Inlägg av -=anders=-

Inlägg som -=anders=- har skrivit i forumet

Skrivet av Tomas Helenius:

Sug åt dig allt beröm spelet får.

Tackar vänligast! ❤️

Skrivet av Chicobello:

Ännu ett spel jag hade älskat om jag hade vänner. Känns inte som ett spel där man ensam hoppar in i en random server. Minns den gamla goda tiden när man LAN:ade SWAT 4 och fick kommunicera hela tiden för att klara uppdragen. Något av det roligaste jag gjort.

Det är ju väldigt förlåtande när du väl går med i en reko squad. E man ärlig och gör vad ledaren säger, så smittar det av sig och man blir ett gäng som aldrig känt varandra på kort tid.

Skrivet av Tomas Helenius:

Kan det inte vara en fråga om resurser? Gissar att det inte är alldeles trivialt att koda ihop någorlunda trovärdiga helikoptrar.

Nej, i detta fallet har det handlat om gameplay rakt av. Vilka factions som har vad... Hade varit mer kaos än vad det är nu att drämma på med FFARs och missiler och 30mm spruta med IR från Apaches och Mi17s etc. Tänk er gnällandet?
Men det är ju det nu moddare kan fixa med om man vill ha detta. Det har även pratats om IR för stridsvagnar, men tror det är på gång i huvudspelet oxå.
Jag ska säga att jag varit rejält imponerad över nätkoden med 100 spelare samt detaljrika kartor som Fallujah och min prestanda. Vilket jobb programmerarna har gjort!
Det är inte slut här iaf. Det kommer mer godis i framtiden.

Känns helt overkligt! Har jobbat med ljuden i 5 år och sjukt skoj att ha kunnat sätta en stämpel som ensam utvecklare inom ljudsektionen.
Kul att ni lade ut nyheten FZ!!!

Vet någon hur man får bort filmbruset i bilden? Jag hittar inte det i settings.

Haha, vad skoj att ni ville ta med detta! Tack så mkt!

Haha! Lagom där, men kvalitet+kvantitet kostar! Enda jag bryr mig om är PC versionen.

Men bensinen kostade inte 9 kr på 80-talet!

Konstigt. Tyckte det blev precis tvärtom med The Division. Folk jag känner liksom jag själv tröttnade efter en vecka. Men nog fan kan bra PR sälja!

"As promised the Beta Access will be opened soon for Kickstarter backers with Knight Tier and higher and for all new backers with Baron Tier and higher.

Stay tuned for more information here or on our social networks!"

Köpte Baron Tier, men så här står det på profilsidan:

Snart är det dags. Vi har ett spännande 2016 framför oss!

Mvh,
Squad dev

De är ju så in i helvete jävla körda i huvudena i det partiet! Man blir aldrig förhånad längre nu för för vad som kommer härnäst i politik-lekskolan. Allt är en norm i detta samhälle.

Skrivet av Salami:
Skrivet av Torakan:

JackFrags har lagt upp när dom spelar. Det kan bli riktigt intressant! Ska bli kul att följa utvecklingen.
https://www.youtube.com/watch?v=NcgJ5UubU1w

Shitt grym video. Det gör att jag kommer kickstarta direkt jag kommer hem idag.

En fråga till, finns det bipods till tex MGs ?

Not jet, sa han som flög in i propellern.... Men det kommer såklart.

Skrivet av nudelsdesign:

skall bli spännande att se hur det hela utvecklas, lagbaserat spel har ju funnits ett tag nu och många gånger har den ultimata lagskjutaren försökt skapas RTCW/ET/CS och senast i raden Dirty Bomb, där man på något sätt måste sammarbeta hela laget för att komma vidare, problemet är att folk klarar ju knappt av att sammarbeta 5 mot 5, så hur man skall få 50mot 50 att sammarbeta skall ju bli intreessant att se....

Jag tror vi gått på konceptet Project Reality, sen tänkt utöver ramarna. Vi har nog haft det som trygghet från modden, som vad var det som gjorde den så rolig att sitta och spela 3 timmar utan att tröttna? Jo, det var kontakten helt enkelt i gruppen. Att var sin grupp var utelämnad och bara gruppchefen kan kommunicera med andra grupper. Men att öven stöta på andra grupper och prata med dem via local (3d-VOIP). På ngt sätt blev då 50 manna lag som en stor skolklass där alla höll ihop. Minsta flesteg mer el mindre rapporteras in och sammanhållningen blir A och O automatiskt.
Jag har inte lirat så mkt Arma PvP, utan mest CoOp sessioner online och det har varit coolt, men aldrig har jag upplevt en taktisk militärshooter med så många spelare med så bra kommunikation i ett spel. Det blir mer mänskligt.

Detta kommer vi fortsätta med, men även utveckla det vidare till ngt ännu mer komplext utan att göra det tråkigt.

Det här blir bra. Märk mina ord.

Skrivet av Salami:

Vet inte om jag missat, men läst ganska mycket och hittar inget angående penetration genom byggnader och väggar etc?

Utan det blir det totalt värdelöst. Existerar det?

Inte än, men självklart kommer vi fixa det beroende oxå på kaliber och tjocklek på material etc.

WoW är skitfult, folk lirar det ändå? UE4 är inte begränsad egentligen. Måste ändå hitta en balans mellan prestanda och hur vackert/realistiskt det kan se ut.

Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

Lungan. LIte mer konstruktivt känns lättare att ta in.
Vilka animationer tänker du främst på?
Vi har inte ännu infört blending som är övergångar mellan animationer. Vapen-animationer tycker jag ser helt ok ut. Vi har en snubbe i teamet som tjänstgjort mkt i afghanistan som kommer med väldigt mkt inputs som vi rättar oss till.

Ja grafiken är något vi jobbar kontinuerligt med och vi har fått in fler environment-artists nu som kommer jobbar mkt med texturer och foliages. Det är en ganska lång väg kvar tills vi själva anser att vi kan konkurrera med de stora företagen.

Sen jobbar vi mkt med prestandan i kombination med snygg grafik vilket är ganska tufft, med tanke på att vi siktar in oss på väldigt detaljerade banor som i sin tur är väldigt stora.
Men uppdateringar i motorn har nu gjort detta mer möjligt.

Vi får se, men det kommer se mkt snyggare ut, you got my word!

Skrivet av karlmosenbacher:

"gäsp"....

Kan inte svara på den frågan. Om du tycker spelet ser fruktansvärt tråkigt ut eller om det liknar allt annat, så kan jag bara säga att vi inte hade gjort detta om vi inte trodde på det.

Om du inte är ngt fan av vad vi riktat in oss på, så är kommentaren ganska onödig.

Borta...

Skrivet av Knazzbollen:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Hört av en kompis att det kommer innehålla chinook(bland annat) med combat rappelling, kan detta stämma?

Tjena,

På längre sikt kommer vi självklart ha luftburna fordon, däribland Chinook och ja, vi kommer aldrig ge upp det omtalade "fast-rope fenomenet".