Releasedatum för Warhammer Online

Skrivet av Puffin:

Jaha, ser väl ut som att WotLK blir det stora hoppet för MMO's i år, för betan är tragiskt dålig atm.

Vadå AoC är ju redan årets mmo.


signatur
Medlem

Själv tycker jag att Age of Conan, som har varit ute i några månader, är en rykande hög med bajs jämfört med WAR trots att det fortfarande är i betastadiet. Så pass mycket bättre är det, och då menar jag precis alla tänkbara aspekter.

Medlem

Jävla NDA... gissa om man vill ge synpunkter

Medlem

...citera är inte detsamma som redigera.

Medlem

va på tiden att dom fick till ett exakt datum , man får testa det sen se ifall det är nått skoj


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För dom som ännu inte har ett gille dem trivs med är ni välkomna att läsa mer om oss på www.trueblood.eu Vi är inget massivt gille i nummer vi går på kvalitet framför kvantitet och vi satsar på PvP och att ha så roligt som möjligt. =D


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Medlem

Ingen som har börjat tröttnat på betan och vill hjälpa en blind man att få en uppfattning om spelet?

Bara skicka ett PM i så fall

Medlem

Det här kommer floppa. Det är jag säker på.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ingen som har börjat tröttnat på betan och vill hjälpa en blind man att få en uppfattning om spelet?

Bara skicka ett PM i så fall

Hänger på där Drunken, skulle vara ljuvligt att få testa det PM:a

Medlem

Flopp det är så jävla dåligt !

Inaktiv
Skrivet av Baloba:

Flopp det är så jävla dåligt !

Grundat på vad? Är du beta testare?

Medlem
Skrivet av Guzgob:

Helt okej, men mycket buggar i betan.

Är inte hela poängen med en beta att identifiera och fixa dem?

Medlem

Verkar riktigt skoj men vette håle om jag orkar sitta å pröjsa för varje månad hit å dit sen...ah sköj me warhammer spel ändå:)

Medlem

Kommer bli grymt!

Skrivet av RAGE77:

Massor med issues, säger jag som är betatestare.

Jaha? Inte så överdrivet många får jag säga, för att vara BETA. Det ska finnas issues, det är hela poängen med en beta. Varför tror du annars att vi testar den?!? Folk...

Varit med i betan över 1 år och har sedan en tid tillbaka bokat min kopia. Låt oss mötas på slagsfältet gott folk

Inaktiv
Skrivet av RAGE77:

- hela städer försvinner (!!!)
- RvR kommer endast kretsa kring Chaos och Empire.
Nä, inte för mig längre.
Gör om gör rätt...

RvR kommer inte bara kretsa kring Chaos och Empire. Det kommer kretsa runt alla raser. Det är bara de två huvudstäderna som är Chaos huvudstad och Empires huvudstad. Det finns delar av spelet som innehåller platser som tillhör Dwarfs eller DE.
Läs på lite varför de tog bort städerna. Varför tror du de gjorde det? Antagligen för att göra spelet bättre.

Ge spelet en chans och spela det innan ni snackar skit om det. Nej, jag tror inte att WAR kommer bli bättre eller komma jättenära WoW. Men jag tror att det kommer bli ett bra MMO om man jämför med andra MMO som finns ute förutom WoW.

Edit: Att dem tog bort klasserna hade antagligen något med balansen att göra. Har inte hört något från Mythic ang. detta. Ska luska runt lite om det.

Medlem

Alla de andra städerna kommer även implementeras senare, samt de andra klasserna.

Medlem

De valde bort classes som i praktiken fyllde roller som andra, befintliga classes kunde fylla med mycket mindre programmering. De hävdar också att de lyssnat på testarna och tagit bort classes som var för problematiska och/eller inte tillräckligt annorlunda från de andra.
De prioriterar alltså färre fungerande och värderade classes över många trasiga och överflödiga.
Balansen mellan melee och ranged är nu 10 vs. 10 iochmed ändringen.

De har dock inte lovat officiellt att varken classes eller städer ska implementeras senare, även om städerna säkert gör det medan classerna av ovan nämnda anledningar antagligen inte kommer tillbaka.

Summa sumarum så är det ingen direkt dealbreaker. Det är fortfarande ett bra PvP-mmorpg.

Och för er som envisas med att mäta allt med WoW-linjalen; De delar visserligen en hel del spelmekanik och utseende, men i slutändan riktar de sig mot olika kategorier av spelare och det faktum att vissa saker är lånade av WoW betyder inte att WAR är ett sämre spel, bara att WoW har gjort vissa saker rätt som efterföljare gör rätt i att implementera i sina egna spel.
WAR's styrka ligger i dess varumärke och att utvecklarna med det i åtanke valt att fokusera på det som präglar Warhammer-världen mest, dvs konflikt mellan de olika raserna. Om det gör WAR till ett bättre eller sämre spel än WoW beror således mer på vad man söker i ett mmorpg än på hur många nya innovativa grejer de lyckats komma på.

Inaktiv
Skrivet av Retronaut:

De valde bort classes som i praktiken fyllde roller som andra, befintliga classes kunde fylla med mycket mindre programmering. De hävdar också att de lyssnat på testarna och tagit bort classes som var för problematiska och/eller inte tillräckligt annorlunda från de andra.
De prioriterar alltså färre fungerande och värderade classes över många trasiga och överflödiga.
Balansen mellan melee och ranged är nu 10 vs. 10 iochmed ändringen.

De har dock inte lovat officiellt att varken classes eller städer ska implementeras senare, även om städerna säkert gör det medan classerna av ovan nämnda anledningar antagligen inte kommer tillbaka.

Summa sumarum så är det ingen direkt dealbreaker. Det är fortfarande ett bra PvP-mmorpg.

Och för er som envisas med att mäta allt med WoW-linjalen; De delar visserligen en hel del spelmekanik och utseende, men i slutändan riktar de sig mot olika kategorier av spelare och det faktum att vissa saker är lånade av WoW betyder inte att WAR är ett sämre spel, bara att WoW har gjort vissa saker rätt som efterföljare gör rätt i att implementera i sina egna spel.
WAR's styrka ligger i dess varumärke och att utvecklarna med det i åtanke valt att fokusera på det som präglar Warhammer-världen mest, dvs konflikt mellan de olika raserna. Om det gör WAR till ett bättre eller sämre spel än WoW beror således mer på vad man söker i ett mmorpg än på hur många nya innovativa grejer de lyckats komma på.

Word.

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

Word.

Word!


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag har varit med i betan sedan jävla länge - ger bort den till bästa motivering spelet är så jävla dåligt... Förstår inte hur folk kan vänta och vänta på skit som kommer spelas 1-2 dagar och gör folk besvikna som köpte CE och hela jävla paketet.

Medlem

Baloba, trollaren nr 1 :>

GTFO.

Medlem

Tänkte bara säga mina tankar.

(Jag har slutat Wow, för några månader sedan.)
WAR betan kunde man direkt spela, för det kändes som wow, bara opolerat (inte konstigt pga beta).

AoC kändes inte som wow, helt nytt spel, kändes fräsht, lvl 1-20 var underbart, men efter lvl50 var det som att spela beta igen.

Att dom tagit bort 2 klasser och städer känns ganska vanligt i dagens läge, när spel stressas ut. Dessa 2 klasser var aldrig i spelet ens innan dom togs bort (så länge jag lirade).
Anledningen för cutten av klass och stad är nog för att göra spelet så polerat som möjligt, hellre ett mer polerat spel istället för ett halvfärdigt.

Nåväl, WAR kommer nog passa PvP spelaren, även om jag tror WoW arena är mer för Hardcore pvp spelaren, men kan ha fel.

Vi får väl se om AoC / WAR överlever 1år, eller ska jag säga har 1mille subscribers elelr fler efter 1år. För även Planetside överlever just nu, och dom kan inte ha många subs

Aja, mina tankar.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

*gäspar*...Ännu ett MMO och dyrt, dålig kombination.

Ja, gillar man inte MMO:er så bör man hålla sig borta. Men dyrt? W:O är billigt i jämförelse med andra MMO:er.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Baloba:

Jag har varit med i betan sedan jävla länge - ger bort den till bästa motivering spelet är så jävla dåligt... Förstår inte hur folk kan vänta och vänta på skit som kommer spelas 1-2 dagar och gör folk besvikna som köpte CE och hela jävla paketet.

Och jag förstår mig inte på folk som påstår att de "varit med i betan sedan jävla länge" om nu spelet är så dåligt.

Du motsäger dig själv så att säga.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Gen
Medlem

Att Warhammer är buggigt som många säger är skitsamma. Alla MMOs (inkl WoW) var buggiga under hela betan samt efter release. Själv kunde jag inte spela WoW normalt förens 1.3 patchen. Den stora frågan är om releasen blir lyckad eller om alla servrar krashar ihop. Jag skulle inte kalla AoC för årets MMO. Det hade lätt vart årets om Funcom hållt allt de lovat.

Tycker faktiskt AoC hade en hyfsat lyckad release. Det gick bra att spela i början (därefter också till en viss gräns). AoC var fräscht och snyggt och hade grym musik/ljud och fina miljöer. Dock tycker jag att FunCom valde att sköta finpoleringen istället grovpoleringen.

WotLK kommer kanske inte att slå några nya försäljningsrekord men visst ser expansionen riktigt bra ut. Tror många fans är glada för att Blizzard lyssnar aktivt på dem och utför klassbalanser lite efter den feedback de får. Dessutom verkar WotLK innehålla många nya idéer.

Medlem
Skrivet av Retronaut:

De valde bort classes som i praktiken fyllde roller som andra, befintliga classes kunde fylla med mycket mindre programmering. De hävdar också att de lyssnat på testarna och tagit bort classes som var för problematiska och/eller inte tillräckligt annorlunda från de andra.
De prioriterar alltså färre fungerande och värderade classes över många trasiga och överflödiga.
Balansen mellan melee och ranged är nu 10 vs. 10 iochmed ändringen.

De har dock inte lovat officiellt att varken classes eller städer ska implementeras senare, även om städerna säkert gör det medan classerna av ovan nämnda anledningar antagligen inte kommer tillbaka.

Summa sumarum så är det ingen direkt dealbreaker. Det är fortfarande ett bra PvP-mmorpg.

Och för er som envisas med att mäta allt med WoW-linjalen; De delar visserligen en hel del spelmekanik och utseende, men i slutändan riktar de sig mot olika kategorier av spelare och det faktum att vissa saker är lånade av WoW betyder inte att WAR är ett sämre spel, bara att WoW har gjort vissa saker rätt som efterföljare gör rätt i att implementera i sina egna spel.
WAR's styrka ligger i dess varumärke och att utvecklarna med det i åtanke valt att fokusera på det som präglar Warhammer-världen mest, dvs konflikt mellan de olika raserna. Om det gör WAR till ett bättre eller sämre spel än WoW beror således mer på vad man söker i ett mmorpg än på hur många nya innovativa grejer de lyckats komma på.

Bra skrivet.
Men de har faktiskt "lovat" att städerna kommer implementeras senare. De valde mellan att försena spelet igen så de kunde göra klart städerna, eller att släppa spelet då de planerat och implementera städerna senare när de var klara. Detta har sagts i intervjuer med Mythic. Detta gäller även för klasserna. Sen är det mycket möjligt att jag missat en senare intervju, men det är vad jag har läst när mmorpg.com intervjuade dem 2 gånger efter deras uttalande om städerna och klasserna.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tror många fans är glada för att Blizzard lyssnar aktivt på dem och utför klassbalanser lite efter den feedback de får. Dessutom verkar WotLK innehålla många nya idéer.

Bortsett från Achievments som Blizzard lånat rakt av ifrån Lotros deed-system, och ett par detaljer i den nya PvP zonen som redan finns i andra MMOs (siege weapons och förmågan att förstöra byggnader), så ser jag inga nya "spel idéer" måste jag ärligt erkänna.

Allt är en upprepning av vad som redan finns, bara i nya kostymer. Nya levels, mer loot, fler instanser, nya zoner, etc etc etc. Inga nya spel idéer, utan en utvidning av befintliga mekanismer.

För tittar man bakom all fernissa med öppet sinne, så är det trots allt vad WoW handlar om i grunden, att göra BGs, Arena, Professions och Instanser för att kunna uppbringa ny och bättre utrustning.

Spelet är helt centrerat kring belöning. Ingen gör något de inte får belöning för. Vilket också är orsaken till att World PvP försvann när BGs introducerades.

Jaja, WotLK blir säkert en bra expansion, men själv tycker jag 3.5 år i WoW räcker, orkar inte med 1-2 år av samma race igen.

Det får bli Warhammer och andra spel framöver.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Att inte arena finns i Warhammer tycker jag är tråkigt. Arena är faktiskt riktigt skoj och det hade varit en skön omväxling kontro zergandet som kommer att uppstå i world pvp.

Medlem
Skrivet av liath:

Att inte arena finns i Warhammer tycker jag är tråkigt. Arena är faktiskt riktigt skoj och det hade varit en skön omväxling kontro zergandet som kommer att uppstå i world pvp.

Kommer väl fortfarande att finnas instansierad PvP i WAR? Scenarios och liknande.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

123
Skriv svar