Efter den stökiga lanseringen av #Assassin's Creed: Unity var #Ubisofts ambition att ge #The Crew en mjuk och smidig start. De många betatestningarna har varit till hjälp, slog man fast häromdagen, och det skulle bli en smärtfri lansering när servrarna hostade igång tidigare i dag.

FZ recensionsspelar för fullt så du får vänta några dagar på vårt fullständiga omdöme och betyg. Men en första rapport kan vi ge, och det är att The Crew inte är så buggfritt som Ubisoft hade önskat.

Vi lämnade startstaden Detroit och tog flyget till New York. Vad vi mötte var en stad där all datorstyrd trafik stod still, med bjärt lysande bromsljus. När vi "råkade" köra in i stillastådende bilar rullade den iväg, och fortsatte att rulla i god fart rakt igenom träd, husväggar och andra bilar.

Vi körde Xbox One-versionen och använde konsolens inspelningsfunktion för att dokumentera märkligheterna. Man kan säga en del om bildkvalitén, men poängen framgår. Klicka här för att komma direkt till en krockad bil som fysikens lagar slutar gälla för. Det ska också sägas att New York-förarna hade vaknat ur koman när vi startade om spelet.