Rearmed dyrare till dator

Robot
Medlem
Rearmed dyrare till dator

Lal.


signatur

- PiDuT

Medlem

Stelt som fan. Men aja, kommer ändå lira detta på PS3an.

Medlem
Citat:

Normalpriset för digitala pc-spel ligger omkring 20 dollar, fortsätter Svensson, och tillägger att distributionen är dyrare på dator.

Digital Distribution är väl fan inte dyrt. Eller är det massa bajslicenser och skit dom måste betala?

Redaktör

"Dyrare på dator" och "dyrt" är inte samma sak, Kenchu.


signatur
Medlem

Varför kallar man PCn för "dator" på FZ? Vad jag vet så är konsoler också datorer.

Medlem

Ni får 10 och 15 dollar att låta dyrt Vet inte så mycket om spelet men det verkar vara ganska hypat så antar att priset är billigt om det är så bra som det verkar ^^

Redaktör

Ostmjuk hamster: för att variera språket. Dator betyder nog pc för de allra flesta, vi använder i alla fall "dator" och "konsol" rätt ofta och jag har aldrig sett att någon blivit förvirrad av det.


signatur
Medlem

30 kr dyrare, antar att det är för nån sorts distribution som blir billigare om man låter Sony och MS själva sköta det, hur som helst inte direkt hela världen med en sån struntsumma.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ostmjuk hamster: för att variera språket. Dator betyder nog pc för de allra flesta, vi använder i alla fall "dator" och "konsol" rätt ofta och jag har aldrig sett att någon blivit förvirrad av det.

Jag har aldrig tidigare stött på det i.a.f. utanför FZ. Visst brukar man säga att jag sitter vid datorn och spelar spel på datorn men det är mer i talspråk och båda parter är då medvetna om vilket typ av dator man använder. En persondator.

Tycker att man borde skriva "Rearmed dyrare till persondatorN" då.

Och om gemene man tror att en PC är den enda datorn borde man informera att så inte är fallet. Genom att skriva som ni gör sprider man bara den felaktiga uppfattningen. Inte sant?

Redaktör

Poäng, Ostmjuk, även om jag inte håller med fullt ut - uppdelningen mellan "dator/pc" och "konsol" är vanligt förekommande. Rubrikutrymmet är begränsat, man kan inte skriva allt helt korrekt där. Jag tycker att det om inte annat framgår av nyhetstexten vilka plattformar saken gäller.


signatur
Medlem

Ja men död och förintelse!

Seriöst. En dator är en PC. En konsol är en spel-låda.

Medlem

Jag hade för mig att Valve tar en mindre summa för att distrubrera än vad Microsoft gör. Sen förstår jag inte varför att det spelet ska ha ett högre pris på grund av att andra spel har det... grupptryck? Finns väldigt många spel på Steam för under 10$.

Låter väldigt skumt i mina öron.

Medlem

Jo det framgår säkert men förenklingen (edit: som gemene man gör) är felaktig och jag tycker att det är synd att man gör en sådan generalisering.

Trist också att man inte stävar efter korrekthet utan låter rätt termer missbrukas samtidigt som man höjer rosengårdssvenskan till skyarna och t.o.m. stoppar in några av orden i SAOL. :/'

Jag har inte problem med nya ord. Jag anser bara att folk borde lära sig existerande ord innan de börjar hitta på egna varianter.

Medlem

Förmodligen är Microsoft och Sony billigare än andra, t.ex. Steam. Men jag kommer iaf köpa de till antingen PS3 eller 360

Medlem

10-15 dollar va inte så farligt tycker jag. Konstigt dock som sagt att det ska vara dyrare bara för att andra spel är det.

Ostmjuk hamster: Nu drog du väl hela resonemanget riktigt långt, vadå är det invandrares fel att FZ skriver dator (vilket det är) istället för PC(=personal COMPUTER).

Medlem
Skrivet av Rullstol:

10-15 dollar va inte så farligt tycker jag. Konstigt dock som sagt att det ska vara dyrare bara för att andra spel är det.

Ostmjuk hamster: Nu drog du väl hela resonemanget riktigt långt, vadå är det invandrares fel att FZ skriver dator (vilket det är) istället för PC(=personal COMPUTER).

Om du hade läst mitt inlägg istället för att låsa dig vid ordet Rosengård hade du inte behövt fråga.

(inte menat att låta otrevlig men min svenska är begränsad )

edit: Hoppla. Såg att du redigerade bort Sverigedemokraterna från ditt inlägg.... Tack, för den debatten vill jag inte ta.

Medlem
Skrivet av PiDuT:

Lal.


signatur

Rawr

Inaktiv

Inte för att vara den som e den men det att det bara släpps i usa den 14e är ju inga problem alla PSN spel har man ju utan problem kunnat köpa och ladda ner från PSN usa bara man har ett us konto. så det e ju inga problem.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Tompa:

Ostmjuk hamster: för att variera språket. Dator betyder nog pc för de allra flesta, vi använder i alla fall "dator" och "konsol" rätt ofta och jag har aldrig sett att någon blivit förvirrad av det.

Jag har aldrig tidigare stött på det i.a.f. utanför FZ. Visst brukar man säga att jag sitter vid datorn och spelar spel på datorn men det är mer i talspråk och båda parter är då medvetna om vilket typ av dator man använder. En persondator.

Tycker att man borde skriva "Rearmed dyrare till persondatorN" då.

Och om gemene man tror att en PC är den enda datorn borde man informera att så inte är fallet. Genom att skriva som ni gör sprider man bara den felaktiga uppfattningen. Inte sant?

Nej måste nog hålla med Tompa här. Själv har man alltid sagt "datorn" och "spela på dator" däremot när det gäller konsol säger man oftast "lira ps2" etc...


signatur
Medlem

Så jävla kasst att PC-versionen inte kommer stödja mp över internet. PC-spel som har stöd för "mp" bör per automatik också ha stöd för spelande via internet - det finns ingen ursäkt.

Jag kommer dock troligen fortfarande köpa det... men fan ta GRIN ändå.

Medlem

Schysst, blir att köpa det över steam då, när man kommer hem från festivalen, sent på natten till torsdagen då. Blir en händelserik dag/kväll/natt, det där.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jo det framgår säkert men förenklingen (edit: som gemene man gör) är felaktig och jag tycker att det är synd att man gör en sådan generalisering.

Men det är ju som ordet Bil som egentligen innefattar både bussar och lastbilar, men bryr sig någon (ens akademikern ostmjuk hamster) om att specifiera Personbil när man istället för att säga Bil? "Jag tar personbilen till jobbet idag"

Nej onödigt tycker jag, ingen missuppfattar när man säger dator och det finns ingen anledning att ändra på det. Skönt som variationsord för PC.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Tompa:

Ostmjuk hamster: för att variera språket. Dator betyder nog pc för de allra flesta, vi använder i alla fall "dator" och "konsol" rätt ofta och jag har aldrig sett att någon blivit förvirrad av det.

Jag har aldrig tidigare stött på det i.a.f. utanför FZ. Visst brukar man säga att jag sitter vid datorn och spelar spel på datorn men det är mer i talspråk och båda parter är då medvetna om vilket typ av dator man använder. En persondator.

Tycker att man borde skriva "Rearmed dyrare till persondatorN" då.

Och om gemene man tror att en PC är den enda datorn borde man informera att så inte är fallet. Genom att skriva som ni gör sprider man bara den felaktiga uppfattningen. Inte sant?

Nej måste nog hålla med Tompa här. Själv har man alltid sagt "datorn" och "spela på dator" däremot när det gäller konsol säger man oftast "lira ps2" etc...

Okaj.
"Spela på dator" tycker jag saknar något.

Hur använder man det i en mening? Så här?
"Brukar du spela på dator?"
"Ett ljudkort till dator"

Jag vill genast använda formen "datorn (alternativt skriva persondatorn / pc:n)" eller stoppa in "en" framför ordet.

Blir inte klok på detta

Skrivet av Mang:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jo det framgår säkert men förenklingen (edit: som gemene man gör) är felaktig och jag tycker att det är synd att man gör en sådan generalisering.

Men det är ju som ordet Bil som egentligen innefattar både bussar och lastbilar, men bryr sig någon (ens akademikern ostmjuk hamster) om att specifiera Personbil när man istället för att säga Bil? "Jag tar personbilen till jobbet idag"

Nej onödigt tycker jag, ingen missuppfattar när man säger dator och det finns ingen anledning att ändra på det. Skönt som variationsord för PC.

Jag säger bil för att skolan lärde mig det. Jag valde alltså inte fritt att säga fel.

edit: Dessutom tycker jag att "dator" generaliserar mer än så. Det är som att kalla allt med motor och hjul för bil.

Medlem

Språk poliser på internetforum är bland det tragiskaste som finns...

Medlem

Dem måste va tråkig som bry sig.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Språk poliser Språkpoliser på internetforum är bland det tragiskaste mest tragiska som finns...

On topic:
Det verkar lite underligt att PC-versionen är dyrare då det brukar vara tvärtom även om det inte är frågan om några större summor.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Krycka:

Språk poliser Språkpoliser på internetforum är bland det tragiskaste mest tragiska som finns...

Tack.

Just detta är så tragiskt med Sverige. Kunskap har blivit oviktigt. Social kompetens och fika är vad som räknas! Och de som gnäller mest är de som saknar kunskap men har egon som blir sårade av kritiken. Samhället måste tydligen acceptera och anpassa sig till deras nivå så de som kan minst inte känner sig utanför.
Vansinne.
Jag som trodde att alla borde försöka stäva efter att bli bättre....

Men visst.. fortsätt ni i den takten...

Medlem

Språk?

Nej det flög ut genom fönstret genom all gammal eller nyimporterad skit som vi har fått hit, både språkligt, tekniskt och socialt.

Du vet, typ, hooora, keff, du måste reloada, för att kunna save sen, juh, *lol*

Skolan är bara i vägen, så släpp ut ynglen på gatan och låt samhället ta hand om dem på sitt sätt.

Det är ingen ide att förklara olika termer, stavning, eller korrekt sätt att tala, för folk skiter i detta.

Ni får la göra som småbarn gör, använd ljudeffekter i era berättelser, eller wappa / Smsa skiten till varann, men använd bara bilder, för skriftkunskap är ju ute.

Well, mannet, du är så off, så det finns inte, typ jag då och alla mina polare, hade verldens röhjjj i helgen, åååh va heter de,
, mmmm jo alla hadde askul och alla blev så fulla så ingen kom ihåg nåttt.

jag skall gamea wOwFF ner jag komer hem, ox jag skall killa alla som come ner mig, megaripp och köra massa ultraboost, throwa ett scroll så jag får den der daggern den är så coool.

R.I.P - Svenska språket
WELCOME - SWINGLISH & barnrumpechatt

/SM

I Rest my case


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Är det inte till PS3, XBOX360 och Windows som det kommer släppas?

12
Skriv svar