Klarar din PC Far Cry 2?

Robot
Medlem
Klarar din PC Far Cry 2?

rätt låga krav för ett sådant snyggt spel

skall bli kul att maxxa

Medlem
Medlem

var ju inte så farligt som jag hade trott att det skulle vara.


signatur

OORRYYEE!!

Inaktiv

var inte så farliga siffror precis


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det var VÄLDIGT snälla systemkrav må jag säga.

Antingen är det grymt bra optimerat, fulare än vad det ser ut att vara på bilderna eller så ljuger dom.

Inaktiv

Med tanke på att de utvecklat en helt annan motor så var det väl kanske inte alltför överraskande.

Medlem

7900 GTX hänger i ännu!

Medlem

Memory: 1Go ????

Dom menar väll Gb?


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Max utan problem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Då blir det ny dator till vintern då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Så låga krav måste ju betyda att dom vill ha fler som köper spelet, man kan säkert köra allt på low 30 fps med minimi.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Visst klarar jag minimum allt! Men det är på gränsen. Har en P4 3,2Ghz
Blir väl en ny dator till hösten förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Memory: 1Go ????

Dom menar väll Gb?

Jo, det gör de. Go är franska förkortning för Gigabyte, eller mer precis - Gigaoctet. Det syftar på att man räknar åtta bitar som en octet. Vanligtvis räknas ju åtta bitar som en byte också, men tydligen är en byte inte alltid åtta bitar. Därför har man infört standarden octet (åtta). Så förstår jag iaf den franska wikipedias beskrivning (med halvglömd skolfranska i bagaget). [http://fr.wikipedia.org/wiki/Octet]

Och så är det ju rimligt eftersom det är Ubisoft Montreal som utvecklar, dvs fransktalande delen av Canada. En liten översättningsmiss.

MFC
Medlem
Skrivet av pellegrino:
Skrivet av ElyziuM:

Memory: 1Go ????

Dom menar väll Gb?

Jo, det gör de. Go är franska förkortning för Gigabyte, eller mer precis - Gigaoctet. Det syftar på att man räknar åtta bitar som en octet. Vanligtvis räknas ju åtta bitar som en byte också, men tydligen är en byte inte alltid åtta bitar. Därför har man infört standarden octet (åtta). Så förstår jag iaf den franska wikipedias beskrivning (med halvglömd skolfranska i bagaget). [http://fr.wikipedia.org/wiki/Octet]

Och så är det ju rimligt eftersom det är Ubisoft Montreal som utvecklar, dvs fransktalande delen av Canada. En liten översättningsmiss.

Det där har ju mer med fransmännens ovilja att anamma engelska/amerikanska ord än att använda en vedertagen benämning för lagringsuttrymme. ÅÅÅÅH så patetiskt, men visst finns ju logik bakom det men varför är jag inte förvånad att det är fransmännen....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det va ganska låga krav

Medlem

Hmm, minimum klarar jag... men fortfarande en bra bit kvar till rekommenderade


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Ska nog smida på fint


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Håller med Koko-Kid, tycker inte kraven var speciellt farliga.

Medlem

2GB RAM är väl ungefär så mycket som ett 32 bits OS kan använda effektivt, och spel brukar inte kräva så mycket av CPU:n.
Ungefär dom krav man förväntade sig alltså.

Medlem

Hm, får hoppas att det är bra optimerat, annars blev iaf jag lite oroad av att spelet inte kommer vara så snyggt som man fått för sig att det skall vara :/

Medlem

"optimisiering" ??

Sluta översätt citat är mitt tips...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Antagligen behövs 2Gb minne i Vista. Men jag är förvånad över hur låga systemkraven är faktiskt. Fast lite sugen på att uppgradera till ett 4850 blir man ändå ;P, även fast mitt 8800gt knappt har fått arbetat något än.

Medlem

Bara för att:

Vars hittar jag 2 go (GO - Gå - starta) minne?

Inaktiv
Skrivet av Alarcron:

Bara för att:

Vars hittar jag 2 go (GO - Gå - starta) minne?

Ja vafan är det för minnen är det nåt nytt?

Antar att det är lite mindre krav än crysis, vilket det också är! :3


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

skönt inga problem .. kommer att flyta fint


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Verkar inte de rekommenderade systemkraven lite låga?
hoppas att jag har fel dock.


signatur

<3

Medlem

aup - det gör min


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ska nog fungera utan problem.

Medlem

motsvarar en PentiumD 2.66Ghz en P4 3.2Ghz?
vad motsvarar isåfall en 3.6Ghz P4? ska göra en lättare uppgradering tänkte jag.

123
Skriv svar