Inlägg av Roqka

Inlägg som Roqka har skrivit i forumet

Gött! Vill prova Diablo 4. Alldeles för segt över VPN.

Dead Island: Riptide Definitive Edition är också gratis till den 15:e februari.

Lika bra Xbox lägger ner sin konsolförsäljning. Låt Sony ha monopol. Nintendo kör ändå sitt eget race.

Skrivet av Akronym:

Om jag väntar besök.

+1. Annars får det vara.

Jösses... är det verkligen värt att prova?

Nice, men har inte några höga förväntningar. Optimeringen på PS5 är inget att hänga i granen. Visst, combat-delen flyter i 60fps men i 720p…

Engelska. Spelar allra helst utan undertexter och planerar inte att lära mig japanska.

Skrivet av aethernox:

Det trodde jag också först. Sen kom jag på att Alan Wake 2 (som bevisligen får vara med) släpptes en vecka efter Spiderman 2. Hade verkligen inte tippat på att RE4:Remake skulle få pris före Spiderman 2.

Spel med för sent releasedatum kvalificerade sig endast för: Ultimate Game of the Year, Best Performer, Best Supporting Performer, Breakthrough Award, Critics’ Choice Award och Lifetime Achievement Award. Dessutom var fönstret för röstandet endast öppet mellan 20 oktober och 27 oktober.

Skrivet av BlueTeam:

Skumt att Spiderman 2 inte ens var nominerad för Playstation? Är ju unisont hyllat av både kritiker och spelare runtom?

Skrivet av Gaara:

Håller verkligen med, är ju solklart...

Inte så konstigt. Släpptes för sent och var således inte med i tävlingen.

Insta-Ban+

Skönt men skulle varit där dag ett. Synd att de inte har gjort något åt prestandan i denna uppdatering.

Skrivet av Ribcage:

Det verkar dippa och gå ner till 720p i upplösning men har du en tv med VRR lär det hjälpa en del. DF har gjort en genomgång.

Ajaj, såg deras video nu. Ser inte superbra ut direkt men VRR hjälper upp det hela lite som sagt.

Skrivet av Loevet:

Jag testkörde lite i prestandaläget med dag 1-patchen igår och jag tyckte mig kunna se små dippar fortfarande. Men det är så länge sedan jag testade det med originalversionen (som jag inte vet hur den matchade demon prestandamässigt) att jag inte kan säga hur mycket bättre det har blivit.

Eftersom jag recensionsspelade testade jag aldrig demon, så jag vet inte hur stora problemen var där. Men de prestandadippar jag upplevde med rec-versionen var aldrig särskilt allvarliga, vare sig i grafik- eller prestandaläget. För min del var det mestadels bara när jag panorerade över detaljerade miljöer som det kunde hacka till ibland.

Tack! Det låter hanterbart.

Hur är prestandan i 60fps-läget? Demot hade en hel del dippar men det kanske är fixat nu.

Spelade det på senare dagar med kraftfull PC och en uppsjö QoL- & grafik moddar. Hade förvånansvärt kul! Ser gärna en uppföljare.

Skrivet av Ronzem:

Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?

Betydligt mindre stutter utan RT. Med RT är det lika illa som innan patchen, men det var väntat då de verkar ha fokuserat på icke-RT prestanda.

Hade gärna spelat med RT men inte värt stutterfest deluxe.

Skrivet av PGR1985:

Är det grafiska bättre än i Forbidden West?
Med tanke på att det även släpptes till PS4.

Nej. Finns några delar som eventuellt ser lite bättre ut men that's it.

Skrivet av lonian:

<Uppladdad bildlänk>

Fick hem detta, ej hunnit montera det ännu.

Håll tummarna att du slipper coil whine. Bytt ut mitt ROG STRIX 4090 kort två gånger på grund av öronbedövande coil whine...

Skrivet av CARTMAN:

Spännande att se hur recensionerna på Steam kommer se ut om ett tag. (Recensionsbombning)

Lär inte ske. De gjorde samma sak med både RE2 och 3 remaken utan att det påverkade Steam recensionerna nämnvärt.

Mikrotransaktioner är knappast ovanligt när det kommer till Capcom, så är inte ett dugg förvånad.

Skrivet av FRULZ:

Tillräckligt bra? Det är många ägare av RTX 4090,senaste generationen i7-prollar och 128 GB DDR5 som har rapporterat in dessa krasher....

Bilduppdateringsfrekvensen pendlar mellan 80-120 FPS för mig i 3440x1440, vilket inte är dåligt - men det krashar var 10:e minut. 🤪

Sjukt hur det kan skilja sig så. Jag lyckades spela genom hela spelet utan en enda krasch. Nej, jag skojar inte. Merparten av timmarna var i och för sig på patch 1.0.1.6. Upplevde någon form av stutter på några ställen men inget jag kunde se på frametime-grafen.

Men det tog säkert en halvtimme att bygga shaders där CPU gick på högvarv.