Inlägg av Dunis

Inlägg som Dunis har skrivit i forumet

Skrivet av koleny:

Hur länge håller rean på? någon som vet?

Enbart idag enligt FZ, ser dock inte var på Origin det står

De hade kunnat sänka Premium och Premium Edition också, då hade jag kanske skaffat allt. Skaffade nu bara BF3

Vill inte ha Windows 8 så länge det är gjort för surfplattor...
Det värsta är att vi nog kan förvänta oss att Windows 9 och 10 följer följer samma stuk

Självklart ska Valve inte ha ensamrätt på sin spelklient, men det här gillar jag absolut inte. I sinom tid kommer varje företag ha en egen klient, blir skitkrångligt för oss spelare. Vill du köra Far Cry 3? Uplay. Crysis 3/BF4? Origin. Snart kommer det vara så för vartenda spel.

Skrivet av Xzander:
Skrivet av Slutbossen:

Banne mig på tiden att grafiken tar ett rejält kliv i rätt riktning. Ser fram emot när denna och den nya Unreal engine blir standard.

Skyrim skulle ha sett ut så här.

Tesselering och displacement mapping, volymetriska effekter, 15000+ polygoner per karaktär, 2048x2048-texturer och 10000 partiklar i varje partikeleffekt är bara några saker som skulle ha gjort Skyrim till en hårdvarudräpare.
I ett open-world (någorlunda iaf) spel funkar inte detta, då allt detta leder till fler s.k "draw calls", vilket alltså står för varje sak motorn måste ladda in i bild.

Man måste skala grafiken efter hur mycket som visas på skärmen samtidigt, och ju fler krävande funktioner desto mer måste datorn arbeta för att rendera allt detta. Och sist jag kollade är det fler saker på skärmen samtidigt i Skyrim än i Crysis, p.g.a view distance och den öppna spelvärlden.

Har läst lite om PCns problem med draw calls, verkar dock inte vara något problem på konsolerna(vars komponenter dock är för svaga för att kunna dra nytta av det)

Förhoppningsvis är det något som kommer fixas i DX12 och nya versionen av OpenGL. Ifall det fixas först i ett nytt API kommer det ju dock ta tid innan API:t börjar utnyttjas.

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Helt irrelevant i detta fall, då de vanligaste problemen (RROD) har flera års garanti från Ms och ersätts helt utan kostnad och räknas inte heller som en såld konsol.
Sen kan man ju diskutera hur många som köper en exakt kopia av den produkt som gick sönder, brukar man inte satsa på något annat istället?

Den utökade garantin varar i 3 år från köp...Sedan får man som sagt tillbaka samma 360-modell som den man skickar in, så felet finns kvar och väntar bara på att uppkomma igen i din "nya" enhet...Garantin "räddar" dig någon gång, sen får du bekosta en ny när den gått sönder igen

Ifall någon sedan har köpt mycket material från XBLA och Games on Demand, finns det inte så mycket annat att göra än att skaffa en ny 360...Är väl egentligen nu med Xbox 360 S som RROD "dött", och den kom ju inte förrän 2010

Skrivet av Javas:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Borde inte vara med tanke på den tre-fyra års långa garantin som följde med vid köpet

Den garantin tillkom ju däremot senare..Dessutom fanns ju felet kvar i ersättningsenheten

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Skrivet av conthox:
Skrivet av Devildoll:

vadå "wii u använder sig av ue 3."

det ena utesluter inte det andra.

Du menar att Wii U kanske kommer använda sig av 4:an för att den använder sig av 3:an?

Jag tror nog det är hyffsat spikat, om det hade varit aktuellt med 4:an så hade dom nog gett grönt för det i och med att spelutvecklarna vill veta en sådan sak.

Egentligen har väl Epic hittills sagt att den stöds på "PC", senast vi hörde något angående Sony/Ms tjatar ju Epic tydligen om starkare hårdvara

Skrivet av pikzel:

Inte ett DUGG oväntat. Nintendo har inte alls samma målgrupp som Unreal Engine. Wii var för mig ointressant, och Wii U är ännu mindre intressant.

Och vilken målgrupp är det?
Unreal Engine är egentligen bara en motor som utvecklare betalar för att få använda, istället för att behöva utveckla sina egna motorer...I princip kan UE driva vilka spel som helst, finns ingen "målgrupp" att snacka om
När det kommer till multiplattformsspel vill nog många utvecklare att UE4 ska stödjas på Wii U också

Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. .

Eller för att den utökade garantin har gått ut

Vill ha!

Skrivet av limmplimmp:

har jag förstått det rätt, funkar det på Nvidia GeForce 9800 GT?

Japp, är dock inte säkert att du får några direkta förbättringar(beror iofs också på hur gamla dina nuvarande drivrutiner är)

Skrivet av Newplayerpro:

Det står inget om 6770 ?

Vad jag vet så är HD6770 bara ett omdöpt 5770

Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Dunis:
Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Finns resultat för DX10-delen också ifall du tittar på hela testet, båda GTX260-modellerna klarar sig rätt ok..

Verkar som att spelet just nu gillar Nvidia mer på DX10-sidan, GTS250 presterar farligt nära ett HD4870, trots att HD4870 har DX10.1 och är ett starkare kort

tyder på att det är utvecklat med konsoller i åtanke.. då xbox har nvidia

PS3 har Nvidia, Xbox 360 har AMD

Skrivet av totte1015:

Jag har GTX 260, betyder detta att min dator är screwed för detta spel då?

Finns resultat för DX10-delen också ifall du tittar på hela testet, båda GTX260-modellerna klarar sig rätt ok..

Verkar som att spelet just nu gillar Nvidia mer på DX10-sidan, GTS250 presterar farligt nära ett HD4870, trots att HD4870 har DX10.1 och är ett starkare kort

Och vips så kommer alla spel kräva Live och månatlig prenumerationskostnad för att spela online...

Efter att ha genomlevt laddningskärm efter laddningskärm varje minut i Portal 2 tycker jag de kan skrota motorn

Älskar Tales och har inte kört Abyss, blir kanon

512MB RAM var ju lite redan när PS3/360 släpptes...Bara en uppgradering till 1GB på 360/PS3 skulle göra skillnad gentemot hur det är nu

Tror personligen på 2GB RAM i nästa konsoller...Tyvärr är minnet det som bantas ned mest i konsollerna, tror inte nästa generation blir ett undantag

DX10/10.1 får också stöd i och med DX11(de har bekräftat det på sin sida)

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...

Jag minns ett likadant rykte från perioden innan Wii avtäcktes.

Vad det än blir så kommer det med all sannolikhet bli mer än bara "Wii HD", samma konsoll men mer kraft. Nintendo är innovatörer, och försöker alltid pusha utvecklingen framåt.

Fast de är samtidigt experter på att se till att deras gamla katalog fortsätter att sälja, så bakåtkompabilitet tror jag är givet. Kanske inte GC, men Wii iaf.

Det enda som hindrar GC-kompatibilitet är väl egentligen om Wii 2 inte kan läsa skivorna...Bakåtkompatibilitet för Wii borde ju ge för GC också, då arkitekturen i princip är likadan

Skrivet av Heggis:

Varför har alla slutat med DX10/DX10.1? Var det inte en massa hype när det släpptes också?

Med DX11 får du stöd för DX10/10.1 kort också...DX10/10.1 kan även dra nytta av DX11 multithreaded rendering om drivrutiner för det kommer, så det finns eventuella prestandabonusar att få även för DX10/10.1 om spelen görs i DX11 gentemot DX10

Här är en liten förklaring, finns mer att läsa på sidan
"Essentially, DX10 code will be DX11 code that chooses not to implement some of the advanced features. On the flipside, DX11 will be able to run on down level hardware. Of course, all of the features of DX11 will not be available, but it does mean that developers can stick with DX11 and target both DX10 and DX11 hardware without the need for two completely separate implementations: they're both the same but one targets a subset of functionality"

http://www.anandtech.com/show/2716/3