Dean "Rocket" Hall, mannen bakom early access-succén och evighetsprojektet #Dayz, har ett nytt spel på gång. Det rör sig om en fullstor trippel-A-titel för multplayer, säger Hall till Eurogamer.

Han går inte in på detaljer, utan stannar vid antydningar om att det ska bli nyskapande och fylla ett tomrum på marknaden. Skälet till luddigheten är att han vill undvika att någon kopierar idén, vilket var fallet med #The War Z (numera #Infestation: Survivor Stories) som oblygt surfade på Dayz-vågen för några år sedan.

Så här beskriver Hall det nya, ännu namnlösa spelet och skälet tilll att han inte berätttar mer om det:

What I will say is it's multiplayer. We're really drawing a line in the sand here and saying ... that's where we want to be planting our flag in the ground; carving out new territory in terms of new multiplayer genres, or re-purposing different parts of other genres.

I believe it's a gap in the market. For that reason I'm going to be pretty coy about exact specifics of it - also because of expectations and how experimental we are at the moment. I need to be deliberately coy; I need to avoid a kind of War Z situation.

Det nya spelet utvecklas av Halls nyzeeländska studio #RocketWerkz, men det är inte #Ion som han tillkännagav förra sommaren. Det finansieras av #Tencent, ett kinesiskt företag med onlinespel som spelplan. Huruvida Hall, som lämnade Dayz och #Bohemia i december 2014, lyckas bättre med att färdigställa spelet återstår att se.