Star Wars Battlefront 2 är ett av EA:s bästa spel någonsin. Det hävdar EA:s vd Blake Jorgensen under ett anförande på Credit Suisse 21st Annual Technology Conference (via Wccftech)

The great news is, this is one of the best games we’ve ever built. And we’re hearing that from the players who are actually playing the game and engaging in the game. The retention day over day is better than we’ve seen in almost any of our games, the depth of the game is incredible, the size of the game unbelievable, and we’ll be adding in the next couple of weeks more content than we’ve ever added in a game before.

Det är ett anmärkningsvärt uttalande efter den enorma skitstorm kring mikrotransaktionerna i Battlefront II. På tal om det: den affärsstrategin är här för att stanna, det slår Jorgensen fast. De lyssnar på communityt, men gör det för att hitta bättre sätt att inlemma det bespottade inslaget.

We’re not giving up on the notion of MTX. We’re learning and listening to the community in terms of how best to roll that out in the future, and there’s more to come as we learn more. But I would say we’re certainly not changing our strategy.

Tidigare idag idag berättade vi att Star Wars heliga kanon var skälet till varför man inte kunde ha kosmetiska lootlådor i det Dice-utvecklade spelet. En rosa Darth Vader? Det är orimligt!