Tandläkarbesök

Inaktiv
Tandläkarbesök

Det kan ju bara inte sluta bra. Jag hade/har så fruktansvärt ont under den timmen. Usch och fy.

On to happier things. Jag blev i princip idiotförklarad igår. Känner mig fruktansvärt trög. Vi skulle läsa upp våra engelska noveller i små grupper och jag hamnade med en tjej i min klass som heter Mimosa. Hennes berättelse hette "Jimmy and the poisonous pike" (Jimmy och den giftiga gäddan). Jag frågade då var hon fick titeln ifrån. Då inträffar följande:

Mimosa:Ja, kor är de enda som gäddans gift faktiskt biter på, därav är de så rädda för vatten.

Jag: Nä? Det hade jag ingen aning om! Det var ju rätt häftigt!

Jag som känner mig upplyst och extra smart får då som ett kast i ansiktet utav henne:

"Alltså, jag hittade på det till min novell."

Jag känner mig väldigt väldigt osmart och alla skrattar.

Sen fick jag (tack vara mamma) ett infall och beställde tydligen ett keyboard. 650kr, frakt inräknat. Det tycker jag inte var så farligt! Jag antar att jag blev inspirerad av @Tommy Rydling, eller rättare sagt av hans blogginlägg. Inte för jag har spelat piano i nåt spel, utan snarare för att han började spela trummor och jag har länge funderat på att börja spela nåt. Dock inte trummor, där måste man ju hålla takten. Jag kan inte sånt, det är rätt omöjligt för min del. Men piano har jag alltid spelat med min mormor, och spelar alltid med henne när jag är hos henne. Hon kommer väl gråta av lycka kan jag tänka mig.

Sist men inte minst. Grey's Anatomy började igår. Jag har väntat hela sommaren på det.
Det här är allt jag har att säga:
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#blogg

Medlem
Tandläkarbesök

Haha, det där med gäddan var ju priceless. ;D


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Tandläkarskräck är lustigt, det gäller bara att sköta tänderna så är det inte så himla farligt. Sen om du nu måste borra så får du väl ändå bedövning?

Inaktiv

Det där med gäddgiftet låter ju så korkat att det skulle kunna vara sant.

Medlem

Själv tänkte jag "paddan" istället för "gäddan" av någon anledning och förstod inte alls

Inaktiv

Själva ingreppet under tandläkarbesök är ju inte vidare hemskt, tack vare bedövning. Det är bedövandet i sig som kan göra så gudförbannat ont. Den där svidande känslan när bedövningen sprider sig alltså, det är det som gör ont!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Sc00pz: Haha jo det verkade som det gick hem hos de i min klass!

ThomasT: Ah fast nu ska dom skära upp en massa och ta bort ben som tydligen finns vid tänderna så det är lite värre
Borra kan jag göra utan bedövning det tycker jag inte gör så ont. Bedövningen är ju det som känns

Voxbrallan: Håller helt med! Det var därför jag trodde på det först!

Kelet: Haha, kanske för ordet pike är mera likt padda än gädda egentligen?

Charlieton: WORD!

Medlem

Jag har aldrig behövt borra eller så. Har aldrig haft några fel på tänderna, inga hål eller nåt.
Men senast jag var hos tandläkaren (första gången på typ 4 år dessutom) visade det sig att mina visdomständer vuxit åt helvete fel och att något ska göras åt detta. Tanten som kollade skulle bara kontakta en "riktig tandläkare" (vet inte vad hon var) och sen höra av sig, vilket de inte gjort.
Var nåt cepe om att det kunda skada kindbenen och jag kan inte ha tandställning eller nåt för att bända tillbaka dem för att de upptäckte det så sent för att jag skippat ett par gånger

Inaktiv

Emma, du kan ju känna dig varm i själen av att den dumma bitchen heter Mimosa, hahaha.... döpt efter en äcklig sallad, det måste vara kul

Inaktiv

Kelet: Jag har haft ett hål under hela min livstid, som förvisso inte är särskilt lång men ändå. Mitt problem är dock att dom drog ut två hörntänder (huggtänderna haha!) för cirka två år sen, och ena har börjat kika ut nu medan den andra inte växer fram alls så dom ska typ skära upp hela käften på mig och dra ner den, sen tandställning i 2-3 år. DRA NER DEN! Halp.

Lyxan: Hahaha jo, du har en poäng där, den är faktiskt groteskt äcklig

Medlem
Skrivet av emmaonfire:

skära upp hela käften på mig och dra ner den, sen tandställning i 2-3 år. DRA NER DEN!

O.O

1
Skriv svar