Playstation 3-försäljningen fördubblad

Det är alltid kul att en konsol säljer bra. Men personligen har jag ingen förvald kärlek till någon av konsolerna. En konsol är inte bättre än spelen som släpps till den.

Desto mer som säljs av varje konsol, ger mer konkurrens, vilket innebär (förhoppningsvis) bättre spel och lägre priser på hårdvaran.

Så stöd oss själva; Köp alla konsoler!

Medlem

Kul för Sony. Är väl bara att hoppas att det fortsätter att gå bra, annars så spelar det ingen roll att det går lite bättre för dem just nu.

Medlem

Så konstigt då I år blev det ju prissänkning och så kom äntligen en massa spel., Det här året alla väntat på, me included!

Medlem

Hehe där ser man, fick hem min igår, tillsammans med GTA IV, underbar konsol. Fick dock leta i flera butiker för att hitta en, oftast slutsåld.
Det som slår mig är hur tyst den är (40 GB versionen), låter som min bärbara med full fläkt på, 360:n låter som en hårfön i jämförelse.:heart:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av xector:

Jag vill ha ett ps3!!

Ett? Vem hade du i svenska

Playstation är ett engelskt ord och jag anser därmed att det inte finns något korrekt ord framför, en eller ett. Samma sak med en/ett quest i spel som wow (där jag ofta stöter på det).


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Riktigt najs måste jag säga!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

SÅJA!


signatur

// Peace

Inaktiv

Go Go Sony!!! 8)

Medlem

Hoppas det kommer ut mera bra spel...

Redaktör
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av xector:

Jag vill ha ett ps3!!

Ett? Vem hade du i svenska

Playstation är ett engelskt ord och jag anser därmed att det inte finns något korrekt ord framför, en eller ett. Samma sak med en/ett quest i spel som wow (där jag ofta stöter på det).

Det handlar om vilken alternativ benämning för "Playstation 3" man syftar på: konsolen, maskinen, tv-spelet... Skulle tro att "konsolen" är vanligast, därför känns det åtminstone för mig mest naturligt att använda "den". Men som någon sa tidigare: det är en smaksak. Svengelska är svårt ibland...


signatur
Medlem

hoppas jag med, längtar till far cry2 och mirrors edge


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kul för sony ...
Hmm ser ut som att PS2an äntligen snart får vila i frid ^^ -- Snacka om tålig best


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av xector:

Jag vill ha ett ps3!!

Ett? Vem hade du i svenska

Playstation är ett engelskt ord och jag anser därmed att det inte finns något korrekt ord framför, en eller ett. Samma sak med en/ett quest i spel som wow (där jag ofta stöter på det).

Det handlar om vilken alternativ benämning för "Playstation 3" man syftar på: konsolen, maskinen, tv-spelet... Skulle tro att "konsolen" är vanligast, därför känns det åtminstone för mig mest naturligt att använda "den". Men som någon sa tidigare: det är en smaksak. Svengelska är svårt ibland...

Bästa benämningen för ps3an är nog "Stor blank konvex låda" ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Försäljningen kommer nog öka ganska mycket med i slutet av augusti, när 80gigis varianten (med Dual Shoch3 om jag inte minns fel) kommer...

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Hehe där ser man, fick hem min igår, tillsammans med GTA IV, underbar konsol. Fick dock leta i flera butiker för att hitta en, oftast slutsåld.
Det som slår mig är hur tyst den är (40 GB versionen), låter som min bärbara med full fläkt på, 360:n låter som en hårfön i jämförelse.:heart:

Taskig timeing att köpa den nu. Ny version är ju på väg...

Medlem
Skrivet av CodeMasterMike:

Det är alltid kul att en konsol säljer bra. Men personligen har jag ingen förvald kärlek till någon av konsolerna. En konsol är inte bättre än spelen som släpps till den.

Precis, varken 360, Wii eller PS3 har något spelutbud som får mig att rusa till någon av dem.

Men troligtvis så kommer jag köpa en Wii och PS3 någongång. Hoppas bara att PS3 får tillbaka sin PS2-kompabilitet när försäljningen av PS2 har sjunkit, då min PS2 är döende och har ~40 spel till den.

För övrigt så säger jag och alla mina polare en Playstation, 360, Wii osv.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av N3m35i5:

Hehe där ser man, fick hem min igår, tillsammans med GTA IV, underbar konsol. Fick dock leta i flera butiker för att hitta en, oftast slutsåld.
Det som slår mig är hur tyst den är (40 GB versionen), låter som min bärbara med full fläkt på, 360:n låter som en hårfön i jämförelse.:heart:

Taskig timeing att köpa den nu. Ny version är ju på väg...

Man kan vänta och vänta, det kommer alltid nya modeller, någon gång måste man slå till.
Den nya kommer väl i september, orka vänta.

Om jag läst rätt så det ända som skiljer är 80 GB i stället för 40 GB samt en DualShock kontroller. Dualshock bryr jag mig iof inte så mycket om. Dock så lär jag köpa en eftersom jag behöver en till kontroller. Och angånde lagringen så streamar jag allt från min HTPC med 1.5 TB lagringsutrymme.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

27 augusti läste jag, vilket är "bara" en månad ifrån ^_^

Men jag är så jäkla sugen att fixa en 40gig redan nu och beställa en extra DS3 kontroller så jag får 2 stycken. Vill ha en DS3 men om man har EN sixaxis så spelar det inte så stor roll


signatur

Videomupp

Medlem

"dubbelt så bra" eller "hälften så dåligt"?

Verkar som om deras konsol är mer i tiden nu är innan då det nu finns ett dugligt utbud av Blu-ray filmer, spel och de har äntligen uppdaterat sitt UI.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag skulle vilja se hur PS3 och 360 säljer i jämnförelse med Wii.

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Jag skulle vilja se hur PS3 och 360 säljer i jämnförelse med Wii.

[http://www.vgchartz.com/]

Senaste halvåret, veckoförsäljning

Medlem

Blir ett PS3 köp i höst, härligt att äntligen kunna köpa ett PS3

Inaktiv

Härligt, men det blir nog aldrig ett ps3 för min del. Är nöjd med min 360 även fast den är högljud. Älskar handkontrollen, kan inte släppa den o ta tag i den gammla PS-handkontrollen. Saknar dock MGS.

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Härligt, men det blir nog aldrig ett ps3 för min del. Är nöjd med min 360 även fast den är högljud. Älskar handkontrollen, kan inte släppa den o ta tag i den gammla PS-handkontrollen. Saknar dock MGS.

ett tips till dig är att köpa en tredjeparts kontroll ala Logitech som har hög kvalité och deras handkontroller är större och påminner mer om xboxens handkontroll.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Man kan ju inte hurra när den dyraste konsollen säljer bättre å bättre. Det kommer att göra att nästa generation kostar 3 månadslöner, bara för att det går. Å andra sidan kommer väl nintendos att kosta en knapp å en påse (fast bara kunna köra pong).

Inaktiv

det va väntat

Medlem

Kanske blir till att köpa en konsoll nån gång i framtiden. ^^

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av GREY_task:

Härligt, men det blir nog aldrig ett ps3 för min del. Är nöjd med min 360 även fast den är högljud. Älskar handkontrollen, kan inte släppa den o ta tag i den gammla PS-handkontrollen. Saknar dock MGS.

ett tips till dig är att köpa en tredjeparts kontroll ala Logitech som har hög kvalité och deras handkontroller är större och påminner mer om xboxens handkontroll.

Tackar för tipset, men jag är nöjd ändå:up:

Nästa konsol blir nästa "generations" konsol.:D

Medlem

orka vänta så länge


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

KoP
Medlem

Trevligt för Sony.. behöver en blu-ray spelare för film.. kommer dock inte köpa en ps3 för syftet utan en standalone spelare enbart för film..

12
Skriv svar