsvis säljer mer och då kanske spelbolagen vågar satsa lite mer på de lite mer avancerade FPS spelen.

I det långa loppet kan det vara ett bra val. Men jag tror inte man får se spel liknande SS2 och Deus Ex 1 på ett bra tag.

Jag tror att det snarare handlar det om att konsolkontroller är otillräckliga och att det inte fanns en vilja eller möjlighet att göra en ordentlig PC-version och en förenklad konsolversion.

Deus Ex 3 är på gång och man hoppas på en återgång till ettans modell

Skrivet av Cane:

Rent skit tyckte jag inte det var, tyckte fortfarande det var ett bra spel. Dock har du rätt i att det hade varit mycket bättre om det vore mer likt system shock, dock hade väl det spelet varit för komplicerat för "average american 360 gamer". Synd att spel blivit så dyra att producera, var bättre förr i tiden.

Du har rätt i att det inte var ren skit. Hade det inte haft något med SS att göra hade jag tyckte att det var bättre än var det var. Men det enda jag kände när jag spelade var att det var en fruktansvärd förenkling av system shock och att det hade kunnat vara så oerhört mycket bättre. Dessutom följer manuset SS2 alldeles för mycket.

Eventuellt en ytterst liten spoiler:

Det hjälpte inte direkt att jag har lite koll på objektivismen och att det första man ser när man kommer ut är skyltar som uppmanar Ryan sluta göra något som är den exakta motsatsen till vad objektivismen går ut på. Det är lika dumt som ett spel som säger sig kritisera kapitalismen och det första man ser är resterna av en demonstration mot genomförda förstatliganden av företag.

Bioshock var ren skit enligt mig. Ett sämre system shock 2 med bättre grafik. Det enda jag kände i början var hur oerhört mycket bättre bioshock hade varit om det hade varit mer likt system shock. Efter halva undrade jag var den så kallade storyn som folk talade om var och när det var klart blev jag mest besviken.

Jag hoppas (förgäves) på ett system shock 3 istället.

Skrivet av Heat:

@ Pliskin.

Kul att bli döv att sitta och spela ett spel tack vare att din teammate fick för sig att skjuta sin mg en halv meter från ditt öra?!

Det är bara att koda motsvarigheten till HDR för ljud. Alla ljud har ett decibelvärde och sätts i relation till varandra. Om du har ett högt ljud nära hör du inte svagare ljud en bit bort och så vidare. Det jag inte förstår är varför ingen gjort något liknande. Det närmaste jag kommit är att vissa spel simulerar öronpip efter handgranater.

Varför ser man flera pjäser som ser ut att vara 88:or riktade uppåt om man har fientliga stridsvagnar i faggorna?

Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Mahlberg:

Och vem fan kan säga att pc:n håller på dö ut som spelplattform.

Som vanligt så representerar inte Sverige med 9 miljoner invånare någon bra bild på hur det ser ut i resten av världen.

Vi kan jämföra med media creates japan lista 5/5 - 5/11

1. [WII] Mario Kart Wii (Nintendo) - 107,000 / 1,227,000
2. [PSP] Monster Hunter Portable 2nd G (Capcom) - 82,000 / 1,992,000
3. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 53,000 / 2,039,000
4. [WII] Link's Bowgun Training (Nintendo) - 49,000 / 141,000
5. [NDS] Meccha! Taiko Drum Master DS! Adventure of 7 Islands (Bandai Namco) - 34,000 / 133,000
6. [NDS] Pokemon Ranger Batonage! (Pokemon) - 27,000 / 535,000
7. [WII] Deca Sporta (Hudson) - 22,000 / 207,000
8. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 21,000 / 2,979,000
9. [NDS] We're Fossil Diggers (Nintendo) - 17,000 / 102,000
10. [WII] Super Smash Bros. Brawl - 16,000 / 1,620,000

Japan känns verkligen representativt för PC-spelande eller ens konsolspelande.

Som jag förstått det dominerar konsoler i Japan och USA. I europa ligger PC:n fortfarande kvar. Då är frågan hur försäljningen ser ut i EU i stort.

Skrivet av Orbek:

Så besviken på WiC för MP räcker 1 i en timme sen är det det bara samma samma lilla gameplay om och om igen, men kanske prövar demo på dettas singleplayer story.

Det krävs betydligt mer än en timme ens för att behärska pansarrollen som förmodligen är den lättaste rollen att lära sig.