Spectral Force 3 filmat

Robot
Inaktiv
Spectral Force 3 filmat

"...med tanke på dagens trailer kan vi bara hoppas att det också landar i Europa."

Inte jag.

Inaktiv

''Utspelar sig i Neverland'' Hmm är inte det namnet på Michael Jacksons Funland

Medlem

Tycker det såg lika oorginellt ut som det mesta med fantasy tema från Japan, design på karaktärer och spelmekanik man sett 1000ggr tidigare. Klischeér och stereotyper är kan vara roliga om man gör dem rätt, men japsarna försöker inte ens, de bara slänger så många de kan utan att försöka göra något åt dem. Sorgeligt..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Flakmonkey
Skrivet av LocSin:

Tycker det såg lika oorginellt ut som det mesta med fantasy tema från Japan, design på karaktärer och spelmekanik man sett 1000ggr tidigare. Klischeér och stereotyper är kan vara roliga om man gör dem rätt, men japsarna försöker inte ens, de bara slänger så många de kan utan att försöka göra något åt dem. Sorgeligt..

Gäller väl knappast bara japansk speldesign? Västerländsk är otroligt enformig också imo och problemet är detsamma här som där - innovation säljer inte och varför ska man satsa massa pengar på något osäkert kort när man istället kan göra vad man alltid gjort och då skapa något som folk verkligen vill ha och är villiga att betala för?

Medlem

Nosnos har en poäng där. Japaner föredrar flashiga kläder och spretiga frisyrer medan västerlänningar är kära i medeltidsrustningar och orcer.

För övrigt tror jag inte att något SRPG kommer att kunna slå varken Vandal Hearts eller Front Mission.

Sen så tycker jag att det är tråkigt att SquareEnix inte översätter Front Mission 5

Medlem
Skrivet av Bazil:

"...med tanke på dagens trailer kan vi bara hoppas att det också landar i Europa."

Inte jag.

1
Skriv svar