Första bilderna av FIFA 09

Robot
Medlem
Första bilderna av FIFA 09

Tjusigt


signatur

.slanger

Medlem

bara att hoppas att spel känslan blir lika skön som grafiken då

Medlem

Hoppas att de har bytt motor på pc versionen till den som ps3 och 360 har

Medlem

Det stod ju i pc gamer för länge sedan att de "kanske" skulle ha nya motorn i Fifa 09 till pc, så jag hoppas för vid det här laget är den gamla motorn värre än ett skämt och var för flera år sedan pinsamt dålig.

Medlem

Verkar vara bekräftat att det blir Xbox360/PS3-motorn även till PC:

Citat:

FIFA 09 on PC now features leading-edge visuals that deliver graphics that exploit the power of hi-spec gaming PCs, as requested by PC gamers.

[http://kotaku.com/5020967/first-look-at-fifa-09-ps3-gets-excl...]

Inaktiv

Spelet kommer bli skitnice:D hoppas verkligen att man byter de svenska komentatorerna. Jag har hört att dom ska göra ska spelare-läget mycket bättre. undrar tor om dom tar tiger woods photo game face? nhl tog ju fifas be a pro så varför inte.

Medlem

dom fyra första bilderna var ju katastrofalt fula. såg ut som om spelaran hade en plåtrustning under tröjan! som tur var var dom fyra sista mycket snygga, klart bättre än Pes. men jag antar att dom inte var "in-game" så spelet kommer nog se ut som de fyra första och då är Pes bra mycket snyggare.

Inaktiv
Skrivet av napahlm:

dom fyra första bilderna var ju katastrofalt fula. såg ut som om spelaran hade en plåtrustning under tröjan! som tur var var dom fyra sista mycket snygga, klart bättre än Pes. men jag antar att dom inte var "in-game" så spelet kommer nog se ut som de fyra första och då är Pes bra mycket snyggare.

Kan göra dig uppmärksam på att dom 4 första bilderna är från PS2 versionen.

Medlem
Skrivet av FZ:

Spelet kommer att släppas till Xbox 360, Playstation 3, Wii, PC, PSP och Nintendo DS.

De första mindre fina bilderna är förmodligen till Wii då eftersom de verkar ha tagit klivet helt över till PS3 nu och skippar PS2'an, väldigt intressant drag av dom i sådana fall med tanke på hur stort FIFA brukar vara på PS2.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Sedan ska PS3 varianten få ett exklusivt "game mode" vilket borde nämnas i nyheten. Ska bli spännande och se vad det kan vara.

CITAT:

"GS AU: Will there be any differences between the PS3 and 360 versions of the game? Which one was easier to work on?

DR: There will not be any differences in the way the game plays on PS3 and Xbox 360. They will be identical playing games. However, PS3 will have a game mode exclusive to that system which we’ll talk about later in the year.

We have an extremely talented group of individuals who work on each platform and there are challenges to overcome on any platform to make sure the people who purchase the game have the best experience possible. So I wouldn’t say that one console is easier to work on I would just say they are different. "


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

YEEES, haha, lite väl extremt, men älskar att domarna är tillbaka i spelet. De ökar ändå stämmningen med några procent

Inaktiv

Som sagt hoppas att Pc får sig ett lyft!

Medlem

Borde inte Ronaldinho vara lite mer... hur ska jag uttrycka mig... korpulent?
Ok, den var elak, men hur som, PC-versionen måste få ett ansiktslyft - FIFA08 ser ju ut som Microsoft Fotball till Windows ME.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Va ju verkligen på tiden att PC-versionen uppdaterades grafikmässigt. Blir ju utan tvekan ett köp.

Medlem
Skrivet av Sjögge_:

Spelet kommer bli skitnice:D hoppas verkligen att man byter de svenska komentatorerna. Jag har hört att dom ska göra ska spelare-läget mycket bättre. undrar tor om dom tar tiger woods photo game face? nhl tog ju fifas be a pro så varför inte.

hehe aah svenska komentatorerna är helt värdelösa, säger lama saker vid lama tidpunkter alltför ofta. annars är gameplayet i FIFA 08 riktigt bra, bästa i serien än så länge. Det är bara å försöka få det mer och mer dynamiskt t.ex. att man borde kunna slå frisparkar direkt.

Medlem

Hoppas bara inte att de fokuserar allt på Ronaldinho. Både 07 och 08 är ju han den bästa spelaren i hela spelet vilket inte stämmer med verkligheten. De borde satsa mer på Ronaldo eller Messi.

Jag har bara en sak att säga om fotbolls spel... 1. dom är snyggt gjorde och så. 2. MEN DOM ÄR SÅ JÄKLA TRÅKIGA. 3 jag är inte världen största fan till fotboll... vilket kanske märks på att jag inte vet vilka som van EM ?? någon som kan informera mig... innan jag blir hånad av min Sportfåne till Kusin


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem
Skrivet av Jbird:

hehe aah svenska komentatorerna är helt värdelösa, säger lama saker vid lama tidpunkter alltför ofta. annars är gameplayet i FIFA 08 riktigt bra, bästa i serien än så länge. Det är bara å försöka få det mer och mer dynamiskt t.ex. att man borde kunna slå frisparkar direkt.

Jo, håller med om kommentarorerna. Skönt att man kan satsa på långskott från typ 40-50 meter, målvakten tar den naturligtvis jätteenkelt. Sen får man höra Glenn Hysén:

- Ja den där borde han ju ha satt naturligtvis.

Sedan har jag för mig att fifa tidigare väl har haft snabba frisparkar? Eller var det PES som haft det?:

Inaktiv
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Jbird:

hehe aah svenska komentatorerna är helt värdelösa, säger lama saker vid lama tidpunkter alltför ofta. annars är gameplayet i FIFA 08 riktigt bra, bästa i serien än så länge. Det är bara å försöka få det mer och mer dynamiskt t.ex. att man borde kunna slå frisparkar direkt.

Jo, håller med om kommentarorerna. Skönt att man kan satsa på långskott från typ 40-50 meter, målvakten tar den naturligtvis jätteenkelt. Sen får man höra Glenn Hysén:

- Ja den där borde han ju ha satt naturligtvis.

Sedan har jag för mig att fifa tidigare väl har haft snabba frisparkar? Eller var det PES som haft det?:

Hehe, efter några matcher brukar jag till och med sänka volymen på grund av glenns alla dumma kommentarer. Situation: En spelare skadar sig och går av planen. Glenn: Där skulle jag ha bitit ihop.

Det där med snabba frisparkar tror jag finns i pes2008 om jag inte minns det helt fel.

Medlem

Hoppas verkligen PC versionen av Fifa 09 får mycket bättre grafik än vad Fifa 08 hade. Fast visst den grafiken är inte så svår och förbättra.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Längtar redan ...Är inne på säsong 2027 i mitt karrärsläge!

Nu kommer skrytet:
Jag har inte förlorat en enda match på 3 säsonger, jag kör på världklass, världsklass. Den senaste säsongen släppte jag inte in ett enda mål, den här säsongen har inte ens gått halva och har fortfarande inte släppt in nåt mål.

Nu till faktan:
FIFA 09 måste köpas för att spelas på internet och få ordentligt motståd! ....?

Medlem

Gifs Fifa manager 09

Inaktiv

Kul! Blev riktigt besviken på PES förra året får hoppas att det blir lite mer drag i år.

Medlem

De däranden skorna känns ju väldigt next gen.

FML
Medlem
Skrivet av Jam Jam:

Hoppas att de har bytt motor på pc versionen till den som ps3 och 360 har

Har inte spelat Fifa sen 06an typ och minns att grafiken var lika ful som alltid, men jag trodde att Fifa 08 fick sig ett lyft eller stämmer inte det och de kör fortfarande på med samma sunkiga motor? Jag snackar om PC-versionen nu.

Pansarknekt
Skrivet av Rurounin:

De däranden skorna känns ju väldigt next gen.

Stapplar runt i skokartongerna.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Hoppas varken Shrek eller Jar Jar är med på boxen den här gången.

Varför inte Zlatan ;b ? ,, Men tippar på Ronaldo

Avstängd

Hmm, ska Aik, dif hif och göteborg fortfarande inte ha sina riktiga klubbmärken?

Inaktiv
Skrivet av bonnkatten:

Längtar redan ...Är inne på säsong 2027 i mitt karrärsläge!

Nu kommer skrytet:
Jag har inte förlorat en enda match på 3 säsonger, jag kör på världklass, världsklass. Den senaste säsongen släppte jag inte in ett enda mål, den här säsongen har inte ens gått halva och har fortfarande inte släppt in nåt mål.

Nu till faktan:
FIFA 09 måste köpas för att spelas på internet och få ordentligt motståd! ....?

wow:O kom igen när du vinner på legendarisk. det e inte svårt att vinna på världsklass.

1
Skriv svar