Operation Flashpoint 2

Gött! Ettan var ju hur bra som helst. Men assvårt.

Medlem

Bra skrivet Tomas. Ser fram emot detta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Blir det bara hälften så bra som jag hoppas, så blir det världens bästa spel.

Medlem

Tur att man har beställt ny data ^^


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Tur att man har beställt ny data ^^

Ny data säger du... Vad är det för data? Typ ett Excelark eller pratar vi en hel databas?

[Editerat av admin]
/the_maxx


signatur

---
Boo!

Medlem

Jag säger som Ernst Hugo Järegård (må han vila i frid): Äh! Jag är skeptisk.

Inaktiv

Jag vet inte vad jag ska tycka men det kommer blir bra, därimot är det väll inte samma utvecklare som op flashpoint 1. Arma 2 vs OPF 2 WHO WILL WIN!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Jösses vilket lir detta verkar bli då!


signatur
Medlem

Tror inte det blir ett dugg likt 1:an. Sen vill jag inte ens veta hur spelet kommer bli på konsoll, lär bli rena skämtet. OFP använde ju i princip hela tangentbordet om jag inte minns fel, visst vissa knappar var lite onödiga men trots det så var det ett väldigt komplext spel. Antagligen lär OFP2 bli någon form a BF:BC fast med en gnutta mer realism, något som jag iaf kommer enbart skratta åt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mr. Bravo:

Hoppas fan dom håller isär PC- och konsol-versionerna nu. Fina mod-möjligheter vill vi också ha!

Svensk-mod .. dräggel :D:up:

Lätt! Ser fram emot att få traska runt med M90 och AK5/KSP58 genom de täta skogarna och över de leriga fälten med några gamla lumpar-polare igen

Lilla Redmac hade nog uppskattat en kabeltattar-mod också

Inaktiv

Grafiken påminner lite om Call of Duty 4, visst det är snyggare men det påminner lite faktiskt :).

Hur som helst så tror jag att jag kommer införskaffa det är spelet :), gillade ettan skarpt.

Inaktiv

Alla bilder är tagna bakifrån alla "gubbar"?

Blir bilderna bättre då? Man vill väl se själva kroppen på soldaterna

Blir väl att uppgradera med 9800 GTX eller bättre till 2009

Medlem

Det här kommer att floppa.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Cane:

Tror inte det blir ett dugg likt 1:an. Sen vill jag inte ens veta hur spelet kommer bli på konsoll, lär bli rena skämtet. OFP använde ju i princip hela tangentbordet om jag inte minns fel, visst vissa knappar var lite onödiga men trots det så var det ett väldigt komplext spel. Antagligen lär OFP2 bli någon form a BF:BC fast med en gnutta mer realism, något som jag iaf kommer enbart skratta åt.

Dom har sagt att spelet inte ska "dummas ner" för konsollerna. Enda skillnaden mellan pc- och konsollversionerna skulle vara grafisk, där det givetvis blir snyggare på pc. En ps3/xbox360 kontroll har dessutom ganska många knappar, och det är ju inte direkt nödvändigt att ha t.ex. en knapp för kikare och en annan för kompass som det var i ettan. Sånt kan ju lösas med nåt sorts bläddringssystem.

Om detta verkligen stämmer får vi väl se, men jag tänker köpa pc-versionen så man kan köra lite modifikationer.

Medlem
Skrivet av Cane:

Tror inte det blir ett dugg likt 1:an. Sen vill jag inte ens veta hur spelet kommer bli på konsoll, lär bli rena skämtet. OFP använde ju i princip hela tangentbordet om jag inte minns fel, visst vissa knappar var lite onödiga men trots det så var det ett väldigt komplext spel. Antagligen lär OFP2 bli någon form a BF:BC fast med en gnutta mer realism, något som jag iaf kommer enbart skratta åt.

Du är inte ett dugg insatt och det märks... sen att sådana här spel spelas bäst på PC är en HELT annan sak men att det inte kan fungera till konsol? oj oj...

och NEJ ettan använde inte i närheten utav halva tangentbordet ens.... kanske om du adderar ALLA KNAPPAR TOTALT så blev det ju ett par fler än awsd, men ALDRIG ens i NÄRHETEN utav ens halva tangentbordet...

fan kom inte här och tro du är insatt när du uppenbarligen är ett troll.

Medlem

Nej precis, orsaken till att OFP upplevdes som att ha många knappar var helt enkelt för att bohemia inte kom på ngt bättre sätt än att mappa varje individuell funktion till en knapp var.

OFP kommer nog att vara lite annorlunda på konsolerna, men den grundläggande tekniken bakom spelet kommer att vara densamma, dvs samma hitdetection och AI, sen hur pass mkt lättare det är att träffa på konsol är en gameplayinställning, ingen global inställning som även smittar PCn.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

H1 2009...eller inte...typ Julen 2010


signatur

La la la lag!

Medlem

För att?
De har jobbat på det i drygt 3 år nu.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Herregud vad jag vill ha det här spelet! NU! NU! NU! Jag spelade första spelet så mycket att jag med säkerhet missade en hel del stora titlar!

Jag fullkomligt älskar OFP (expansionerna också!) och detta skall förbokas när det närmar sig release!

OFP är med på min top 5 lista över världens bästa spel som någonsin släppts.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Skrivet av simulacra:

För att?
De har jobbat på det i drygt 3 år nu.

Ett väldigt drygt "drygt" - det [n=819 presenterades] officiellt i april 2003.


signatur
Medlem

Det här kommer bli så jävla fett, köra Coop med lumparpolare kommer vara så sweeeeeeet!
Det här liret kommer ersätta Project Reality, vilket är skönt då det börjar bli lite gammalt.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Artikelförfattaren:

Om lång utvecklingstid borgar för kvalitet kommer Operation Flashpoint 2 bli ett av tidernas bästa spel.

Hmmm... Då lär ju Duke Nukem Forever slå detta spel

Du vet väl att Mayaindianerna förutspådde att Jorden skall gå under 2012? Det är även dagen då DNF släpps


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Bilderna verkar vara väldigt hypade.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

S_Z
Medlem

OFP finns även det till konsol (xbox), heter OFP:elite.

Besviken att knappt något "ingame" har visats upp från GC 08. Allt vi har fått är lite ingame som rullat i bakgrunden i ett par intervjuer och lite från någon som filmat med en handkamera där batteriet tog slut eller nåt precis när de intressanta sakerna började...

Svårt att få någon uppfatting om spelet. Det är mycket snack men de verkar inte vilja visa upp nåt.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av simulacra:

För att?
De har jobbat på det i drygt 3 år nu.

Ett väldigt drygt "drygt" - det [n=819 presenterades] officiellt i april 2003.

Där var fortfarande BIS utvecklarna så det jobb som lagts ner då lär knappast ha nåt med dagens OFP2 att göra.

Inaktiv

....... speechless.

Fast en sak kan jag i alla fall säga; Gimme Gimme Gimme Gimme!!!

Medlem
Skrivet av Artikelförfattaren:

Men krigsfanatiker torde inte ha något att fukta.

Kunde inte låta bli. 8)

Annars vore det ju underbart om OF2 lyckas förmedla samma känsla av realism som det första spelet gjorde. :heart:

WeX
Medlem

Väldigt fin grafik, men det är något som även finns i ArmA, om än enbart till de med monsterdator.
Jag hoppas att de lyckas skapa en väl fungerande spelmotor, gärna med förstörbar miljö. ArmA saknar lite av närvarokänslan som jag tycker är mycket större i BF2. Men realismen är det som gör njutbart.


signatur

Boom headshoot!

När får man se in-game bilder som inte är stageade och fett photoshoppade då?

Redaktör

Jag såg som sagt spelet live på GC, såvida de inte photoshoppade i realtid ser det jäkligt bra ut.


signatur
Inaktiv

Ojsan folk kommer få grafikorgasmer över hela världen! Är själv orolig som fan över kontrollerna, var härligt hardcore i arma och första flashpoint men nu kanske det blir simpelt som crysis eller halo.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

123
Skriv svar