Inlägg av azynkron

Inlägg som azynkron har skrivit i forumet

@Json_81: Hur då?

- Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Solklar etta även om Beneath a steel sky är bättre som spel.
- Dune II. Visst, du kunde bara markera en enhet åt gången men så många timmar vi la på det över seriell nullkabel.
- Alone in the Dark. Fy fan vad man hoppade till. Långt mer ruggigt när det begav sig än SOMA e t c.
- Duke Nukem 3D. Den bra versionen. Man kunde kasta pengar på stripporna. Worth it.

Det var PC spelen.. sedan ligger Phantasy Star II varmt om hjärtat på SEGA Megadriven. Skall man bara räkna antal timmar så vinner Donkey Kong solklart.

Skrivet av kintobe:

ljuddämparen ser något sne ut på vapnet. Rolling shutter effect?

Nej, det är bara hur skuggan faller konstigt.

Skrivet av snubben:

@Theo B:

Läser man några recensioner så förstår man snabbt varför. Folk köper spelet, kör ett varv med handkontroll, håller full gas runt kurvorna och går sedan och skriver en recension "unplayable" 1/10. Jag har inte hört något riktigt negativt från någon som faktiskt sätter sig in i spelet och övar lite, förutom kanske några buggar och att AIn ibland är lite långsamma i regn och snö, vilket är en helt befogad kritik. Sen rent allmänt på metacritic så brukar användarrecensionerna vara fulla av obefogat låga betyg

Tar man sig tid och lyssnar på de seriösa recensionerna, ex av Emptybox, så är de överlag nöjda med Pcars 2 och att det är mer realistiskt än PCars. Den ökade realismen innebär naturligtvis också att handkontrollmuppar inte kan ralla runt som i Forza. Jag antar att det delvis är WMDs fel i det att de inte gör klart att man inte riktar sig till samma publik. Naturligtvis för att sälja fler kopior.

Själv har jag stött på ett antal buggar som jag inte kan förstå hur QA inte fixade innan release men tyvärr känns det mer som en regel än undantag nuförtiden.

Det är ju direkt tragiskt att detta ens skall behöva nämnas vilket vi kan tacka konsolskräpet för.

Skrivet av Megagurra:

Provade någon det här på konsol? Helt sjukt optimerat!

Sjukt? Uselt med andra ord..

Skrivet av MrPeters:

Aj aj, nu är det dags att korrekturläsa, Calle

Jävlar vad packad han måste varit..

Skrivet av Sisyr:

Osäker på varför du citerade mitt inlägg?

Because.. reasons?

Du pratade om att de piggybackade på DayZ och poängen är att det började även innan DayZ.
</>clarification<>

Skrivet av Chomag:

Ett problem som uppstår är vad den "mallen" skall innehålla, vilka faktorer väger tyngre än andra exempelvis?

Problemet med att bara ha ett betyg är att man väver in objektiva och subjektiva åsikter i samma betyg.
Antal buggar, prestanda e t c är objektivt och kan kvantifieras enkelt. Därför råder det inte några
tvivel runt varför ett spel får betyg X för den tekniska delen. Min poäng är att du kan ha ett i botten strålande spel men
ett antal buggar gör att helhetsbetyget sänks, vilket i princip är felaktigt.

Skrivet av Sisyr:

Åh, Battle Royale. Aldrig läst boken, men filmatiseringen hör till den mest överreklamerade smörja jag någonsin sett.

Vad gäller topic så känns det lite löjligt att Bluehole ens reagerar. De har inte direkt ensamrätt på genren, och PUBG:s existens är ju i sin tur piggybacking på antiklimaxet DayZ resulterade i.

BR fanns både till Arma 2 och 3 långt innan H1DZ1H1 koperiade hela idén.

Ian Bell är inte direkt en mysfabror själv. Han är ett riktigt rövhål, så han borde faktiskt städa upp i sin egen trädgård innan han börjar bröla om grannens.

Skrivet av Witchfinder:

Är det inte ofta så, att svenska spel är just underfundiga och mysiga? Kanske många hipsterlattepappor som gör spel här? Tänk om ett svenskt spel skulle vara bröligt, smaklöst och testosteronstint.

BF1?

Skrivet av Chomag:

Man kan bryta ner det i två huvuddelar:

1. Spelide
2. Implementering

Man kan ha en lysande spelide men själva implenteringen kan vara urusel. Och det omvända naturligtvis.
Skillnaden är att en dålig implementering (buggar, dålig prestanda e t c) kan fixas snabbt medans det
är nästan dödsdömt om din huvudsakliga ide är dålig.

Speliden kan sedan exempelvis brytas ner till
a. Produktionsdesign
b. Story
c. Återspelbarhet
och så vidare

Implementeringen kan i sin tur bestå av:
a. Prestanda (på given rig som kan antas vara generisk)
b. Buggar
c. GUI

Skrivet av autograph:

Har nu kört Forza Motorsport 7 (demot), och det är både snyggare och har bättre körkänsla (med tangentbord) än Project Cars 2 (Limited Edition).
Tyvärr har jag köpt båda. Kunde inte välja.
Men jag har en känsla av att jag kommer att gilla Forza 7 Motorsport (Ultimate Edition) mer.
Ska testa båda senare med G-27 ratt.

Ja, smaken är som baken..

Problemet jag har med alla arkadracers, ex Forza-serien, är att de inte har någon inlärningskurva. De är designade för folk med handkontroll och som inte vill bli utmanade. Som jag ser det, kan du lika gärna låta konsolen/datorn köra själv för det är till 90% hur spelet fungerar. Visst, du kommer inte att snurra av banan i T2 på SPA och det ger en känsla av att du kan kontrollera bilen. Tyvärr är baksidan av alla arkadracers att nyhetens behag svalnar kvickt. Det blir liksom aldrig roligare än så och du kommer inte lära dig ett enda dugg oavsett hur många timmar du lägger ner på det.
Skillnaden mellan arkadspel som Forza och Simracers som iRacing ex är att ju mer tid du lägger på det sistnämnda ju roligare blir det. Inlärningskurvan är brant, men när du väl lärt dig att du inte kan trycka gasen i mattan mitt i en kurva (precis som i en riktig bil..) och du har börjat förstå hur du skall sätta upp bilens egenskaper för att passa din körstil så börjar det riktigt roliga. Och när du börjar att se hur dina kunskaper ger dig bättre och bättre varvtider och du kan börja tävla med andra människor som också går igenom samma process, ja.. då kommer du aldrig röra Forza igen.

Och till sist, köper du ett bilspel för att leka med stripes och byta fäljar.. då kan du lika gärna spela Barbie för det är exakt samma sak.

Jag håller inte med personligen, men ditt språkbruk är för vuxet för exempelvis amerikaner. Av någon anledning enligt dem, så är det ok att skjuta spädbarn så länge du inte svär.

Bara lite feedback.

Skrivet av Witchfinder:

I åtminstone tre spel så har jag hört NPC:er/fiender säga, när de blir arga på en, "You shouldn't have come here" eller liknande. Jag har aldrig hört det sägas i en sån kontext utanför tv-spelssammanhang. Vad handlar det om egentligen? Är det nåt internskämt? Eller är det nåt jag missat inom engelskan, att det är fullt naturligt att säga så om man plötsligt blir fientligt inställd mot en annan person?

Det är definitivt situationsberoende. Språkmässigt sett så är det inget fel på meningen, men kontexten säger att det handlar om huruvida personen skulle befinna sig på platsen eller inte. Inte att man ber honom/henne att försvinna efter en stund in i dialogen och för mig känns det naturligare att det sägs tidigt i mötet och handlar om ett lite förvånat uttalande.

"Get out of here, Stalker!"

@robbis: Tro mig, köp ex Assetto Corsa istället och ha riktiga racing fighter mot andra spelare.

@The_Jigsaw: Codemasters och verklighet i samma mening? Den här arkadsmörjan är så långt från verkligheten du kan komma.

@sebrock: De skulle släppt ex Oculus i den version de pratade om från början. Kom ihåg att när det började så låg ribban på en ersättning för en skärm i pris, vilket hade antagligen fungerat. Som det blev nu är det alldeles för dyrt. Inte bara VR-delen utan den stora skaran av potentiella köpare måste också handla upp sig på minst ett 1070. Visst, testar du exempelvis på mitt 980 så säger den att jag uppfyller kraven men i verkligheten så skulle jag vara tvungen att köra på nästan lägsta möjliga inställningar för att få spelen att rulla. Handlar du sedan på dig ett 1070/1080 och bara har 8Gb RAM måste du snegla på att handla mer och t o m överväga att uppgradera CPU för klara av att mata GPUn.

Min poäng är att slutnotan för ett Oculus eller Vive är långt högre än bara headsetet.

Skrivet av Gen:

Nu har jag visserligen ett 1080Ti men ligger på runt 80-100fps vid 1440p på Ultra vilket är klart godkänt. Det enda som jag inte gillar är höga frame times under cut scenes (och det är ändå rätt så ofta sådana) fast i praktiken innebär detta endast ett/två "hack" vid "kamera/scenbyte" och det kan man leva med.

Personligen kunde jag inte bry mig mindre om sådant betydelselöst småkrafs men någon annan kan ju känna att det är betydelsefullt? Man fick ju en outfit, lite armor och vapen vilket sannolikt är sådant man kan crafta själv vid något tillfälle.

Alla vapen och rymddräkter kan man vad jag har sett tillverka själv så småningom så länge du har ritningarn.
Vad det gäller kläderna så kan man inte. Men som du säger, det stör mig inte det minsta. Jag är inte mycket för
att leka med att klä på eller av dockor ändå. Men var man till sitt, som den gamla djungelsagan säger.