Inlägg av bastard

Inlägg som bastard har skrivit i forumet

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontant skulle jag vilja ha känslan av vara liten. Ni vet, som när man står på en mörk äng och blickar upp i rymden och inser vilken flugfjärt man egentligen är.

Ett samtal till Försäkringskassan är allt jag behöver för att känna mig liten.

Bytes/säljes Lenovo P53

Har en ny och nästan oanvänd Lenovo Thinkpad P53.

Specifikationer:

Intel® Core i7-9850H-processor
Nvidia Quadro RTX 3000 grafik 6GB
32 GB DDR4 RAM, 1TB M.2-SSD
15,6 skärm 1920 x 1080.
Windows 10 64-bit PRO.

Originalförpackning + laddare.
Inköpt den 20 augusti men var inte riktigt det jag var ute efter.

Nypris var över 40000:-, säljes för 30000:- eller bytes mot nåt annat kul.

Ett riktigt kraftpaket med gott om uppgraderingsmöjligheter.

Skrivet av grimpe:

@bastard
Hur är det att spela detta med Warthog? Använde du roderpedaler? Om inte, hade du x-axeln bunden till yaw istället för roll? Jag har en Warthog, men funderar på om en spak med twist grip vore att föredra för det här spelet.

Har inga roderpedaler tyvärr, så använde en av pov-hattarna på joysticken för att rolla. Inte den smidigaste lösningen men i rymdspel brukar jag köra så.

Skrivet av CARTMAN:

@bastard

Är du ny recensent för FZ, El Bastardo? Eller är detta en medlemsrecension? Tack för texten iaf. Bra jobbat.

Tack! Jag är nygammal här på FZ. Tror jag skrev min första recension här på FZ 2003 nån gång.

Ett tournament med Hugo för alla de som fortfarande har fast telefoni. Tips och fuskkoder och utlottning av affischer.

Orka tänka, skjut bara.

För mitt smsande och vardagssurf duger en Iphone 5 bra. För att komma tillbaka till mitt ursprungliga inlägg: finns det någon intresserad där ute?

Jag har haft en Iphone 4 förrut innan, men den gick sönder. Jag gillar verkligen S4:an men Iphone passar mig bättre.

Bytes: Samsung S4 mot Iphone 5

Hej

Någon som är intresserad av att byta sin svarta Iphone 5 mot en vit Samsung Galaxy S4? Den är köpt på Dustin den 5 juni och är helt repfri och fungerar perfekt. Kvitto finns och bilder kan fixas, det enda som saknas är originalkartong och manual! Kan lägga en slant mellan om så önskas.

Mvh

Säga vad man vill om EA men Origin funkar faktiskt fint. Battlefield 3:s Battelog fungerat faktiskt riktigt bra till skillnad från serverletar-eländet i Battlefield 2 och Bad Company 2.

De må vara skit, men varför skylla på utvecklarna? Nånting måste de ju ha gjort rätt efter så många Medal of Honor-spel.

Ägaren till bilen borde fråntas sitt körkort.

Skrivet av Ichabod:

Åh nej!
Förändring är farligt!

Ett jävla gnäll, ni behöver inte köpa spelet eller spela det om det är så fruktansvärt.

Precis, gnäll är meningslöst. Ingen idé att spela ett skadeskjutet spel man inte gillar när det finns bättre spel att avnjuta.

Battlelog och squad-hanteringen fick mig just att avboka BF3. Återkommer när DICE lärt sig att man inte ska laga nånting som inte är trasigt.

Med manual och fodral?

Lugn semester? Inte med pappa inte

Alltid kul att läsa din blogg Simon!

Jag hatar inte någon, men Pachter är ett undantag:

Jag tycker den här filmen är ganska talande:

http://youtu.be/ZNnJqJ9hO4w

Här i Arvidsjaur-helvetet snöade det på midsommarafton 2009...

Jacob i GTA4.

Precis som jag sa, spelet släpptes alldeles för tidigt...

Hur som helst så lovar utvecklarna förbättringar:

"Here’s what we are working on at the moment:

1. Performance increase. Over terrain, the two things that slow things down the most are trees and buildings. We are currently in final stages of testing optimized buildings that almost double the FPS over London on a test machine.
Tree optimization is a little farther away. You will probably see changes in how trees are rendered, they’ll take longer to appear over terrain, but once again, performance increase should be significant.
If everything tests correctly over the weekend, both of these should be released by early to mid next week.

2. Enhanced multicore support. The mode that we unfortunately were not able to finish in time is sending all render to a dedicated CPU core. The mode is working but somewhat buggy. It easily doubles the FPS, and the performance boost is especially noticeable in larger missions with lots of stuff going on.
This is probably at least two to three weeks away, and we will probably do a short public beta of this major change before it’s made live to everyone.

3. Multiplayer. There is something in steam filters that prevents game servers from being found. This is only happening with live retail versions of the game. This apparently isn’t caused by us – hopefully it’s just a simple oversight somewhere and the fix will be a simple flick of a switch.

4. FM and ballistics. We have already addressed the issue where rounds appeared to leave aircraft sideways. This was caused by the difference between physical and rendered position of the aircraft, i.e. the rendered position lagged behind the actual aircraft position.
Our aircraft programmer has a huge bucket list of things to check, which he’s going over at a rather brisk pace.

5. Resurrecting SLI support. This is our next biggest priority; it’s done by the same programmer now in final stages of optimizing buildings. We are really hoping this will be a quick task, but I don’t have an ETA at this point. It’ll either be a couple of days, or a much longer undetermined amount of time if we have to submit versions to card manufacturers and ask for their input.

6. Bug fixes and support. We are reading this forum a lot and some Russian-language forums, and working very hard to address all issues as they are being reported.

7. New stuff – larger online maps, some new aircraft such as the 109E1 and E4 etc – are all in the pipeline too, but obviously we need to solve the bigger issues first and then deal with the freebies."