Pachter: Wii U två år för sent, dummaste namnet nånsin

Robot
Pachter: Wii U två år för sent, dummaste namnet nånsin

Aktade branschanalytikern Michael Pachter var inte nådig i sitt omdöme om Nintendos nya konsol. Han gillade inte PS Vita-namnet heller.

#nyhetstips, #nintendo, #halo-4, #microsoft, #sony


Medlem
Pachter: Wii U två år för sent, dummaste namnet nånsin

Jag bara undrar om denne man någonsin har rätt...

Medlem

Finns det några bra namn egentligen då?

Medlem

Känns som han har väldigt rätt angående WiiU iaf! Ser inte framemot den konsolen alls

Inaktiv

Wii U måste jag hålla med om var det fulaste namnet. Men Vita var helt okej.

Medlem

Frågan är hur ofta man kommer att kalla konsolen för Playstation Vita? Jag tror snarare att man kommer att kalla den för PSV.

Portable var inte heller ett så snyggt namn, men PSP låg fint på tungan.

MFC
Medlem

Synd om karln... låt han vara, han fick för lite uppmärksamhet när han var liten bara...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alla bara hackar och klagar på allt Nintendo gör hela tiden. Antingen dålig hårdvara, dåliga spel eller något annat. Ändå har de varit störst på TV-spel i 30 år och alltid sålt mycket mer än sina konkurrenter. De enda som faktiskt tjänar några pengar på sina konsoler.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag bara undrar om denne man någonsin har rätt...

Han har ju visserligen rätt om att Wii U är det fulaste namnet... Men utöver det tror jag aldrig att killen ens har varit nära om något.

Medlem

Jag läste Webdouche


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Han har rätt i alla fall i att Will-u är ett dumt namn.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Wii U, som "we you"? eller vad står U:et för?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vem i herrans namn bryr sig om namnet på en konsol? Det är ju spelen man är ute efter...

Oftast brukar produkter bli antingen en flopp eller en jättesucce...
Den här mannen verkar verkligen veta vad han snackar om


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vet om jag tycker Wii U är så fel.

Wii ung We
U ung. You

Helt OK.

Vita däremot känns varken nytt eller spännande.
Låter ju nästan som Wii.
PSP var lysande bra namn, PSP2 hade varit bra.

Möjligen att det är lite för likt stora konsollen PS3, båda slutar på e-ljud och förväxlas.
pe-ess-pe pe-ess-tre på svenska då.

Men förmodligen vet dom stora gossarna vad dom gör.

Medlem

Pach-Attack! rules

Plus kan inte annat än hålla med wii U är ju ett skämtnamn typ.
Playstation Vita kom igen Latin är ett dött språk hade fan varit bättre med
Playstation Life till och med...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Ja de döpte konsolen till Wii-U för att Nintendons mål med konsolen är att locka till sig och visa hardcore spelare att de också kan göra tuffa blodiga "vuxna spel" som alla alltid tjatar så mycket om


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Verkar inte krävas mycket för att bli branch-analytiker..

"Wii U kommer sälja antingen bra eller dåligt".

Dra mig baklänges på en skadskjuten tallkotte, det var tamigfan ett insiktsfullt uttalande som vittnar om stor kunskap och kompetens!

..kukhuvud.

Medlem

"In 2010, Sony's going to have 55 per cent, Microsoft's going to have 35 per cent and Nintendo 10 per cent" - Pachter, 2005

Vad krävs för att bli marknadsanalytiker egentligen?

Medlem

Grymt dåligt namn och troligen lika dålig produkt, men det lär som vanligt sälja löjligt mycket.
Vita tycker jag själv också är ett fult namn men produkten i säg själv värkar bra

Medlem
Skrivet av d2004:

Vita tycker jag själv också är ett fult namn men produkten i säg själv värkar bra

Gör den verkligen ont?

OnT: Som sagt, vem bryr sig om namnet egentligen? är helt säker på att konsolen kommer sälja som smör i solsken.

Medlem

Analytiker.... pah, muppar som har en massa personliga åsikter som folk faktiskt betalar (!) för.... otroligt... och de har ju oftast fel också.

Vem som helst med lite koll på branschen kan ju göra kvalificerade gissningar, inte får man betalt för det dock.

Sedan kommer bara historien förtälja om enheten säljer bra eller ej. Samma med Vita.

Medlem

Om man inte gillar U:et så kan man ju bara sudda lite så det blir Wii II istället för att gnälla...

Vita å andra sidan är ju namnet på ett amerikanskt skatteprogram för låg- och medelinkomsttagare från 70-talet eller en variant på uttalet för den grekiska bokstaven "beta"...

Medlem

Inget ont om Pachter, tycker han kan vara rätt intressant att lyssna på, men vissa uttalanden kunde han väl hållt sig ifrån att göra. Men något bra måste han ju göra för ja tror inte han får betalt i monopol-pengar direkt.

Namnet då? Spelar ingen roll. Köpte inget Wii för jag tyckte namnet var särskilt tilltalande, utan själva spelen. Bara de funnits vettiga spel så hade den fått heta va fan den ville. Kommer väl köpa en om dom inte är hutlöst dyra eller kontrollen är ett stort misslyckande.

Skribent

Jag hatar inte någon, men Pachter är ett undantag:

Jag tycker den här filmen är ganska talande:

http://youtu.be/ZNnJqJ9hO4w

Medlem

Nintendo har varken Sony eller MIcrosoft som konkurrenter enligt mig det är inte alls samma typ av spel, Nnintendos spel förstås av alla. Min mormor kan spela dem, inte skulle jag och min mormor spela Gears of war ihop? och inte heller kinect dans spelet.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Verkar inte krävas mycket för att bli branch-analytiker..

"Wii U kommer sälja antingen bra eller dåligt".

Dra mig baklänges på en skadskjuten tallkotte, det var tamigfan ett insiktsfullt uttalande som vittnar om stor kunskap och kompetens!

..kukhuvud.

Ditt ordval vittnar också om hög kompetens

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av d2004:

Vita tycker jag själv också är ett fult namn men produkten i säg själv värkar bra

Gör den verkligen ont?

OnT: Som sagt, vem bryr sig om namnet egentligen? är helt säker på att konsolen kommer sälja som smör i solsken.

Jag har ingen aning om vad du pratar om. men ja att sparka en sten utan skor det gör ont.

Medlem
Skrivet av d2004:
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av d2004:

Vita tycker jag själv också är ett fult namn men produkten i säg själv värkar bra

Gör den verkligen ont?

Jag har ingen aning om vad du pratar om.

Lite off topic, men han syftade nog på att du skrev "värkar" som i "gör ont" istället för "verkar" som det egentligen skall vara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan lika gärna heta Wii I, då den kommer att ge otroligt dåligt stöd för multiplayer.
Eller ännu hellre "Wii ensam hemma i källaren" där den lär hamna. De skulla ha satsat på lite bättre hårdvara så att iaf 4 personer skulel kunna spela med "kontrollen" och ett bra onlineläge.
Ytterligare en dammsamlare som får leva på dåligt portade spel från xbox och playstation

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Kan lika gärna heta Wii I, då den kommer att ge otroligt dåligt stöd för multiplayer.
Eller ännu hellre "Wii ensam hemma i källaren" där den lär hamna. De skulla ha satsat på lite bättre hårdvara så att iaf 4 personer skulel kunna spela med "kontrollen" och ett bra onlineläge.
Ytterligare en dammsamlare som får leva på dåligt portade spel från xbox och playstation

1. Vi vet inget om onlinefunktionerna än. Lite väl tidigt att säga att den kommer suga.

2. Konsollen är bra kraftfullare än PS3. Men för att få en modern dator att rendera bild åt 5 skärmar kräves minst 2st grafikkort, oftast 3st. Utöver det måste de har riktigt bra prestanda för att klara av en mjuk FPS. Konsollen skulle bli allt för dyr.

123
Skriv svar