Inlägg av Mizzajl
Inlägg som Mizzajl har skrivit i forumet
Tänkte bara tillägga att både @BaldursGate på twitter ( https://twitter.com/BaldursGate ) och hemsidan https://www.baldursgate.com/ båda tillhör Beamdog
Jag skulle gissa på Beamdog ( https://www.beamdog.com/ ) och jag skulle nog bli ganska besviken om det är nått annat företag, beamdog har sagt att dom jobbar på "nya project" men har inte sagt vad det är och dom håller också på att anställa mer folk ( https://www.beamdog.com/jobs )
ett av jobben har denna beskrivning:
"Programmer
Beamdog is looking for an experienced programmer to help us build the future. Your skill and expertise as a programmer will help us build a powerful, next-generation role playing platform that enables thousands of fans to create their own amazing Dungeons & Dragons adventures. "
"role playing platform" låter lite skummt dock, låter lite mer som Neverwinter Nights och deras toolset som var väldigt bra för att låta spelarna skapa sina egna äventyr, men både Neverwinter Nights och Baldurs Gate utspelar sej i samma universum ( Forgotten Realms ) så jag skulle inte bli förvånad om det är Baldurs Gate 3 + toolset som dom jobbar på
Jag testade väldigt lite när spelet precis släpptes, men lyckades inte riktigt fastna. Hur skulle du säga att spelet är för en nybörjare?
Spelet kan vara lite överväldigande för nya spelare, men ge inte up, så fort man börjar få lite intressanta "Skill Gems" och "Support Gems" är när det roliga börjar, och alla kombinationer du kan göra med dessa gems är väldigt imponerande.
Och med nya expansionen så kommer du ha tidigare tillgång till mer support gems
FZ plz, Zelda är inte ett rpg.
Röstade på Excitement, Strategy och Power
Gillar RPG som har dessa element.
Strategy: för att jag gillar spel där man kan planera sin "Build" eller "Spec" så mycket som möjligt.
Power: ska vara som en belöning för att man har en bra Strategy och/eller för att man spenderat mycket tid på spelet.
Excitement: Behöver inte vara Action-RPG, men det ska hellst vara Fast-Paced, Turn-Based kan vara snabbt sålänge det inte är långa attack animationer eller lång väntetid mellan handlingar.
Några exempel på spel som jag gillar med dessa element: Path of Exile, Neverwinter Nights 1 & 2, Final Fantasy X, World of Warcraft innan Cataclysm, Rift, Diablo II, Titan Quest, Grim Dawn
Jag tycker syftet med Achievments är att man kan bevisa att man har klarat en svår utmaning.
men jag håller med om att det förstör speluplevelsen om det dyker up "Ding! Tadaa! Congratulations!" medans man spelar.
Mycket intressant artickel
jag gillar verkligen nya fragzone och hoppas fragzone blir stort. SVT nästa?
In Sovjet Russia Starcraft 2 Plays You!